![]() |
|
![]() |
Marine
We hebben nu: -1 amfibisch transportschip. -12 fregatten. -12 mijnenjagers. -2 bevoorradingsschepen. -4 onderzeers. Dat moet worden: -1 amfibisch aanvalsschip. -2 amfibische transportschepen. -2 kruisers. -4 destroyers. -16 fregatten. -12 mijnenjagers. -3 patrouilleschepen. -5 bevoorradingsschepen. -8 onderzeers. Een amfibisch aanvalsschip is een soort kruising tussen een vliegdekschip en een amfibisch transportschip. Het kan 2000 mariniers en 4 landingsvaartuigen meenemen, maar heeft daarnaast ook max. 46 helikopters en 20 AV8B Harriers aan boord. We gebruiken de Amerikaanse Tarawa-klasse. Zie hier. Het amfibisch transportschip heeft 600-700 mariniers aan boord, 3 helikopters en 3 landingsvaartuigen. Principe kennen we al van de Hr. Ms. Rotterdam. Zie hier. De kruisers zijn als vlaggeschepen te gebruiken. Ik stel voor een moderne versie van de Amerikaanse Ticonderoga-klasse te kopen. Zie hier. De destroyers zijn een categorie die tussen kruisers en fregatten valt. De 4 destroyers, waarvoor ik de Arleigh Burke-klasse geselecteerd heb, gaan de M-fregatten vervangen als stationsschepen voor de Antillen. Eén van de 4 is altijd in het gebied aanwezig. Zie hier. De fregatten worden uitgebreid met 4 M-fregatten. Ook hiervan is één altijd aanwezig in de Antillen. De drie mijnenjagers die uit dienst zijn gesteld (M850-852) moeten terug. Die worden omgebouwd tot patrouilleschepen: betere motoren, meer (lichte) bewapening, en celruimte. Zij gaan als een soort super-kustwacht naar de Antillen. Er komen 4 nieuwe bevoorradingsschepen, Hr. Ms. Zuiderkruis word vervangen. De 4 nieuwe schepen worden volgens het model van Hr. Ms. Amsterdam gebouwd. Er worden 4 nieuwe onderzeers aangekocht, deze zijn gelijk aan het huidige type, met uiteraard wat upgrades, en betekenen een verdubbeling van de Onderzeedienst. (Ik heb hier alleen de actieve 'combatants' besproken, de kleinere en ondersteunende schepen, m.u.v. de bevoorradingsschepen.) Korps Mariniers De Mariniers worden onafhankelijk van de Marine, en worden dus een eigen, vijfde, militaire organisatie. Landmacht Ben ik niet bekend mee. Marechaussee Marechaussee word opgeheven. De vijf militaire diensten gaan voortaan hun eigen orde handhaven met een interne politiedienst. Luchtmacht We hebben nu 148 F16's. Dat zijn dus ongeveer 12 squadrons. Mijn idee: -48 F16 Fighting Falcon's moderniseren. -48 F35 Joint Strike Fighter's kopen. -48 FA18EF Super Hornet's kopen. Dan hebben we dus 144 vliegtuigen. Verdeeld in squadrons van 12 zijn dat 4 squadrons van ieder type, dus 12 squadrons in totaal. De Luchtmacht heeft 3 Main Operating Bases, MOB's, dat zijn: Leeuwarden, Twenthe, en Eindhoven. De overige bases zijn alleen voor ondersteuning en wat helikopters. Dus kan er van ieder vliegtuigtype één squadron naar iedere basis. Dan hebben we nog 3 squadrons over: één van elk type. Dan kijken we welke wáár het best inzetbaar is: de FA18, die ook met de Harpoon anti-scheeps raket kan worden uitgerust, komt dicht bij zee: Leeuwarden. Dan staan op Leeuwarden dus 12 F16's, 12 F35's, en 24 FA18's. Twenthe krijgt extra F16's, dus 12 FA18's, 12 F356's, en 24 F16's. Eindhoven krijgt extra F35's (JSF), voor de anti-grond rol (bommenwerper), dus 12 F16's, 12 FA18's, en 24 F35's. Ook stel ik voor één of meerdere squadrons FA18's bij de MLD (Marine Luchtvaart Dienst) te voegen, met marinepiloten dus. Dit om, in geval van een conflict, snel een zee (kanaal) af te kunnen sluiten. (Dit zou tijdens een evt. NATO-S.U. oorlog erg handig zijn geweest: met 24 FA18's het Kanaal hermetisch afsluiten voor vijandelijke schepen.) Kustwacht De Kustwacht, die Nederland nu niet heeft (een 'samenwerkingsverband tussen verschillende departementen' draagt de titel 'Kustwacht'). Het operatieterrein gaat niet alleen in Nederland liggen, maar ook in de Antillen, voor het oppakken van drugskoeriers. De ex-M850, M851, M852, enkele schepen van RWS, en verschillende nieuwe schepen gaan samen de Kustwacht vormen. De schepen dragen als kleur het Amerikaanse Kustwacht-model: wit, met een (brede) rode en (dunne) blauwe streep, en grote letters 'Kustwacht', met evt. daaronder (kleiner) 'NL Coast Guard'. De Kustwacht is dus een eigen militaire dienst, met de rangen van de Marine. ------------- We hadden dus: -Marine -Landmacht -Luchtmacht -Marechaussee Nu hebben we: -Marine -Mariniers -Luchtmacht -Landmacht -Kustwacht Geef jouw mening over de reorganisatie van Defensie. ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
ehr, effies een paar feitjes rechtzetten:
voor zover ik weet, heeft nederland nu maar 6 jachtvliegsquadrons over (306, 311, 312, 313, 322 en 323), met elk 18 toestellen, is dus 108 F16's.. deze 108 zijn nu ongeveer allemaal op de MLU-standaard gebracht, waarmee hun technische levensduur tot 2010 verzekerd is (2015 als het gerekt word) bij de MOB's heb je Eindhoven verwisseld met Volkel.. de F/A18 zal NOOIT in beeld komen bij de luchtmacht, en wel om een paar simpele redenen 1) 2-motorig, duurder in onderhoud, en de milieuafspraken maken het gewoon onmogelijk om te vliegen met die krengen (waarom denk je dat de VS het verdrag van Kyoto niet ondertekent?) 2) de F/A18 (in die tijd YF17) is al in beeld geweest bij de vervanging van de starfighter in de jaren 70, toen dus de F16 werd gekozen.. als men die nu aan zou schaffen, koop je dus in feite een even oud toestel... 3) ga me niet praten over de super hornet, want dat is alleen maar een zwaarder toestel, die nog intensiever onderhoud (en daardoor NOG duurder is) vereist, en met mogelijkheden die de luchtmacht nieteens KAN exploiteren vanwege het budget en de aantallen waarin deze aangeschaft zou kunnen worden (tegen de prijs van een JSF) De enige vervanging die er gaat komen is die van de F-16, en dat zal waarschijnlijk slechts gaan om 5 squadrons (het 6e zal dus worden opgeheven), is 90 JSF's. ps: de nederlandse luchtmacht gebruikt niet het principe van de amerikaanse squadrons en wings, zoals je al merkt
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Mijn idee: niet meer in investeren. Is geen geld voor. Zat geld nodig voor belangrijke business. Echte problemen, waar de burger dagelijks mee te maken heeft. Wachtlijsten, lerarentekort, criminaliteit. School dat leger maar om tot wat nuttigs.
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
De Speld - waarderingstopic Bob the Bear | 204 | 19-12-2015 11:52 | |
Algemene schoolzaken |
Alle ministers in NL Frondish | 5 | 16-01-2006 16:55 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Donner politicus van het jaar Sanctus | 73 | 30-12-2005 11:32 | |
Zaterdag 20 september demonstratie tegen Balkenende II niceman1984 | 193 | 11-08-2003 18:54 | |
De bezuinigingen bij defensie Rabbi Daniel | 62 | 08-07-2003 10:02 | |
Het jaar 2025 Nate | 71 | 25-05-2003 19:57 |