Oud 30-11-2001, 12:12
Chimera
Chimera is offline
'Lo!

Ik heb vandaag de firmware van m'n Vigor van 1.07a naar 2.00 geupgrade. Voordelen zijn o.a. dat traceroute onder windows nu werkt, en dat je vanaf je netwerk bij je externe IP-adres kunt komen.

Het updaten was nogal een probleem. Nadat ik de firmware geupload had kreeg ik m'n PPTP verbinding niet meer online. Hoop gekut, zelfs verschillende andere firmwares in m'n router gezet. To no avail. Ten slotte maar 'es besloten m'n ADSL modem te resetten, en ja hoor, inet loopt weer als een zonnetje. Hoe het kan weet ik niet, maar dit alles ff ter info voor mensen die een Vigor 2200E hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-11-2001, 12:30
Marc S
Marc S is offline
Heeft nix met de Vigor te maken... ik moet soms ook het ADSL modem resetten, zelfs op het werk waar ik gewoon een Linux firewall gebruik...

Het schijnt zo te zijn dat wanneer de verbinding er uit vliegt en jij of de router een nieuwe wil opbouwen 'zonder dat dit lukt', het modem op de een of andere manier geen zin meer heeft

Gewoon resetten dus.

[edit]Het blijft dan wachten op reactie van de PPTP server, geloof ik.[/edit]

[Dit bericht is aangepast door Marc S (30-11-2001).]
Met citaat reageren
Oud 30-11-2001, 13:31
Chimera
Chimera is offline
Vaag. Snap alleen niet waarom 't modem na een gewone reset van de Vigor het nog wel gewoon doet. Tot nu toe geen last van een wegvallende verbinding gehad.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2001, 13:42
Marc S
Marc S is offline
Hmmz, ik had het een lange tijd dat de verbinding er bijna om de 3 dagen uit vloog... de laatste maanden echter niet meer

Zal wel aan mijn centrale liggen ofzo :/

Mjah, bij gewone reset ben je niet aan het inbellen, dus is er ook geen probleem. Het probleem komt voor wanneer je een verbinding wil opbouwen en het dus 'niet' lukt en het modem blijft wachten op de server...

Ook niet altijd, maar zo ervaar ik het meestal.

YMMV
Met citaat reageren
Oud 30-11-2001, 16:17
dystopia
dystopia is offline
Heeft een van je bakken nu je externe IP gebind of niet
Oud 01-12-2001, 14:14
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Heeft een van je bakken nu je externe IP gebind of niet
Waar heb je het over?

Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 14:19
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Waar heb je het over?
Zoals ik het zeg: heeft een van je 4 bakken die op die Vigor zit aangesloten nu een (of beter gezegd: de) externe IP?
Oud 01-12-2001, 14:23
Marc S
Marc S is offline
Volgens mij niet Dystopia...

De interne loopback van de Vigor is nu aangepast dat hij zijn externe ADSL IP kan bereiken, dat is alles geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 14:29
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Zoals ik het zeg: heeft een van je 4 bakken die op die Vigor zit aangesloten nu een (of beter gezegd: de) externe IP?
Tuurlijk niet, dan zou 'ie voor de rest van het netwerk niet meer zichtbaar zijn. Dat nummer zit in een ander subnet.

De router heeft zelf dat externe nummer. Alleen konden de PCs dat nummer eerst alleen via de XS4All router bereiken, en die sturen verkeer nooit terug. Dead-end dus. Met de nieuwe update wordt dat verkeer gewoon intern teruggestuurd.

Ik 'heet' nu nielsnu.dhs.org

Verder wordt onder 'binden' meestal het koppelen van een IP aan een naam (www.yahoo.com) verstaan. Vandaar de 'verwarring'.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2001, 14:59
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Tuurlijk niet, dan zou 'ie voor de rest van het netwerk niet meer zichtbaar zijn. Dat nummer zit in een ander subnet.
Minder vind ik. Dus dat ding gebruikt in feite NAT? En heb je geprobeerd een eigen router tussen de Vigor en je Alcatel modem te gooien?

Citaat:
Ik 'heet' nu nielsnu.dhs.org
Code:
[dystopia@hell dystopia]$ host nielsnu.dhs.org
nielsnu.dhs.org         A       213.84.156.34
[dystopia@hell dystopia]$ host 213.84.156.34
Name: a213-84-156-34.adsl.xs4all.nl
Address: 213.84.156.34
Not als je het echt wilt reversen, moet je ff unixbeheer van Xs4all mailen en vragen of ze je IP willen laten reversen naar nielsnu.dhs.org (dit heb je niet van mij)

Citaat:
Verder wordt onder 'binden' meestal het koppelen van een IP aan een naam (www.yahoo.com) verstaan. Vandaar de 'verwarring'.
Oh, I see.. kan allebei vind ik. www.yahoo.com binden aan een IP of een IP binden aan www.yahoo.com
noem ik dat binden vanwege 'bind'
Oud 01-12-2001, 19:54
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Minder vind ik. Dus dat ding gebruikt in feite NAT? En heb je geprobeerd een eigen router tussen de Vigor en je Alcatel modem te gooien?

Not als je het echt wilt reversen, moet je ff unixbeheer van Xs4all mailen en vragen of ze je IP willen laten reversen naar nielsnu.dhs.org (dit heb je niet van mij)

Oh, I see.. kan allebei vind ik. www.yahoo.com binden aan een IP of een IP binden aan www.yahoo.com
noem ik dat binden vanwege 'bind'
NAT: Ja, en je linux router doet ook aan NAT. Zonder NAT geen internet op een intern netwerk. En waarom zou ik in hemelsnaam een eigen router tussen de Vigor en 't modem zetten?

IP: Boeit me niet, als ik maar bereikbaar ben.

Bind: Je had het over een IP-adres aan een machine toekennen, dat is heel wat anders.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten