Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat ik met vakantieliefdes heb? Vakantieliefdes zorgen voor niet meer dan een uiterst kortstondig geluk. Daarna komt een lange periode van "rouw". Echtscheidingen zijn nog ergere rouwprocessen omdat er in vele gevallen een serieuze liefdesrelatie aan vooraf is gegaan. Het patroon dat jij - terecht - meent te zien in mijn topics is de basisgedachte dat je veel relationeel ongeluk kunt voorkomen door op tijd na te denken. Het is een fabeltje dat de ware liefde een onstuurbaar proces is. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Dat klopt, en daar ben ik ook nooit voor geweest. Er is maar één liefde, en dat is de ware liefde. De andere "liefdes" zijn geen liefdes, maar verhoudingen. Ik accepteer die verhoudingen wel, maar 1) ik wil niet dat ze met het woord "liefde" worden aangeduid, en 2) iedereen is zelf verantwoordelijk voor de aangerichte schade. 3) Nee, dat hoeft de Nederlander niet te betalen. 3) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Uit jouw stukje denk ik op te vatten dat bij ware liefde en je loopt dan iets op, dat de regel dan niet geldt... corigeer me als het niet klopt. Maar als dat is wat je zegt, dan vind ik dat onrealistisch en niet eerlijk...
||
![]() |
Citaat:
Bij een overdraging van een SOA binnen een relatie is de overbrenger binnen deze relatie schuldig. Deze schuldige zou dan de vergoeding moeten betalen voor de partner. Dit hoeft dus nog steeds niet vergoed te worden door de gemeenschap. (dit geld dan uiteraard alleen voor SOA's die daadwerkelijk verkregen zijn door vreemdgaan, dan wel vrijen met een ander... mocht een SOA opgelopen zijn door andere oorzaken, waar de drager geen weet van heeft (zoals door een prikje van de dokter) dan gaat deze regel uiteraard niet op en moet de dan schuldige beide behandelingen vergoeden, mits mogelijk. Mocht er geen aanwijsbare schuldige gevonden zijn binnen een relatie, laat staan daar buiten, dan zal zo'n SOA utieraard vergoed worden door de gemeenschap. (iemand valt bijvoorbeeld op straat op een naald of weet ik wat, waardoor hij een SOA oploopt)
Laatst gewijzigd op 04-06-2002 om 07:33. |
![]() |
|
Verwijderd
|
en hoe wil je dat doel realiseren? gewoon alle mensen die in de periode juni tm augustus een geslachtsziekte hebben opgelopen lekker zelf laten betalen? Fijn als je het van je vaste vriendje krijgt of door een verkrachter.
de mensen die het wel via een vakantie'liefde' hebben opgelopen kunnen altijd nog liegen over hoe en waar ze het hebben gekregen. erg onzinnig plan. |
![]() |
|
![]() |
zwaar dom om zo'n 'zoek het maar uit ' houding te geven aan mensen die een geslachtziekte hebben gekregen ook al is het door hun eigen domme schuld!
Op deze manier hebben mensen geen zin zich te laten behandelen want het kost een bom duiten. Op deze manier worden er dus meer en meer geslachtsziekten verspreid. Ik kan het me voorstellen weet je, ze lijkt zo braaf enzo, ze is lief en zegt nog nooit zonder te hebben gedaan of weet ik veel. Met je dronken kop pomp je haar vol, vet problemen jaja. Sommige mensne hebben niet eens geld voor zo'n behandeling!!!!!!!!
||
![]() |
Citaat:
2) Hoe meer ze verspreiden, hoe meer ze moeten betalen. "Met je dronken kop", zeg je. Zegt dat niet genoeg? Waar haalden ze het geld voor die drank dan vandaan? "Vet problemen", ja. Betalen! En niet te weinig ook. Dat kan niet over de rug van de gemiddelde Nederlander. 3) Wie niet sterk is, moet slim zijn. Wie geen geld heeft, moet van tevoren nadenken. En eh... waar is je verantwoordelijkheidsgevoel?? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Om te beginnen wil ik ff zeggen dat iedereen die werkt een deel van zijn inkomen af staat (verplicht) voor de zorgverzekering van de overheid. Als je dan door je eigen schuld een geslachtsziekte oploopt dan is het wel erg flauw als je daar dan plotseling geen aanspraak op mag maken omdat een zekere 'abt van sion' op forum.scholieren.com heft gezegd dat dat niet mocht. ![]() En dan nog over jouw gezeik over vakantieliefdes. Als mensen dat willen mogen ze gewoon geen vaste relatie aangaan en dan om de bijvoorbeeld 3 jaar met iemand anders optrekken. Echt helemaal niet onethisch of immoreel ofzo ![]() 1) Gewoon betalen ja, nou, iedereen die werkt doet dat nu toch al... en het geld gaat gewoon in een verzekeringsfonds waaruit het weer betaald wordt. En owja, ik denk dat die verzekering winst maakt dus niet zeiken. 2) Er zit echt wil enig kosten-verschil in een maand stappen en hulp voor SOA's... En zoals ik al zei betaald iedereen al voor die medische zorg ![]() 3) 'Domheid' en laag inkomen gaan vaak samen sukkel, jij zou dat zeker al doorzien moeten hebben. En de dommen mogen dan à la Afrika gaan leven? - En dit is niet alleen aan abbie gericht. Ook aan de rest... maar... jullie nemen dit wel ter overweging terwijl abbie dit gewoon verdraait of negeert. En dan nog over 'ware liefde'... 'ware liefde' is echt niet iets wat je krijgt als je geen 'kleine' relaties aangaat. Je leeft gewoon met zo veel mogelijk lol enzo en gaat relatie na relatie aan en als een relatie erg goed werkt dan maak je er meer van. Ik leg het ook ff anders uit... (hopelijk twist-proof) Twee manieren om aan 'ware liefde' of iets in de buurt te komen. 1) Je leeft gewoon normaal, gaat uit enzo... als je een leuk meisje of een leuke jongen tegenkomt (afhankelijk van je geslacht) dan ga je een relatie met hem/haar aan. Als het niks wordt dan stopt het dus en dan leef je weer verder tot je de volgende tegenkomt... uiteindelijk kom je wel een 'ware' tegen. Voordeel hiervan is is dat je erg veel lol enzo hebt en je doel ook op leuke wijze bereikt. 2) Je leeft niet normaal. Als je iemand tegenkomt dan start je een uitgebreide analyse van hem/haar waarna er meestal de conclusie uitkomt dat het niks wordt. Je negeert je gevoelens dan en gaat je heel erg alleen voelen... tig analyses verder kom je eindelijk misschien iemand tegen... en dan heb je je doel met een gebrek aan bloed, gebrek aan zweet, en overschot aan tranen bereikt. En als je het met abbie eens bent... check voor jezelf dan eens wat jij zou doen.... ![]()
||
Citaat:
1.2) 'k denk niet....ik weet wel zeker, dat niet iedereen de ware tegenkomt... 1.3) wat is er zo leuk aan liefdesverdriet? 2) wat is volgens jou een 'niet normaal leven'?
|
Ehm... wederzijds ga ik wel vanuit ja. Misschien niet duidelijk genoeg vermeld nee
![]() Maar als je 2 maanden tot 3 jaar lol tegenover 1 maand verdriet zet... dan is die lol het toch wel waard? en dat derde argument dat telt véél sterker tegen de tweede benadering en definitietje normaal = datgene dat het meest voorkomt
|
![]() |
euhm ik vind ik kom nu uit belgië maar dat doet er niet toe er zijn mensen dat besmet worden en die daar echt niks aan kunnen doen en het is ons recht om andere medemensen te helpen ...
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
2) "Voorzichtige" mensen willen niet betalen voor onvoorzichtige. 3) Die "lol" die jij nastreeft, is geen echte lol. De analytische werkwijze functioneert uiteindelijk beter. Je kunt dan tussen je 18e en je 25e een goede partner uitzoeken. Voor je 18e hoef je echt geen "vaste" partner te hebben. Dus ook geen vakantieliefde. 4) Ik blijf erbij: mijn verantwoordelijkheidsgevoel is groter dan het jouwe. Op het gebied van de liefde ben jij een groentje. Maar ja, daar kom je zelf ook nog wel achter. Sterkte! |
![]() |
||
Citaat:
das dus dom, dan zouden de kosten inderdaad ook voor eigen rekening gebracht moeten worden wanneer men iets oploopt.
||
Citaat:
Dan is alles gewoon 1 'spel' geweest. Tevens denk ik dat als je, laten we zeggen, 2 jaar een relatie gehad hebt, je het zo makkelijk een plaatsje kan geven dat je na een maand je eigen weer kunt inzetten voor een nieuwe relatie. 3) Dat is dus: "Je leeft gewoon normaal, gaat uit enzo... als je een leuk meisje of een leuke jongen tegenkomt (afhankelijk van je geslacht) dan ga je een relatie met hem/haar aan." volgens jou ![]() 'k vind je definitie best kortzichtig eigenlijk ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
hahahaha, ik -bommen & granaten-
![]() zit wel wat in ja.... - hmm... nogmaals excuses ![]() De Rerisen Phoenix met bommen en granaten... Maar deze leek me er leuk onder staan... niet op iemand gericht hoor. Maar ik heb mij reputatie al gevestigd (ik ga wel in het leger, iederene tevreden? ![]() Die mogelijkheid van mij klinkt inderdaad erg simpel maar zo is hij niet bedoeld. Ik weet dat ut simpel klinkt en niet simpel is... het kan zo erg lang duren voor je een wederzijdse verliefdheid ergens vind. Maar ik bedoel dus normaal leven en bij een wederzijdse verliefdheid dan ga je die aan - ipv analyseren en niks doen. Maar ik ben idd nogal stom geweest met die bommen en granaten... ik sluit het wel passend af... ![]() ![]() iedereen tevree? Citaat:
![]() ![]() ![]() Ow, en dat over verantwoordelijkheidsgevoel zat ik idd fout. Was meer oneerlijkheid... je betaald je hele leven verplicht verzekeringspremies aan zorgverzekering van de staat en als je dan op vakantie een SOA oploopt krijg je geen geld van ze. En qua verantwoordelijksheidsgevoel heb je ook wel gelijk. Jij hebt een overdosis om alle pijn van andere mensen te voorkomen waarbij dat ten koste gaat van hun vrijheid (note: hier zitten ff geen waardeoordelen in). Ik denk simpel gezegd zo: (ook voor mezelf) eerst vrijheid, dan veiligheid... uiteraard niet in het absurde. Ik denk dat wapenbezit zonder vergunning net over de grens zit (dus zo ver reikt die vrijheid niet). En ik voel me niet snel verantwoordelijk voor andere mensen. Iedereen zoekt het zelf maar uit maar iedereen moet aan het begin wel gelijke kansen krijgen... zoiets... - mijn verantwoordelijkheidsgevoel volg ik alleen als het voordeel oplevert... - het geeft je een zekere status en waar die vereist is pas ik het toe (dit vinden jullie vast erg onethisch immoreel enz...)
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Kan dat in die situatie (bijvoorbeeld dronken)? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Ik denk inderdaad: eerst de veiligheid waarborgen, dan pas de vrijheid. Het is dan weliswaar vrijheid in gebondenheid geworden, maar dat is in mijn ogen de ware vrijheid die iedereen in zijn waarde laat en niemand kwaad kan doen. Dat geeft ruimte aan het ware genieten. 3) Die mening deel ik niet. Mensen moeten zich verantwoordelijk blijven voelen voor anderen, ook als die anderen stuurs (en ook wel enigszins onderbouwd) een bepaalde koers blijven varen. Jouw visie is in mijn optiek opportunistisch en hedonistisch. Maar jíj kunt er waarschijnlijk mee omgaan, in die zin dat je de gevolgen aanvaardt, maar er zijn er ook die de gevolgen niet kunnen overzien. |
![]() |
||
Hmm... ff checken...
[ontopic]Met het oog op de verzekering van de overheid die iedereen betaald e.d. - vind je inmiddels wel dat die SOA's onder alle omstandigheden moeten helpen?[/ontopic] in je zei in andere topic dat je verantwoordelijkheidsgevoel hebt. Als je dat hebt dan zou denk ik enige gepaste antwoord zijn dat je deze mensen geeft waarvoor ze betalen. nu back naar offtopic... Citaat:
![]() 2) Ware vrijheid vind ik kunnen doen wat je wilt. Gewoon vrijheid van handelen. Maar omdat de samenleving moet kunnen runnen geen vrij atoombombezit ![]() 3) Ik denk toch dat iedereen zo handelt alleen meer onbewust. Alle bestaande wezens handelen uit eigenbelang... - maar mens is intelligent en kan dat omver werpen als ze het zich realiseren. Maar als ze het zich niet realiseren dan doen ze sociaal omdat dat prestige ofzo kan geven. En het lukt me, ik aanvaard de gevolgen ja... maar ik ben zo goed dat iedereen denkt dat ik wel verantwoordelijk en sociaal ben. - Loopt er op uit dat ik mensen soms bedonder vannuh... - nja, wat niet weet wat niet deert [ ![]() ![]() ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 09-06-2002 om 21:17. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
1) De woorden "zolang ik er anderen niet mee schaad" geven aan dat je veiligheidsmaatregelen neemt. In dat geval gaat mijn stelling gewoon niet op, want wat dan gebeurt, is niet meer te wijten aan onnadenkendheid. 2) Hier blijf ik het niet mee eens. De intelligente mens dient mijns inziens naar een bétere samenleving te streven. Hij zou het eigenbelang dus moeten proberen los te laten. 3) Die betere samenleving zou ook een antwoord in kunnen houden op de in dit soort "liefdes" ingebakken leugenachtigheid. |
![]() |
|
0) Ja, elke geslachtziekte die je op loopt is je eigen schuld. En je doet ook een beetje alsof mensen met alle geweld trachten die dingen op te lopen zodat de samenleving geld aan ze kwijt is.
1) Goed. Je versmalt je stelling btw wel, je viel eerst een breder front aan. (niks mis mee, in feite zelfs goed <= die 'beschuldiging' van blind verdedigen neem ik terug) 2) Nou nee, je bereikt ook een betere samenleving als iedereen aan eigenbelang denkt en er versterkte regels zijn. Ik steel niet omdat ik dan de bak in draai, ik ben vriendelijk zodat men vriendelijk tegen mij is. Het voordeel van deze aanpak boven de jouwe is dat men nog steeds prettig leeft maar ook efficienter. Maar ok, 'happyness+efficiency=constant'... - dit zal altijd een meningskwestie blijven. 3) ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
2) Verklaar je nader. 3) Dit begrijp ik niet meteen. |
![]() |
||
Citaat:
En ik dacht dat jij was voor ware liefde enzo? Dat staat toch wel behoorlijk tegenover one night stand...
||
![]() |
Citaat:
2) Dat kan, ja. Maar gebeurt het ook? 3) Is dat zo? Kun jij je lichaam wanneer je de ware liefde uitselecteert aan de hand van door jezelf op te stellen criteria dan uitschakelen? "One-night-stands" zijn dan de vrijblijvende, liefde-loze, tijdelijke "noodoplossingen" (voor wie zichzelf niet kan beheersen). |
![]() |
||
Citaat:
2) Ik denk dat het eerder gebeurt dan op een on night stand 3) Ik heb geen idee wat je hier bedoelt
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|