Oud 20-08-2005, 17:17
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Hey..
Hoe is jullie hond in de pubermaanden ??
Wat voor dingen haalt hij/zij uit?

Onze puppie (al lijkt hij al volwassen qua uiterlijk ) is nu 7 maanden oud. Hij is flink aan het puberen. Het lijkt nu dat je de dingen die je hem hebt geleerd, dat hij ze niet meer kent.

Op de cursus ergeren veel mensen zich er aan omdat hun hond het niet goed doet. Ze balen, al is het best lollig wat ze dan allemaal uitvreten, op zo'n 45 minuten cursus.
Dan is er niet een die er van door gaat als ze moeten 'blijven' , nee dan zijn het alle pups.

Hoe is dit bij jullie hond gegaan? En hoe ging je er mee om?
Oud 20-08-2005, 19:43
wizkid
wizkid is offline
Onze hond is nu ook in de puberteit maar dat merk je vooral eraan dat hij verschrikkelijk trekt als je met hem gaat wandelen hij moet naar alle mensen toe, naar alle honden, naar alle paaltjes, naar alle muurtjes, naar de ene kant van de weg, dan weer naar de andere kant, en hij zit in alle tassen van mensen enz. enz.
We moeten hem nu ook iedere dag alleen laten zodat hij aan het alleen blijven kan wennen (we hebben hem pas 3 weken anders waren we daar natuurlijk al eerder mee begonnen ). We hebben hem een groot bot gegeven zodat hij zich dan daarmee kan bezig houden, maar daar doet hij dus niets mee. Maar als we weg zijn gaat hij van alles doen zoals een zak macaroni door de keuken verspreiden, mijn tas slopen, mijn vader's jas slopen, de kattenbrokken door de gang verspreiden, een pak chocomel kapot bijten enzo. Terwijl hij doet alsof ie dood is als we er weer zijn.
Oud 20-08-2005, 20:03
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
wizkid schreef op 20-08-2005 @ 20:43 :
Onze hond is nu ook in de puberteit maar dat merk je vooral eraan dat hij verschrikkelijk trekt als je met hem gaat wandelen hij moet naar alle mensen toe, naar alle honden, naar alle paaltjes, naar alle muurtjes, naar de ene kant van de weg, dan weer naar de andere kant, en hij zit in alle tassen van mensen enz. enz.
We moeten hem nu ook iedere dag alleen laten zodat hij aan het alleen blijven kan wennen (we hebben hem pas 3 weken anders waren we daar natuurlijk al eerder mee begonnen ). We hebben hem een groot bot gegeven zodat hij zich dan daarmee kan bezig houden, maar daar doet hij dus niets mee. Maar als we weg zijn gaat hij van alles doen zoals een zak macaroni door de keuken verspreiden, mijn tas slopen, mijn vader's jas slopen, de kattenbrokken door de gang verspreiden, een pak chocomel kapot bijten enzo. Terwijl hij doet alsof ie dood is als we er weer zijn.

Haha een aantal dingen herken ik wel ja.
Wat voor hond heb je dan en hoe oud is hij/zij??

Onze hond heeft een keer een pak zout en olie omgegooid en dat heeft hij geweten dat zal hij nooit meer doen. Zout heeft ie ook een groot deel van opgegeten, hij heeft nog nooit zoveel gedronken!
Oud 20-08-2005, 21:29
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 20-08-2005 @ 21:03 :
Haha een aantal dingen herken ik wel ja.
Wat voor hond heb je dan en hoe oud is hij/zij??

Onze hond heeft een keer een pak zout en olie omgegooid en dat heeft hij geweten dat zal hij nooit meer doen. Zout heeft ie ook een groot deel van opgegeten, hij heeft nog nooit zoveel gedronken!
Het is een engelse Basset en hij is nu ongeveer 16 maanden.

We hebben nu ook een houtje onder de deur gemaakt zodat hij de deur niet open kan krijgen (de kast met eten staat achter die deur). Maar nu pakte hij gewoon op een of andere manier steeds dat houtje en begon erop te bijten (en dat kan best gevaarlijk zijn met splinters enzo). Maar nu heeft mijn vader er mosterd op gesmeerd, Hugo (de hond) heeft het nog 1 keer aangeraakt, moeten overgeven en daarna nooit meer iets ermee gedaan.
Oud 20-08-2005, 21:46
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
wizkid schreef op 20-08-2005 @ 22:29 :
Het is een engelse Basset en hij is nu ongeveer 16 maanden.

We hebben nu ook een houtje onder de deur gemaakt zodat hij de deur niet open kan krijgen (de kast met eten staat achter die deur). Maar nu pakte hij gewoon op een of andere manier steeds dat houtje en begon erop te bijten (en dat kan best gevaarlijk zijn met splinters enzo). Maar nu heeft mijn vader er mosterd op gesmeerd, Hugo (de hond) heeft het nog 1 keer aangeraakt, moeten overgeven en daarna nooit meer iets ermee gedaan.
Leuk Dan maak je veel mee he als ze pup zijn etc..

Onze hond maakt de deuren ook open Maar ja.. soms wel makkelijk.. alles heeft voor en na delen alleen dat hij duiven enzo mee naar binnen brengt is iets minder

Maar op de cursus doet hij niet zo heel veel meer dan rondrennen en losbreken

Doe jij een cursus met de hond?
Oud 21-08-2005, 11:12
Bloem
Bloem is offline
Volgens mij had je beter een topic kunnen openen over jouw hond in het algemeen, ipv al die losse topics die verstopt toch steeds weer over jouw herder gaan

Ik kan me van mijn hond geen aparte dingen herinneren, behalve het gebruikelijke 'ineens alles wat ze geleerd hebben vergeten zijn'.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 12:29
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Bloem schreef op 21-08-2005 @ 12:12 :
Volgens mij had je beter een topic kunnen openen over jouw hond in het algemeen, ipv al die losse topics die verstopt toch steeds weer over jouw herder gaan

Ik kan me van mijn hond geen aparte dingen herinneren, behalve het gebruikelijke 'ineens alles wat ze geleerd hebben vergeten zijn'.
nee ik wilde even ervaringen weten hihi

misschien idee voor de volgende keer
Oud 21-08-2005, 12:41
Lindaa
Lindaa is offline
die van ons haalde zowieso van alles uit, alles uit de garage halen, wat we duidelijk hadden gezegd dat dat niet mocht. en dan toch stiekem doen enzo. dus ook ales wat ze geleerd heeft vergeten. Maar die van ons is een beetje een lame, als hij ergens geen zin heeft, is hij doof ofzo. maar het is niet heel erg dramatisch geweest dat ik er nu nog trauma's van ver heb ofzo. het hoort er nu eenmaal bij.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 13:21
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Lindaa schreef op 21-08-2005 @ 13:41 :
die van ons haalde zowieso van alles uit, alles uit de garage halen, wat we duidelijk hadden gezegd dat dat niet mocht. en dan toch stiekem doen enzo. dus ook ales wat ze geleerd heeft vergeten. Maar die van ons is een beetje een lame, als hij ergens geen zin heeft, is hij doof ofzo. maar het is niet heel erg dramatisch geweest dat ik er nu nog trauma's van ver heb ofzo. het hoort er nu eenmaal bij.
het hoort erbij ja maar kan dan nog wel eens erg vervelend zijn ruim je dingen op haalt hij er alles weer uit enzo
maar het heeft vooral zijn leuke kanten
Oud 21-08-2005, 17:11
Lindaa
Lindaa is offline
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 21-08-2005 @ 14:21 :
het hoort erbij ja maar kan dan nog wel eens erg vervelend zijn ruim je dingen op haalt hij er alles weer uit enzo
maar het heeft vooral zijn leuke kanten
idd.

Die van ons heeft zo een gieter kapot gemaakt, afwasborstel, pantoffel, vuilniszak kapot gemaakt, waardoor de rotzooi overal lag, een uiteinde van tuinslang vernield...achja...
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 17:19
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Lindaa schreef op 21-08-2005 @ 18:11 :
idd.

Die van ons heeft zo een gieter kapot gemaakt, afwasborstel, pantoffel, vuilniszak kapot gemaakt, waardoor de rotzooi overal lag, een uiteinde van tuinslang vernield...achja...
haha heeft ie de tuinslag ook al afgerold en mee naar binnen genomen ?
Oud 21-08-2005, 21:38
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 20-08-2005 @ 22:46 :

Doe jij een cursus met de hond?
Op het moment doe ik geen cursus, het is volgens mij ook te laat om hem 'nieuwe' dingen te leren.
Oud 21-08-2005, 21:48
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
wizkid schreef op 21-08-2005 @ 22:38 :
Op het moment doe ik geen cursus, het is volgens mij ook te laat om hem 'nieuwe' dingen te leren.
Het is nooit te laat om je hond iets te leren mits je genoeg dicipline hebt.
Een hond van nog geen 1,5 is nog een jonge hond en die kan je met niet al teveel moeite nog alles leren (al is het een Basset en ik ga er even vanuit dat die net zo eigenwijs is als onze beagle ).

Die van ons heeft weinig kuren gehad tijdens haar pubertijd, een aantal handdoekken en het kleedje wat in de bench lag, later nog het kussentje uit haar mandje.

Ik heb puppycursus met haar gedaan wat wonderbaarlijk goed ging (ze zagen het niet zitten met een beagle maar ze deed het fantastisch) en later de A (jonge honden).
Na een les of 8 ben ik daar mee gestopt, ondanks dat ze bij bepaalde oefeningen ("een beagle valt niets te leren") de beste uit de groep was liep ze meer met haar neus op de grond dan dat ze op mij lette.
Ik zag het niet meer zitten om met haar op die manier, midden in de winter na een dag van 10 uur werken op het veld voor Jan Lul te gaan staan.

Ze vond de konijnenkeutels (zoals de meeste honden) de lekkerste traktatie en liep meer met haar snufferd op de grond, maar wat verwacht je anders van een jachthond?
Oud 22-08-2005, 07:40
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 21-08-2005 @ 22:48 :
Een hond van nog geen 1,5 is nog een jonge hond en die kan je met niet al teveel moeite nog alles leren (al is het een Basset en ik ga er even vanuit dat die net zo eigenwijs is als onze beagle ).

Die van ons heeft weinig kuren gehad tijdens haar pubertijd, een aantal handdoekken en het kleedje wat in de bench lag, later nog het kussentje uit haar mandje.

Ik heb puppycursus met haar gedaan wat wonderbaarlijk goed ging (ze zagen het niet zitten met een beagle maar ze deed het fantastisch) en later de A (jonge honden).
Na een les of 8 ben ik daar mee gestopt, ondanks dat ze bij bepaalde oefeningen ("een beagle valt niets te leren") de beste uit de groep was liep ze meer met haar neus op de grond dan dat ze op mij lette.
Ik zag het niet meer zitten om met haar op die manier, midden in de winter na een dag van 10 uur werken op het veld voor Jan Lul te gaan staan.

Ze vond de konijnenkeutels (zoals de meeste honden) de lekkerste traktatie en liep meer met haar snufferd op de grond, maar wat verwacht je anders van een jachthond?
Ja jachthonden snuffelen liever he
Bepaalde honden letten bij cursus goed op en andere een tijdje en gaan dan op zoek naar wat nieuws als het saai wordtzullen we maar zeggen

En je moet er ook de tijd voor hebben met hem te oefenen etc...
Oud 22-08-2005, 11:23
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 21-08-2005 @ 22:48 :

Ach ja de basis principes zoals zitten enzo kent hij al. En dat trekken leren we hem zelf wel af, het gaat nu ook weer steeds een stuk beter. Hij is gisteren ook al 2 uur alleen thuis gebleven zonder iets kapot te maken. Maar als hij toch wat doet als we weg zijn, zetten we hem ff in een andere kamer, ruimen het op, en halen hem weer uit te komen. Zo geven we hem geen aandacht nadat hij wat heeft stuk gemaakt (want dat wil hij daar waarschijnlijk toch mee bereiken).
Citaat:

We hebben hiervoor een grand basset griffon vendeen gehad (ook een jachthond), en zeer eigenwijs. Hij wist ook precies wanneer het goed was wanneer hij bepaalde dingen wel deed en wanneer niet. Toen we met hem op cursus gingen had hij iets van 97 van de 100 punten en was hij ook de beste van zijn 'klas'. Na iedere cursus-dag mochten alle honden even los rennen en dan waren wij ook degene die daar het langste stonden want onze hond kwam niet terug maar bleef rondrennen

Laatst gewijzigd op 22-08-2005 om 11:26.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 12:48
Poeperd
Poeperd is offline
De hond van mn vriend is in de pubertijd. Nu zo'n 8 maanden, ziet er ook al volwassen uit (Berner). Ze is héél vervelend. En heel zwaar, sterk en groot Als je dr uitlaat wil ze precies de kant op waar jij niet heen wil. Soms doet ze alsof ze niet eens meer op commando kan gaan zitten (wat ze allaaaaang kent natuurlijk), ze moet alles oppakken van de straat wat ze ziet. Bierblikjes, glas, papiertjes, dode vogels, klokkenhuizen, condooms. Heel vies.

Dat soort dingen doet ze
Oud 23-08-2005, 19:55
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
mja ik herken het ...

boefjes zijn het
Oud 25-08-2005, 14:11
0oFZo0
0oFZo0 is offline
totdat onze boxerpup een maand of 8 was luisterde hij erg goed.
Maar daarna had hij een periode dat hij overal naartoe rende als hij tijdens de wandeling in het veld iets zag (trekker, auto, vogels).
Toen heb we hem ook een aantal maanden niet los durven laten.
Inmiddels is hij 14 maanden en mag hij weer af en toe loslopen als er in de omgeving niet veel te zien is. Het gaat nu steeds beter .
Oud 25-08-2005, 16:00
Verwijderd
Die van ons heeft gisteren de krant uit de krantenbak/mand getrokken en hem helemaal versnipperd. Verder is hij er van overtuigd dat hij nergens mag plassen/poepen, behalve op ons balkon of in de tuin. Of, af en toe, binnen. Hij heeft er een handje van om onder de bank te kruipen, hoewel dat niet echt past. Laatst probeerde hij áchter de verwarming te komen, en er vervolgens weer achterweg te komen, wat dus niet zo heel gemakkelijk ging. Als m'n vader op z'n buik op de bank ligt te lezen, springt het beest op z'n rug en begint 'm toch in z'n oren te bijten. En hij is heel stoer tegen andere honden, als ze maar op afstand zijn. Zodra zo'n grote neus in de buurt komt, duikt hij met z'n staart tussen z'n poten achter mijn benen. Etcetera, etcetera.
Tja, het is gewoon een mormel.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 21:27
Dato_16
Dato_16 is offline
grappen als de krant half op eten, afstandbedien fijn kouwen inclusief batterij
en op de leren bank gaan liggen en proberen te graven zodat er allemaal krassen op kwamen.
Al dat soort dingen doet ie tegenwoordig niet meer, enige wat onze hond nog doet is proberen de bal te pakken als we voetbal kijken op televisie, slaat ie met zijn kop tegen de tv op de plek waar de bal op dat moment is, best grappig om te zien
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten