Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar ik had dat probleem ook met m,n computer, ik heb hier boven ook geen geaarde stopcontacten, en m,n computer gaf heel vaak vonkjes omdat ie elektrisch geladen was, en toen zei iemand dat je het aan de verwarming kan verbinden want de buizen gaan de grond in.. het werkt bij mij wel.. maar ik weet niet of dat zo handig is met een koelkast.. [edit: ik heb even gezocht op internet en er stond dat je het nooit aan je centrale verwarming mag vast maken.. '] ik denk dat je het best naar een electronica zaak kan gaan, misschien hebben ze speciale contactdozen.. Laatst gewijzigd op 24-07-2005 om 12:18. |
![]() |
||
Citaat:
Geen aarde en geen aardlekschakelaar is bij een koelkast bijvoorbeeld niet echt veilig (understatement). Controleer dus of het stopcontact voor de koelkast en zo op een aardlekschakelaar zit. Zo ja, dan kan je eventueel wel zonder aarde werken. Natuurlijk is het netter om vanaf de meterkast een geel/groene draad bij te trekken, want een keuken is natuurlijk een vochtige ruimte, en daar horen geaarde stopcontacten. (In nieuwbouwhuizen passen ze volgens mij overal geaarde stopcontacten toe). En de buitenkant van de koelkast aarden door'm aan de centrale verwarmingspijp te hangen is natuurlijk geen veilige aarde, omdat je niet weet hoe goed je cv geaard is.
||
Citaat:
Kan ik niet beter de huurbaas opbellen oftie het zou willen doortrekken; of zou me dat veel geld gaan kosten? |
![]() |
||
Citaat:
Als er dan iets misgaat (overvoltage of een te laag voltage bijvoorbeeld), zal de koelkast vanzelf stroom gaan lekken naar de aarde, via die contactpunten. En daar reageert de aardlekschakelaar op, die er dan uitklapt. Elk stuk electronica waar een geaarde stekker op zit, kun je maar beter in een geaard stopcontact doen. Veel stopcontacten hebben aarde tegenwoordig.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Bosroes Verwijderd | 8 | 14-12-2007 17:13 | |
Verhalen & Gedichten |
(verhaal) Ruby miss x | 8 | 24-02-2004 23:19 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] 230 Volt Verwijderd | 6 | 06-03-2003 12:27 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Zijn computers nou dom of slim? slimmer dan de mens? Skapie | 106 | 12-12-2002 12:33 |