Oud 24-06-2005, 15:49
Hakuna
Hakuna is offline
Las in de krant van vandaag dit artikel. Geen wereldnieuws, maar toch.

319,5 jaar wachten op een huurwoning in Landgraaf

Landgraaf -

Iemand die niet in reďncarnatie gelooft, kan bepaalde huurwoningen in de gemeente Landgraaf maar beter uit zijn hoofd zetten. Tenminste, als je het computersysteem van de plaatselijke woningcorporatie mag geloven. Dat confronteert woningzoekenden doodleuk met wachtlijsten tot 319,5 jaar.

De huurwoningen liggen op dit moment in Landgraaf niet voor het oprapen, dat wist hij ook wel. En dat de wachttijden hierdoor de pan uitrijzen, ook dát had hij ingecalculeerd. Toch vielen bij een zeventigjarige hartpatiënt uit Schaesberg bijna de schoenen uit van verbazing toen hij hoorde hoe lang hij precies op een appartement in de kern moet wachten.

,,De medewerker van woningcorporatie Hestia Groep liet een overzichtje uit de printer rollen. Daar stond op dat mijn vrouw en ik nog 3834 maanden geduld moeten hebben voor een flat aan de Banebergpassage. Ik stond perplex. Pas op de terugweg drong het tot me door dat het hier om een termijn van meer dan driehonderd jaar gaat.''

Met de rekenmachine erbij kom je op precies 319,5 jaar uit. En dat duurt de Schaesbergenaar, die niet met naam in de krant wil, op z'n zachtst gezegd iets te lang. Eén jaar staat hij nu ingeschreven, sinds hij het traplopen naar zijn huidige flatwoning nauwelijks nog kan opbrengen. Niet vreemd gezien zijn medische dossier van de afgelopen drie jaar, met daarin onder andere een hartoperatie, een hersenbloeding en tot vier keer toe een heupontwrichting.

De hoop op een woning op één van de vijf locaties waar hij een optie op heeft genomen, heeft hij zo goed als opgegeven. Daarom schreef hij een brief naar de gemeente Landgraaf, toen die enkele weken geleden woningzoekenden opriep om extreme wachttijden te melden.

Ook mevrouw J. Timpen-De Jong uit Rimburg klom in de pen. Mathematisch gezien zijn haar problemen een stuk kleiner, maar vrolijk werd ze allerminst toen ze via het internetsysteem met een wachtlijst van 1701 maanden werd geconfronteerd. ,,In de brief aan de wethouder heb ik dan ook gevraagd of hij denkt dat ik dat, gezien mijn leeftijd van 64 jaar, nog ga halen. Misschien dat onze achterkleinkinderen ooit nog profijt kunnen hebben van onze inschrijving bij Hestia.''

Een troost ik zelf hoef nog maar 540 maanden te wachten.
Advertentie
Oud 24-06-2005, 15:50
Verwijderd
omg
Oud 24-06-2005, 16:06
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Daar hebben we deze thread voor.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten