Het zal wel weer knudde zijn, maar ik had laatst een theorie bedacht. Ik wil deze graag delen met mijn medemensen
"Boeddhisten geloven niet, maar ontkennen ook niet het bestaan van een God. Zij geloven echter wel.. zoals velen mensen.. in een wereld waarin we nu leven.. resulaten zijn van oorzaken en gevolgen.
Als we het nu vergelijken met een schijf van een pottenbakker. Die schijf is constant in beweging [draaing] en veranderd steeds van vorm, want de ene keer is er meer klei te vinden op de schijf dan de andere keer. [oorzaak & gevolg etc.]
Nu moet die schijf ergens op draaien.. een spil of iets wat het in balans houdt. [God/Karma/Natuurwet dat dingen regelt tussen dit leven en het hiernamaals] Gebeurt dit niet, dan kan zo'n schijf niet bestaan, want het houdt nooit staande."
Nu zullen jullie vast denken:"Mooi verhaal, dus? Ik wil dus hiermee een gedachte aan het licht brengen, waarvan ik niet weet of het eerder bestaat...
Namelijk dat er een soort natuurwet/karma/god [iets] moet zijn dat het "leven" [zoverre wij dat kennen] in balans houdt, omdat het dan anders onmogelijk is. Omdat er dan namelijk geen tijd, plek of mogelijkheid is om te leven -> wat veroorzaakt wordt door de chaos die ontstaat door het gebrek aan een balans..
KMBA
P.S: Het was maar een theorie