Oud 16-12-2001, 16:08
Napoleon14
Napoleon14 is offline
hey allemaal. Nou wat is bios flschen dat is toch als het ware updaten hoe doe ik dat. Is het gevaarlijk werk dat ik me pc vern..k.??
Oud 16-12-2001, 17:46
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Het kan inderdaad voorkomen dat je iets sloopt. Als je aan het flashen bent, en je PC valt op de een of andere manier uit, dan is je FlashROM niet volledig beschreven, en zal je pc ook niet meer booten. In dat geval kun je een "hot-swap" uitvoeren. Maar ik ga nu even niet uitleggen wat dat is.

In principe kan het geen kwaad om je BIOS te flashen, de kans dat het fout gaat is nihil, het kan alleen gebeuren als de stroom uitvalt ofzo. Maar de kans dat dat gebeurd is niet zo gek groot. Maar hij is er wel. Ikzelf heb mijn BIOS al 20x geflashed ofzo, en nog nooit problemen gehad.

Je moet ook ff checken of dat de nieuwe BIOS iets toevoegd aan je oude, of er goede bug-fixes in zitten. En ff wat reviews lezen ofzo. Als de BIOS er om bekend staat dat ie onstabiel is, zou ik hem niet gebruiken.

Werkt je pc nu goed? Dan zou ik hem niet flashen.
Wil je altijd het nieuwste van het nieuwste hebben: Flashen, en wel meteen!
Oud 16-12-2001, 17:59
Preaper
Preaper is offline
Flashen is gewoon veilig. Op mijn moederbord heb ik trouwens ook een hardcoded versie, die nooit overschreven kan worden. Mocht er iets mis gaan,moet ik ff een jumpertje verzetten,pc starten en opnieuw flashen.
Maar het is gewoon veilig.
Maaruh cryptic, wat is hot-swap?
Oud 16-12-2001, 18:02
enterz
enterz is offline
hot-swap is gewoon vervangen van hardware..
In het algemeen dus.. :-)

Alleen ik vraag me af als hier de term hot-swap wel past.. normaal gesproken is iets hot-swapable, als je PC aanstaat en er dan bijvoorbeeld een hardeschijf uitrukt en er gebeurd verder niets. Je kan ook dan, als de PC aanstaat er een andere (bijvoorbeeld) hardeschijf in pluggen. Zonder dat het systeem crasht etc.

Ik vraag me dus af.. als je de term hot-swap hier kan toepassen..

Oud 16-12-2001, 18:05
Preaper
Preaper is offline
Owzo... ik acht de kans dat je pc crasht bij ut flashen even groot als dat je je moederbord sloopt bij ut hotswappen
Oud 16-12-2001, 18:18
Warbringer
Warbringer is offline
ga niet gewoon flashen omdat het leuk is, alleen als het nodig is (nieuwe features ofzo)
Met citaat reageren
Oud 16-12-2001, 20:04
Napoleon14
Napoleon14 is offline
hey mensen bedankt voor de uitleg. Maar hoe doe ik dat de bios flaschen staat die ergens op een site ofzo??
Oud 16-12-2001, 20:24
Verwijderd
idd, het is geen 'hot-swap' in deze context, maar een 'hot-flash'..
Met citaat reageren
Oud 16-12-2001, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Napoleon14 schreef:
hey mensen bedankt voor de uitleg. Maar hoe doe ik dat de bios flaschen staat die ergens op een site ofzo??
luister nou; begin er gewoon *niet* aan.. mocht het écht nodig zijn vanwege bugs/instabiliteit: láát het iemand doen..

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten