Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Op het HBO leer je inderaad alleen maar hoe je iets praktisch toepast. Dat kan handig zijn, maar als iets een keer veranderd kunnen die mensen niet zelfstandig bepalen hoe ze het dan moeten aanpakken.
||
![]() |
Citaat:
![]() Wat de overige, met name de elementaire bama-vakken aangaat: daar weet jij vast meer van dan ik, ik houd dat niet in de gaten. Ik kan me voorstellen dat, vooral aan de grote universiteiten, het niveau van het onderwijs onder druk staat door de grote hoeveelheid ongemotiveerde niet academisch ingestelde klootzakken (ik laat me wel eens laatdunkend uit over de studie rechten, maar ik ben ijdel genoeg om toch m'n best te doen ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Maar inderdaad, naar wat ik begrepen heb, is de Bachelorfase behoorlijk schools. Is dat in Groningen anders?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() @ Mickey: bij ons is er inhoudelijk helemaal geen wijziging geweest bij de overgang van doctoraalstelsel naar bamastelsel. Dezelfde vakken staan nog steeds op het programma. Sterker nog, ik heb gewoon mijn basisdoctoraal oude stijl gehaald, maar de mensen die nu een bachelorcertificaat moeten behalen doen echt exact dezelfde vakken. Wat betreft het niveau van het onderwijs, dat ligt inderdaad echt aan de omvang van de faculteit. Ik weet niet hoeveel mensen er in Groningen zich elk jaar inschrijven maar bijv. Nijmegen en Tilburg (om maar even de beste twee uit Elsevier te noemen, en Groningen in de ogen van de visitatiecommissie. Blijkbaar kun je beter geen rechten in het westen van het land studeren ![]() En zelfs in de masterfase kom ik jammer genoeg die ongemotiveerde niet academisch ingestelde klootzakken tegen. Maarja, wat is bij ons het alternatief, de Nijmegen Law School? Dan zit je met vijf brallerige, omhooggevallen en ook volstrekt niet academisch ingestelde JOVD'ers met dollartekens in hun ogen en de blik gericht op een carrière als bedrijfsjurist. Ook niet echt iets voor mij ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Als je een togaberoep wil gaan uitoefenen (rechter, officier van justitie, advocaat) doe je de complete universitaire juridische studie. daar doe je in principe vier jaar over (in de praktijk is het gemiddelde bijna 6 jaar).
||
![]() |
Citaat:
In de nieuwe structuur worden wij ook geconfronteerd met regeltjes waardoor veel mensen niet normaal kunnen doorstromen van Ba naar Ma. Dat Nijmegen Law College kreeg ik laatst nog een folder van in handen. Ik heb het idee dat het een beetje ULC-achtig is, of niet?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat betreft opdrachtjes maken die meetellen voor een tentamen, dat heb ik eigenlijk nooit hoeven doen. Tentamens en opdrachten zijn bij ons losgekoppeld. In de bachelorfase is het zo dat voor elk belangrijk vak een kleine scriptie moet worden geschreven die wordt beoordeeld met onvoldoende, voldoende of goed, maar waar (ten onrechte) geen studiepunten voor worden toegekend. In de masterfase zijn er wel vakken waarbij een (praktijk)opdracht meetelt voor het eindcijfer, maar dat gaat om bijzondere gevallen, bijv. bij het mastervak Arbeidsrecht, waar je een arbeidsproces nauwkeurig naspeelt inclusief pleiten en opstellen van stukken en waar je over dat onderwerp een klein wetenschappelijk artikel (~10 pagina's) moet schrijven. Die twee dingen tellen samen voor 25% mee op het eindcijfer. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Het groot geweldige IZSADC topic deel 87! Terug van weggefeest;) m3tr01dm1nd3d | 500 | 22-11-2009 19:56 | |
ARTistiek |
[mp3/idm-dinges] Dust Bug - Type_01 Ce-El-Wan | 6 | 06-06-2004 23:23 |