Oud 16-06-2005, 20:39
evanescence
evanescence is offline
In november gaat de zus van mijn vriend trouwen, heel erg leuk op zich, maarrr....
Omdat ze het budget niet zo hoog willen op laten lopen, laten ze mijn vriend fotograferen, want hij vind dat leuk..ja leuk idee dacht ik..maar later dacht: '' ja dan is hij de hele dag kiekjes aan het flitsen en ik dan? sta ik daar in mn lonely op dat feest en tijdens de bruiloft'

Ik wil dan niet dat familie gaat denken dat ze geforceerd met mij moeten gaan praten, want ik ben dan zo alleen ofzo...

omdat ik zo ver weg woon van mijn schoonfamilie moet ik de dag voor de bruiloft al naar Alkmaar toe. Nu is zijn zusje zo egoistisch dat zij haar laatste nacht als 'vrijgezelle' met haar broer (mijn vriend) wil doorbrengen (beetje kletsen, dvdtje en ouwehoeren)...dat betekend dat ik die nacht alleen ergens moet slapen waar dan? bij hun in huis...na lekker dan..zit ik daar zielig in mijn kamertje of op zolder terwijl die twee plezier hebben en niet eens aan me denken, daar heb ik dus echt geen zin in...
en om niet te gaan is ook weer zoiets, dat kan ik niet maken...

het probleem is dat het allemaal mensen zijn die ik nauwelijks ken en mijn vriend natuurlijk door en door...het is familie...ik weet zeker dat ik me buitengesloten ga voelen!

mijn vriend zelf zegt ook dat het niet makkelijk gaat worden voor me, want zijn zus staat die dag op nummer 1...wel begrijpelijk ze gaat trouwen! maar ik ben zo bang dat ie me vergeet en me min of meer buiten zal sluiten, familiegrapjes en weetjes enzo waar ik niks vanaf weet...snap je?

ben ik nou zoon zeikerd of is dit gevoel wel begrijpelijk?
wat zouden jullie doen in deze situatie?

Ik vind dat ik moet gaan, maar of ik er reuze zin ik heb kan ik niet bepaald zeggen
Oud 16-06-2005, 20:42
Warsocket
Warsocket is offline
tsja je nu druk maken heeft sowieso geen zin
maar gewoon gaan wieweet loopt het wel los

en zo niet een dagje overleef je ook wel
tis niet leuk maar dood ga je er ook niet van
Oud 16-06-2005, 20:43
Freestyler*
Freestyler* is offline
ik vind dat je niet moet zeiken eerlijk gezegd
je kan toch wel een avondje alleen doorbrengen
en een dagje bruiloft overleven

misschien vervelend met die familie die je niet kent
maar er is vast wel iemand waar je af en toe een praatje mee kan maken
Oud 16-06-2005, 20:44
evanescence
evanescence is offline
maar dan wordt dat zo geforceerd...en zo spontaan ben ik niet bij onbekenden zeer verlegen zelfs
Oud 16-06-2005, 20:55
Lanoia
Lanoia is offline
Ik vind het een beetje raar dat zijn zusje dan alleen met haar broer iets wilt doen, op haar vrijgezellenavond, en niet met jou erbij. Misschien kan je vriend daar iets van zeggen zodat je iig wel een beetje een leuke nacht nog hebt. Ik zou het iig niet leuk vinden als mijn vriendde hele avond/nacht met zijn zus dvd's kijkt etc etc en ik alleen op mijn kamer zit. Zou er woedend om worden eigenlijk.

En tja.. over die bruiloft zelf.. Je vriend zal (neem ik aan) vast wel eens bij je komen staan en gezellig praten.. Zo niet, zou ik toch proberen je een beetje over je verlegenheid heen te zetten en wel wat met de familie te gaan praten. Ik neem aan dat ze zichzelf echt niet verplicht voelen om met jou te praten. Doen ze ook omdat ze dat leuk vinden, of het gewoon gezellig lijkt. Je hoort er toch ook bij

En het is pas in november, nu nog niet druk om maken joh.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 21:03
zus en zo
zus en zo is offline
Het is in november zeg je, dus nog tijd zat om zijn familie te leren kennen.

Dan kan je vriend zich gewoon bezighouden met zijn zus op haar vrijgezelle avond, en dan ga jij gezellig met z'n moeder kletsen ofzo.

En de dag zelf... Misschien is er iets wat je voor haar kunt doen/regelen. Toon interesse, belangstelling. Bied aan haar ook ergens mee te helpen...

Maak je niet zo druk... En op een bruiloft zijn er meer mensen dan alleen je vriend, dus je hoeft echt niet alleen te staan.
Oud 16-06-2005, 21:08
evanescence
evanescence is offline
zal ik ook zeker doen, aanbieden wat te doen en af en toe het fototoestel nemen om zelf foto's te maken, het is nota bene mijn super de luxe fototoestel! maar het gaat er mij om dat zijn zusje zo egoistisch is en de nacht met hem wil doorbrengen als broer en zus moment...ze weet dat ik moet komen vanwege de grote afstand snappie..ben daar beetje boos over
Oud 16-06-2005, 21:12
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
evanescene schreef op 16-06-2005 @ 22:08 :
zal ik ook zeker doen, aanbieden wat te doen en af en toe het fototoestel nemen om zelf foto's te maken, het is nota bene mijn super de luxe fototoestel! maar het gaat er mij om dat zijn zusje zo egoistisch is en de nacht met hem wil doorbrengen als broer en zus moment...ze weet dat ik moet komen vanwege de grote afstand snappie..ben daar beetje boos over
is dat zo egoistisch?
ze trouwt maar 1x (nouja, daar gaat ze van uit )
En dan wil ze gezellig met haar broer wat gaan doen de dag er voor.
Is toch niet heel gek dat ze jou er niet bij wil. Dan is het broer-zus weg en zit hij de hele tijd bij jou enzo.
Oud 16-06-2005, 21:13
zus en zo
zus en zo is offline
ik vind dat niet egoïstisch... Als zij dat nou graag willen...

en als jij die familie nauwelijks kent, heb ik het idee dat je nog niet zo heel lang samen bent met je vriend en dat zij jou dus ook niet zo goed kent. Ik vind het dan niet raar dat ze haar vrijgezelle avond niet wil doorbrengen met haar broer en nog zijn vriendin die erbij zit.

Ik vind het wel raar dat ze de laatste nacht wil doorhalen, ze wil er toch wel een beetje uitgeslapen uitzien op haar grote dag
Oud 16-06-2005, 21:29
Roos
Roos is offline
Volgens mij ben je zelf een beetje egoistisch.

Je kunt het er toch gewoon met hen over hebben. Waar je moet slapen enzo bijvoorbeeld. En verder niet zo moeilijk doen hoor.
Oud 16-06-2005, 21:32
evanescence
evanescence is offline
we hebben dik 1,5 jaar...ik heb mijn schoonfamilie niet zo vaak gezien vanwege grote afstand...ik woon in nijmegen, mijn vriend in zoetermeer en zij in alkmaar...nog verder weg..op zich kennen de zus en ik elkaar wel redelijk..we hebben veel gemsnt daarnaast en persoonlijke dingen verteld enzo.....maar tis gewoon nog dat ik zo nieuw ben...de rest van de neefjes en nichtjes (de jongeren zalk maar zeggen) zijn al langer bij elkaar..de aanhang daarvan is al helemaal ingeburgerd zalk maar zeggen en ik nog niet vanwege die afstand

naja egoistisch mja ik vind toch van wel..ze weet toch dat ik ook moet komen die avond...ik kan niet om 5 uur 's ochtends op de trein stappen om op tijd bij de bruiloft te zijn, das te veel gedoe en dan moet ik ook nog eens in alkmaar zelf opgehaald worden enzo omdat het in een dorpje bij alkmaar is enzo...das echt te veel geregel op de dag zelf..dan is iedereen bezig met voorbereiden...

ik snap ook 1nachtje zonder mn vriend is te doen, ik zie m sowieso vele nachten niet (omdat we zo ver wonen) maar het gaat mij erom dat zij weet dat ik ergens alleen zit en dat zij dan mijn vriendje bij zich heeft en het super gezellig heeft en dat niemand aan mn denkt
mja ik ben beetje te emo persoontje dan ofzo....want als ik rationeel nadenk is het geen ramp...maar mijn gevoel heeft toch altijd het overwicht! beetje moeilijk
Oud 16-06-2005, 21:34
Envy
Envy is offline
Je stelt je gigantisch aan.
Oud 16-06-2005, 21:34
Maija
Maija is offline
zeur niet, t is 1 nacht, ze gaat trouwen gdvmm,
doe hoe jezelf bent, desnoods ben je verlegen, ben ik ook met dat soort gelegenheden, blijf gewoon jezelf..
groei op meisje,
van dit soort dingen kan je alleen maar leren,
Oud 16-06-2005, 21:38
evanescence
evanescence is offline
Citaat:
Maija schreef op 16-06-2005 @ 22:34 :
groei op meisje,
doe niet zo achterlijk...je kan ook normaal reageren...ik zit er gewoon mee, dat jij nou zoon ongevoelig wijf bent...ik vraag om normale reacties en niet zulke domme als die van jou
Oud 16-06-2005, 21:43
Drez
Drez is offline
Citaat:
evanescene schreef op 16-06-2005 @ 22:38 :
doe niet zo achterlijk...je kan ook normaal reageren...ik zit er gewoon mee, dat jij nou zoon ongevoelig wijf bent...ik vraag om normale reacties en niet zulke domme als die van jou
pfffffffffff
stel je niet zo aan zeg, ze probeert je ook alleen maar te helpen.

ontopic: maak je niet zo druk, komt vast wel goed, overleg gewoon even hoe het allemaal gaat komen enzo.
Oud 16-06-2005, 21:45
evanescence
evanescence is offline
Citaat:
dReZ schreef op 16-06-2005 @ 22:43 :
pfffffffffff
stel je niet zo aan zeg, ze probeert je ook alleen maar te helpen.

ontopic: maak je niet zo druk, komt vast wel goed, overleg gewoon even hoe het allemaal gaat komen enzo.
helpen? met dit soort acties help je me niet...

maargoed..ja zal wel los lopen op zich...maar toch zit ik te knaaien laat het wel ff bezinken...tis haar dag..dat snap ik..wil alleen niet buitengesloten voelen..das het enige...
Oud 16-06-2005, 21:51
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
evanescene schreef op 16-06-2005 @ 22:32 :

ik snap ook 1nachtje zonder mn vriend is te doen, ik zie m sowieso vele nachten niet (omdat we zo ver wonen) maar het gaat mij erom dat zij weet dat ik ergens alleen zit en dat zij dan mijn vriendje bij zich heeft en het super gezellig heeft en dat niemand aan mn denkt
mja ik ben beetje te emo persoontje dan ofzo....want als ik rationeel nadenk is het geen ramp...maar mijn gevoel heeft toch altijd het overwicht! beetje moeilijk
he nou niet mensen ongevoelig wijf gaan noemen

Maar je kan toch wel alleen zitten daar en niet iedereen hoeft altijd aan jou te denken. Ik vind het nep dat je haar (en je vriend) dit nu niet gunt hoor. Ga zelf ook een dvd kijken ofzo.
Oud 16-06-2005, 21:51
Verwijderd
Ik vind je inderdaad een gigantische aansteller.
Ik kan wel begrijpen waarom die zus haar vrijgezellenavond niet met jou wil doorbrengen.
Over die familie: er zijn altijd momenten in het leven waarop je je in het onbekende moet gooien. Je zegt dat je ze niet goed kent en dat het daarom ofwel geforceerd zal overkomen ofwel dat je je eenzaam gaat voelen.
Ten eerste is dat eenzaam wel heel relatief, het is voor één dag en het is een trouwdag, iedereen is dan normaal gezien erg vrolijk wat het contact waarschijnlijk heel erg vergemakkelijkt.
Ten tweede moet je ze wel ooit leren kennen. Ik denk dat deze gelegenheid even goed (indien niet beter) is als elke andere.
Sowieso kan ik er wel inkomen dat die zus jou niet echt in haar vrijgezellenavond heeft 'gepland', zoals ik het begrijp ben je niet echt een vriendin van haar o.i.d., maar ik ben vrij zeker dat je niet in een hoekje zal moeten wegkwijnen die avond!
Die ouders zullen daar ook wel rekening mee houden lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 21:53
Poeperd
Poeperd is offline
Ach, je stelt je een klein beetje aan, maar ik snap je wel hoor Jij hoort er nou eenmaal bij en ze kan nog zo vaak alleen zijn met dr broer. Dit is dan de laatste keer dat ze ongetrouwd alleen is met dr broer. Spannend.

Ikzelf vind dat ze jou er best bij mogen betrekken, want het is natuurlijk achterlijk dat jullie in andere delen van 1 huis moeten zitten omdat zij met hem wil zijn. Ik bedoel.. stel je voor 'nee, jij moet boven blijven hè, hier heb je wat te drinken, tv aan'. Dat is redelijk.. idioot.

Maaaaargoed, als zij het zo wil zul je ermee moeten leven. Op de dag zelf zal je vriend heus wel met je komen praten. Wat je niet moet doen is hun dag verpesten ofzo door boos te zijn iig!
Oud 16-06-2005, 21:55
evanescence
evanescence is offline
Citaat:
Spare schreef op 16-06-2005 @ 22:51 :
Ik vind je inderdaad een gigantische aansteller.
Ik kan wel begrijpen waarom die zus haar vrijgezellenavond niet met jou wil doorbrengen.
Over die familie: er zijn altijd momenten in het leven waarop je je in het onbekende moet gooien. Je zegt dat je ze niet goed kent en dat het daarom ofwel geforceerd zal overkomen ofwel dat je je eenzaam gaat voelen.
Ten eerste is dat eenzaam wel heel relatief, het is voor één dag en het is een trouwdag, iedereen is dan normaal gezien erg vrolijk wat het contact waarschijnlijk heel erg vergemakkelijkt.
Ten tweede moet je ze wel ooit leren kennen. Ik denk dat deze gelegenheid even goed (indien niet beter) is als elke andere.
Sowieso kan ik er wel inkomen dat die zus jou niet echt in haar vrijgezellenavond heeft 'gepland', zoals ik het begrijp ben je niet echt een vriendin van haar o.i.d., maar ik ben vrij zeker dat je niet in een hoekje zal moeten wegkwijnen die avond!
Die ouders zullen daar ook wel rekening mee houden lijkt me.

zn vader is dood maargoed zal ook wel...ik weet ik ben best een aansteller ik maak van muggen olifanten....rationeel weet ik dat maar emotioneel hou ik het niet tegen
en die zus is geen vriendin van me nee, daar heb ik andere mensen voor..familie is anders....zo onaardig ben ik niet dat ze me er niet bij wil hebben hoor...ze zijn gewoon 2 handen op 1 buik en das soms moeilijk te verkroppen...na zo ben ik nou eenmaal..ik heb gewoon redelijk wat aandacht nodig...
Oud 16-06-2005, 22:05
Freestyler*
Freestyler* is offline
je bent dus jaloers op zijn zus?
Oud 16-06-2005, 22:09
evanescence
evanescence is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 16-06-2005 @ 23:05 :
je bent dus jaloers op zijn zus?
misc wel ja...niet omdat ze alle aandacht krijgt die dag...nee das normaal de bruid is het middelpunt...maar wel dat ze op nmr 1 staat bij mijn vriend die dag, wat ik zeg rationeel wel logisch..maar ik ga vergeten worden en daar ga ik me niet prettig bij voelen, snap je?
Oud 16-06-2005, 22:20
Verwijderd
Ik zou gewoon niet gaan.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 22:37
Vice
Vice is offline
Wees eerlijk tegen je vriend en vertel wat het probleem is. En heb je echt geen zin in, ga je gewoon maar niet. Ik neem aan dat je niet verplicht bent om te komen.
Oud 16-06-2005, 22:41
Martine1986
Martine1986 is offline
wat doet iedereen hier lullig zeg. Ik vind het niet raar dat de TS niet in haar eentje bij een 'onbekende' in huis ergens boven op een kamertje wil zitten terwijl haar vriend en zijn zus allemaal lol hebben. Ik zou echt pissig worden als ik ergens zo weggestopt zo worden zo van; vermaak jij jezelf maar. Ik snap wel dat het háár dag is enzo, maar als de ts van ver moet komen en dus geen andere keus heeft dan die nacht daar doorbrengen is het wel heel erg lullig om iemand die speciaal voor jou komt dan zo te behandelen.
Wat betreft de dag zelf, kzou het zelf ook moeilijk vinden, dat je vriend heel de tijd bezig is en dat je je maar moet 'vermaken' met die familie die je niet echt kent, maar dat zal achteraf vast allemaal wel meevallen.
Oud 16-06-2005, 22:48
Astraea
Astraea is offline
Citaat:
evanescene schreef op 16-06-2005 @ 23:09 :
misc wel ja...niet omdat ze alle aandacht krijgt die dag...nee das normaal de bruid is het middelpunt...maar wel dat ze op nmr 1 staat bij mijn vriend die dag, wat ik zeg rationeel wel logisch..maar ik ga vergeten worden en daar ga ik me niet prettig bij voelen, snap je?
Jij moet echt stoppen met dat zwart-wit denken. Zij gaat trouwen. Zij mag toch zelf weten hoe ze dat wil vieren. Natuurlijk is het jammer dat je er niet bij mag zijn, maar toch wel heel begrijpelijk. Overigens zou ik er zelf die avond ook gewoon niet heen gaan. Ik zou wél 's ochtends die trein nemen. Dit, omdat ik het idee zou hebben dat ze toch rekening met me moeten houden, en dat zou ik niet willen. Als zij als broer en zus die laatste avond willen doorbrengen, wie ben ik dan om daar problemen van te maken. Ik moet dus eerlijk zeggen dat ik ook vind dat je je aanstelt. En ik vind eigenlijk jou de egoïstische. Verder vind ik het ook onzin dat het voor jou niet leuk zou zijn op de bruiloft (want daar komt het op neer) als je die familie niet goed kent. Mooie gelegenheid om ze wel te leren kennen toch? Ik snap het sowieso niet, want dan zou jij het bijna nergens leuk vinden, aangezien er altijd vreemde mensen zijn..

En dan wil ik alleen nog even reageren op die botte reactie van jou; Als jij een probleem voorlegt dan vraag je om meningen en reacties. Dan moet je niet gaan schelden als iemand iets zeg wat jou niet aanstaat..
Oud 17-06-2005, 05:18
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Ik snap het niet. Het is maar één avond in haar leven dat ze gaat trouwen en die wil ze zo doorbrengen. Bovendien zie jij je vriend een stuk vaker dan zij haar broer.
Ik vind dat je gewoon maar even moet doorbijten

Trouwens: ben je nog nooit bij je schoonfamilie over de vloer gekomen? Ik kom er ook niet vaak, maar kan verder wel met ze opschieten (ook al mogen we elkaar niet echt ). Een familiefeest is dan misschien even een masker opzetten, maar me opgelaten voelen vooraf is er echt niet bij.
Oud 17-06-2005, 06:49
Muzzle
Muzzle is offline
Citaat:
evanescene schreef op 16-06-2005 @ 21:39 :
In november gaat de zus van mijn vriend trouwen, heel erg leuk op zich, maarrr....
Omdat ze het budget niet zo hoog willen op laten lopen, laten ze mijn vriend fotograferen, want hij vind dat leuk..ja leuk idee dacht ik..maar later dacht: '' ja dan is hij de hele dag kiekjes aan het flitsen en ik dan? sta ik daar in mn lonely op dat feest en tijdens de bruiloft'
Dat komt bestwel egoistisch over.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 07:31
Verwijderd
@Martine1986: Je kunt het lullig vinden, je kunt het ook zien als zeggen hoe je er over denkt. Ik snap ook wel hoe TS zich voelt, maar ik vind wel dat ze zich een beetje aanstelt. Het gaat om één avondje en één dagje...die zijn vast wel om door te komen. Ze is jaloers omdat haar vriendje één avond en één dag zijn aandacht aan zijn zus geeft... Waarom? Het is z'n zus, dat is toch iets heel anders dan een vriendin of wat dan ook...? Daarnaast is de reden goed: ze gaat trouwen. Als TS gaat trouwen krijgt zij alle aandacht, zo simpel is het. Bovendien weet TS hoe het zal zijn, ze kan zelf beslissen of ze wel of niet gaat en of ze 's avonds al gaat of pas de volgende ochtend (neem ik aan iig - dan is ze alleen wat later). Als ze het haar pas die avond hadden gezegd, dan was het stom, nu vind ik het wel meevallen.

Als je er voor kiest om toch de avond van te voren te gaan: neem een boek mee voor die avond en ga op tijd naar bed, dan ben je de volgende dag iig uitgerust. En praat er over met je vriendje, dan kan hij er iig op de dag zelf een beetje rekening mee houden en jou ook af en toe aandacht geven ed.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 09:23
evanescence
evanescence is offline
ik ben eruit, ik ben gewoon jaloers!

Zijn zus en haar vriend hebbebn 8 nov 2003 verkering gekregen en ik en mijn vriend 11 nov 2003...dat ligt dus dicht bij elkaar....ik ben me stiekem/onbewust gaan vergelijken met hun...hun relatie gaat veel sneller, na een half jaar gingen ze samenwonen, nu gaan ze trouwen, ze verdienen veel geld, ze hebben het goed!

in tegenstelling tot ons...we wonen 125 km van elkaar vandaan, ik studeer en heb dus weinig geld en hij verdient niet echt veel....blablabla ons werkt heel veel tegen, mijn ouders hebben in het begin heel moeilijk gedaan maar ook onze karakters, hij zegt altijd dat ie niet weet of hij samen wilt wonen en trouwen vind ie al helemaal niks! maar zij gaan doen dat allemaal wel!!!

ik vergelijk ons daarmee, dom, ja ik weet t, want zo maak ik mezelf alleen maar verdrietiger want ik weet dat wij het niet zo makkelijk zullen hebben als hun...dat is gewoon een feit...ik ben gewoon jaloers...en het is maar één nachtje en één dagje...ik weet t ik reageer gewoon altijd zo emo, ik moet eerst gewoon goed nadenken waarom ik me zo voel...en nu ben ik erachter...dus ik zie wel hoe het allemaal zal gaan lopen
Oud 17-06-2005, 09:33
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
evanescene schreef op 17-06-2005 @ 10:23 :

Zijn zus en haar vriend hebbebn 8 nov 2003 verkering gekregen en ik en mijn vriend 11 nov 2003...dat ligt dus dicht bij elkaar....ik ben me stiekem/onbewust gaan vergelijken met hun...hun relatie gaat veel sneller, na een half jaar gingen ze samenwonen, nu gaan ze trouwen, ze verdienen veel geld, ze hebben het goed!

in tegenstelling tot ons...we wonen 125 km van elkaar vandaan, ik studeer en heb dus weinig geld en hij verdient niet echt veel....blablabla ons werkt heel veel tegen, mijn ouders hebben in het begin heel moeilijk gedaan maar ook onze karakters, hij zegt altijd dat ie niet weet of hij samen wilt wonen en trouwen vind ie al helemaal niks! maar zij gaan doen dat allemaal wel!!!
Heu je hebt toch een relatie met hem omdat je dat zelf wil, omdat je 'm leuk vind en van 'm geniet; niet omdat je in een of andere trouwwedstrijd zit hoop ik?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 09:43
evanescence
evanescence is offline
Citaat:
Marcade schreef op 17-06-2005 @ 10:33 :
Heu je hebt toch een relatie met hem omdat je dat zelf wil, omdat je 'm leuk vind en van 'm geniet; niet omdat je in een of andere trouwwedstrijd zit hoop ik?
NEE jij snapt er weer niks van....vergelijk jij jezelf nooit met anderen, is het gras nooit groener bij je buren???
Mag ik aub vergelijken?? ik zeg niet dat het goed is, maar ik doe het nou eenmaal...en ik wilde eerst heel graag trouwen ja (ooit), maar mijn vriend vind dat niks...dus heb ik me er maar bij neergelegd en nu gaan zij trouwen, dan ben ik stiekem toch een beetje jaloers....mag toch wel...
Oud 17-06-2005, 10:02
Verwijderd
Tuurlijk mag je vergelijken, maar je kunt ook overdrijven. Ik vind dat Marcade wel een punt heeft.

Beslis voor jezelf of je kunt leven met iemand die niet wil trouwen of dat je per se wilt trouwen. Als je voor eerste kiest, neem daar dan genoegen mee. (Ik snap wel dat je dan nog steeds jaloers bent ed, maar laat je daar dan niet door leiden.) En misschien ook proberen om minder te vergelijken of iig om je daar minder door te laten leiden...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 10:03
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
evanescene schreef op 17-06-2005 @ 10:43 :
NEE jij snapt er weer niks van....vergelijk jij jezelf nooit met anderen, is het gras nooit groener bij je buren???
Mag ik aub vergelijken?? ik zeg niet dat het goed is, maar ik doe het nou eenmaal...en ik wilde eerst heel graag trouwen ja (ooit), maar mijn vriend vind dat niks...dus heb ik me er maar bij neergelegd en nu gaan zij trouwen, dan ben ik stiekem toch een beetje jaloers....mag toch wel...
.. een beetje jaloers?

En nee ik probeer mezelf niet te vergelijken met anderen want anderen zijn mij niet en ik ben anderen niet? We hebben allemaal onze sterke en zwakke punten. En als ik het gevoel krijg dat 't gras groener bij de buren is *weet* ik dat ik tever ben gegaan met vergelijken en dat ik een stap terug moet doen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 10:04
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
evanescene schreef op 17-06-2005 @ 10:23 :
Ik snap het Mijn vriend doet dat ook met zijn vrienden. Hij is nl bijna 30 en zijn vrienden kopen allemaal een huis, denken aan trouwen en aan kinderen krijgen in de nabije toekomst. Dan denkt hij: ik ben ook al zo oud: dat wil ik ook!
Maar ja, ik ben bijna 20 en nog echt niet toe aan kinderen enzo. Samenwonen vind ik prima, maar dat is dan weer niet mogelijk

Anyways, je moet je bij deze situatie neerleggen, of het uitmaken en iemand zoeken die jouw wensen wel kan vervullen. Het is altijd wel keuzes maken in een relatie (helaas).
Oud 17-06-2005, 10:15
evanescence
evanescence is offline
Mja ik heb er gister veel met mijn vriend over gehad en het heeft toch wel ff geholpen, ik moest er gewoon ff over zeiken en moeilijk over doen, dit heb ik zo vaak met allerlei dingen en achteraf denk ik altijd: wat ben ik stom bezig geweest. ik maak het dan voor me vriend maar vooral voor mezelf dan zo onnodig moeilijk...weet ook niet waarom ik het doe...

ik wilde namelijk toen hij dat dus vertelde wat zijn zus wilt niet over gaan zeuren en zielig te gaan doen, maar ik deed het weer..ik heb me eerst kunnen inhouden maar de dag erop (gister dus) ben ik er toch over begonnen omdat het dan helemaal opborrelt en ik mezelf gek zit te maken...pff ik ben niet zo makkelijk

ik heb er nu wel vrede mee dus dat zeiken/zeuren/klagen helpt toch wel een beetje ondanks dat het niet helemaal de leukste manier is....ik ga er gewoon naar toe en laat het over me heen komen, als ik me lonely voel ga ik wel een blokje om...

mijn vriend doet de foto's en wil dan ook de boeken maken en omdat ik zo crea ben (zegt ie) MOET ik hem helpen anders wordt t niet mooi zegt ie, dus daar heb ik onwijs zin in....ik moet mezelf niet meer zo gek maken en gewoon doen, niet denken
Oud 17-06-2005, 11:16
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat helemaal niet zo egoistisch. Straks is ze getrouwd en dan gebeurt het waarschijnlijk nooit weer. Het lijkt mij juist leuk om nog eens net als vroeger domme spelletjes te doen met mijn broertje. Je wisselt toch die thuissituatie met broer om voor een nieuwe thuissituatie met man. Begrijpelijk dat ze er nog een keer van wil genieten.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 12:01
Loezzel
Loezzel is offline
Ik snap de TS wel een beetje. Ze zegt zelf al dat ze rationeel wel weet dat ze zich eigenlijk niet zo moet voelen, maar dat ze het emotioneel niet kan tegenhouden.
Iedereen heeft wel eens zijn momenten dat hij weet wat verstandig is, maar toch niet verstandig kan zijn.

Je maakt er een big deal van, misschien een beetje een TE big deal. Laat het onderwerp even rusten, schenk er niet teveel aandacht aan.

Een voordeel: hoe negatiever je tegen die dag zelf aankijkt, hoe meer het zal meevallen
Oud 17-06-2005, 12:07
evanescence
evanescence is offline
Citaat:
Loezzel schreef op 17-06-2005 @ 13:01 :
Een voordeel: hoe negatiever je tegen die dag zelf aankijkt, hoe meer het zal meevallen
haha daarom...
maar ik heb ook net gezegd dat het nu wel over is..dat ik gewoon moet zeuren/zeiken/zielig moet doen en dat dat juist helpt om erover heen te komen...ik heb nu zoiets van...ik laat het wel zo...tis haar dag en als zij da wil..geef ik dat haar kado haha....ik moet niet zo zeuren...mijn dag kom misc ook wel ooit..
Oud 17-06-2005, 12:48
~louise~
~louise~ is offline
Tegen zoiets zie je wel vaker op. Het is maar één dagje, niet zo zeuren en gewoon gaan. Waarom zou je je er nu al zo druk om maken?
Bovendien vind ik het verre van egoistisch van de zus van je vriend. Waarom zou jij er bij moeten zjin de avond vantevoren? Neem gewoon een boek mee ofzo en ga lekker vroeg naar bed. Alleen maar relaxed dat je daar allemaal niet aan mee hoeft te doen lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 13:53
Jones
Citaat:
evanescene schreef op 16-06-2005 @ 21:39 :
Ik wil dan niet dat familie gaat denken dat ze geforceerd met mij moeten gaan praten, want ik ben dan zo alleen ofzo...

omdat ik zo ver weg woon van mijn schoonfamilie moet ik de dag voor de bruiloft al naar Alkmaar toe. Nu is zijn zusje zo egoistisch dat zij haar laatste nacht als 'vrijgezelle' met haar broer (mijn vriend) wil doorbrengen (beetje kletsen, dvdtje en ouwehoeren)...dat betekend dat ik die nacht alleen ergens moet slapen waar dan? bij hun in huis...na lekker dan..zit ik daar zielig in mijn kamertje of op zolder terwijl die twee plezier hebben en niet eens aan me denken, daar heb ik dus echt geen zin in...
en om niet te gaan is ook weer zoiets, dat kan ik niet maken...

het probleem is dat het allemaal mensen zijn die ik nauwelijks ken en mijn vriend natuurlijk door en door...het is familie...ik weet zeker dat ik me buitengesloten ga voelen!

mijn vriend zelf zegt ook dat het niet makkelijk gaat worden voor me, want zijn zus staat die dag op nummer 1...wel begrijpelijk ze gaat trouwen! maar ik ben zo bang dat ie me vergeet en me min of meer buiten zal sluiten, familiegrapjes en weetjes enzo waar ik niks vanaf weet...snap je?

ben ik nou zoon zeikerd of is dit gevoel wel begrijpelijk?
wat zouden jullie doen in deze situatie?
Als je niet wil dat de familie met jou gaat praten omdat je zo zielig bent en alleen moet je dus niet zielig en alleen gaan zitten zijn. Als die ouders een beetje verstand hebben dan laten ze jou er echt niet als een zoutzak bij hangen de hele tijd maar betrekken ze je een beetje bij dingen. (ookal lijkt het net alsof je al die mensen nog nooit hebt gezien)

Ik vind het vrij normaal van zijn zus dat ze der laatste nacht "als vrijgezel" wil doorbrengen en lol wil hebben met der broer wil doorbrengen. Ik vind het eerder egoistisch van jou dat je je zoveel zorgen maakt om jezelf alleen omdat je 1 avond alleen in een kamertje moet zitten. Pak een boek en een kop koffie en doe wat nuttigs ofzo.

Als je zeker weet dat je je buitengesloten gaat voelen dan kan je je daar nu alvast op voorbereiden. In het ergste geval word het gewoon een vervelende dag voor je. Nouja, dat moet je wel kunnen overleven zonder in huilbuien uit te storten et cetera.

Natuurlijk staat zijn zus op nummer 1 die dag en dus ook vrij logisch dat hij niet de hele tijd om jou heen kan hangen. Kortom, ik vind je een zeikerd. Logisch dat je je hier een beetje druk om maakt maar je doet net alsof het het einde van de wereld is. Je hebt toch ook een vriend, en gewone normale vrienden? Dan heb je blijkbaar genoeg sociale vaardigheden om gesprekken te voeren, dus ik denk dat je je dag wel door gaat komen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 14:10
evanescence
evanescence is offline
Citaat:
Jones schreef op 17-06-2005 @ 14:53 :
Als je niet wil dat de familie met jou gaat praten omdat je zo zielig bent en alleen moet je dus niet zielig en alleen gaan zitten zijn. Als die ouders een beetje verstand hebben dan laten ze jou er echt niet als een zoutzak bij hangen de hele tijd maar betrekken ze je een beetje bij dingen. (ookal lijkt het net alsof je al die mensen nog nooit hebt gezien)

Ik vind het vrij normaal van zijn zus dat ze der laatste nacht "als vrijgezel" wil doorbrengen en lol wil hebben met der broer wil doorbrengen. Ik vind het eerder egoistisch van jou dat je je zoveel zorgen maakt om jezelf alleen omdat je 1 avond alleen in een kamertje moet zitten. Pak een boek en een kop koffie en doe wat nuttigs ofzo.

Als je zeker weet dat je je buitengesloten gaat voelen dan kan je je daar nu alvast op voorbereiden. In het ergste geval word het gewoon een vervelende dag voor je. Nouja, dat moet je wel kunnen overleven zonder in huilbuien uit te storten et cetera.

Natuurlijk staat zijn zus op nummer 1 die dag en dus ook vrij logisch dat hij niet de hele tijd om jou heen kan hangen. Kortom, ik vind je een zeikerd. Logisch dat je je hier een beetje druk om maakt maar je doet net alsof het het einde van de wereld is. Je hebt toch ook een vriend, en gewone normale vrienden? Dan heb je blijkbaar genoeg sociale vaardigheden om gesprekken te voeren, dus ik denk dat je je dag wel door gaat komen.

lees de rest eenss.....
Oud 17-06-2005, 14:19
Jones
Dat jij inmiddels tot het inzicht bent gekomen dat je een zeurpiet bent wil niet zeggen dat ik mijn mening niet meer mag geven

Als ik met dit soort kleine dingen mensen gelukkig kan maken doe ik dat graag

Laatst gewijzigd op 17-06-2005 om 14:23.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 14:21
evanescence
evanescence is offline
Citaat:
Jones schreef op 17-06-2005 @ 15:19 :
Dat jij inmiddels tot het inzicht bent gekomen dat je een zeikerd bent wil niet zeggen dat ik mijn mening niet meer mag geven
tuurlijk mag je je mening geven, maar dat wil niet zeggen dat ik een zeikerd ben...das jou mening en ik ben niet tot inzicht gekomen dat ik een zeikerd ben, maar dat ik het mezelf moeilijk maak zonder dat ik het wil...en niet rationeel ben ingesteld...en zeikerd vind ik weer zo negatief klinken, noem me dan een zeurpiet ofzo...
Oud 17-06-2005, 16:06
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik vind dat je daar opzich niet zo'n punt van moet maken. Ik bedoel, iedereen maakt wel een keer zoiets mee en niet gaan is inderdaad geen optie. Probeer gewoon bij je vriend in de buurt te blijven, dat hij kiekjes maakt, zegt toch niet dat hij je niet aan kan kijken tussen het kiekjes nemen door?

Daarbuiten heb je nooit iemand van zijn familie ontmoet, gesproken etc.? Anders is het juist misschien wel goed om een praatje aan te knopen met een opa/oma, vader/moeder etc. Probeer desnoods je nuttig te maken. Ik snap best dat het moeilijk is om jezelf te redden op zo'n feest, maar meestal gaan mensen toch ook dansen etc. Dan kan jij toch ook wel ff een rondje draaien met je vriend?

Tja, misschien wordt het wel heel gezellig, weet jij veel. Maar je moet niet met de onweersgezicht aankomen, maar hoeft ook geen hoge verwachtingen hebben. Iedereen heeft wel eens een familiegelegenheid waarbij hij/zij zich stierlijk verveelt, ik heb er al tientallen opzitten en ja ik leef nog steeds .

Vraag anders aan je vriend of hij een oplossing weet en wat het slapen betreft... Tja, is er geen pensionnetje of iets in die trant voor 1 nacht? Lekker rustig een boekje lezen op een avond lijkt me toch ook niet de grootste ramp.

Het komt wel goed joh . Denk er gewoon aan dat je het gezellig voor jezelf moet maken en niet afhankelijk moet zijn van anderen. Want als jij goed in je vel zit, komen er vanzelf wel mensen op je af die gezellig met je kunnen babbelen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 18:04
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Simoen schreef op 17-06-2005 @ 17:06 :
Want als jij goed in je vel zit, komen er vanzelf wel mensen op je af die gezellig met je kunnen babbelen.
Die mensen zijn vast heel benieuwd naar de vriendin van de broer van degene die trouwt, ook al komen ze in de 1e plaats voor haar.

Verder snap ik heel goed wat je bedoelt, ik zou precies hetzelfde hebben en ook tegen die dag op zien. En mensen, er is een verschil tussen egoïstisch en verlegen/onzeker. De TS is niet egoïstisch dat ze liever wil dat haar vriend bij haar is die avond en de dag zelf, maar omdat ze bang is dat zij anders de hele dag alleen rondloopt, vooral omdat ze niet zo snel iemand die ze niet kent aanspreekt. Het is niet zo dat ze liever wil dat haar vriend bij haar is dan bij zijn zus of dat hij foto's maakt, maar omdat zij zich dan minder verloren voelt en meer op haar gemak. Als er meer mensen zouden komen die zij kent, zou er helemaal geen 'probleem' meer zijn.
En ja, dit is een goede gelegenheid om die familie beter te leren kennen, maar als je niet zo spontaan bent, kun je best enorm tegen zo'n dag op zien.

Ik zou me gewoon 'opofferen' op die dag en er maar het beste van maken. Het is maar een dagje en hoe vervelend en verloren je je ook kunt gaan voelen, dat is wel uit te houden
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 19:51
evanescence
evanescence is offline
bedankt missy, gelukkig een normale reactie ook een keer
mja tis niet dat ik NIET spontaan ben, op zich wel..maar ik zou nooit een gesprek uit mezelf beginnen das 1 en ik ben ontzettend verlegen enzo....misc wel schattig ahah...maar ik wil wel een beetje leuk overkomen het zal vast wel lukken....t gevoel is alweer voorbij en ik zal het er beste van maken....trouwens, het is niet dat ik mn schoonfamilie niet ken, ik ken zn moeder, haar vriend, de zus natuurlijk en haar aanstaande man en ik heb ook wel eens wat tantes gezien....dus dat maakt het wel wat minder eng, het is alleen dat ik die mensen niet zo veel te melden heb MAAR het komt goed ik heb er weer vertrouwen in en ik zal ophouden met zeuren
Oud 17-06-2005, 23:13
alanis
alanis is offline
Hoe lang ben je met je vriend samen?

Toen ik een maand met mijn vriend was, werd zijn moeder 50, en was er een groot feest.

Ik ben toen niet gegaan, omdat ik inderdaad nog niemand kende en ik geen zin had om de hele familie in 1 keer te moeten zien...liever in delen. Was ook bang om alleen gelaten te worden. Dus ik ben niet gegaan, en mijn vriendje begreep het heel goed en zijn moeder ook.

Dus...als je er echt geen zin in hebt, gewoon niet gaan. Ontmoet zijn familie dan maar in kleinere onderdelen, zeg maar...
Oud 18-06-2005, 16:30
evanescence
evanescence is offline
heb zn moeder en zus enzo allemaal aantal keer ontmoet...en zijn familie 1x op n verjaardag en 1x op n begrafnis! dus genopeg gezien..maar gewoon geen idee waar ik het met ze over moet hebben...t zal wel loslopen...
het ging met er mee om dat mijn vriend geen aandacht aan me zal/kan besteden enzo...maar ben dr nu overheen en we hebben een goede oplossing gevonden voor de nacht ervoor...mijn schoonmoeder vond het niet kunnen tegenover mij omdat mijn vriend nu eenmaal niet meer alleen is en zijn zus kan dan beter lekker een rustig nachtje slapen en haar jeugd overdenken (rot jeugd toch wel...ziekte, dood vader, verslaven van mijn vriend etc) ze zei gister op msn dat ze lekker zichzelf gaat verwennen die avond en misc dat wij op bezoek mogen komen...ze is impulsief en toen ze dat idee had, wilde ze dat graag, maar later zag ze wel ook wel in dat t niet een goed idee was...dus het probleem is opgelost en ik heb nu weer heel veel zin in de bruiloft...haha
Oud 18-06-2005, 16:37
Anaïs
Anaïs is offline
heeft die zus geen vriendinnen om haar laatste avond als 'vrijgezel' door te brengen?

ah oké... 'k had je laatste post niet gelezen..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten