Oud 08-09-2005, 13:26
legatus
legatus is offline
Van 28 september tot en met 7 oktober 2005 vindt voor de vijfentwintigste keer het Nederlands Film Festival plaats in Utrecht.

Ik ga zoals vanouds naar het Kort! programma en wil ook graag Leef! en Guernsey zien. Ook zijn mij een aantal studentenfilms aanbeloven.
Oud 08-09-2005, 15:08
Verwijderd
Citaat:
legatus schreef op 08-09-2005 @ 14:26 :
Van 28 september tot en met 7 oktober 2005 vindt voor de vijfentwintigste keer het Nederlands Film Festival plaats in Utrecht.

Ik ga zoals vanouds naar het Kort! programma en wil ook graag Leef! en Guernsey zien. Ook zijn mij een aantal studentenfilms aanbeloven.
Ik wil dit jaar zeker ook naar het festival. Heb al een logeeradresje geregeld. Leef! wil ik absoluut ook zien. Guernsey wilde ik eigenlijk gaan kijken in de Cinecitta hier in Tilburg, komende maandag. Maar als hij daar ook vertoond wordt, misschien toch maar niet...
Ben wel benieuwd
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 15:55
siese
siese is offline
Waar staat het volledige filmprogramma ergens?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 16:16
legatus
legatus is offline
Citaat:
siese schreef op 08-09-2005 @ 16:55 :
Waar staat het volledige filmprogramma ergens?
Verschijnt waarschijnlijk pas de 24ste, als ook de kaarten in de voorverkoop gaan.
Oud 12-09-2005, 16:53
lovetear
lovetear is offline
Ik ga dit jaar alleen voor Leef! en paradise now. Guernsey lijkt me saai .
Oud 12-09-2005, 19:47
Verwijderd
Ik ga naar Leef!, 28 september.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 20:17
TommytheCat
TommytheCat is offline
Guernsy vond ik maar een langdradige vertoning. Op zich wel mooie plaatjes, maar zo'n film moet interessante personages, danwel gebeurtenissen hebben om de aandacht vast te houden. Dat heeft deze flik dus niet.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 19:21
legatus
legatus is offline
Het programma staat online.

http://www.filmfestival.nl/prog/prog014.html
Oud 16-09-2005, 07:44
lovetear
lovetear is offline
Ik ben ook wel benieuwd naar die suicideholiday ofzo, maar die is maar een half uurtje en volgens mij komen die films ook vaak nog op tv toch? Is deze al geweest of komt hij nog? Weet iemand dat?
Oud 16-09-2005, 07:47
lovetear
lovetear is offline
Oh er staan deze maand ook allerlei nederlandse films op www.uitzendingemist.nl. Op dit moment staan als het goed is temmink, madame jeanette en zus en zo erop. Binnenkort komen daar nog meer films bij, o.a. cloaca en phileine zegt sorry. Gratis films kijken .
Oud 20-09-2005, 15:28
legatus
legatus is offline
Citaat:
lovetear schreef op 16-09-2005 @ 08:44 :
Ik ben ook wel benieuwd naar die suicideholiday ofzo, maar die is maar een half uurtje en volgens mij komen die films ook vaak nog op tv toch? Is deze al geweest of komt hij nog? Weet iemand dat?
Uitzenddata Filmlab
De eindexamenproducties van Lichting 2005 zijn vanaf woensdagavond 17 augustus rond de klok van middernacht te zien in de serie Filmlab op Nederland 3.

De uitzenddata zijn onder voorbehoud:

17 augustus - Dochter (TROS)

24 augustus - Grip (IKON)

31 augustus - The beast in me (VARA)

7 september - Who burried Paul McCartney (NPS)

14 september - Suicideholiday (NPS)

21 september - Ziezoo (BOS)

28 september - Een ingewikkeld verhaal van Jaap van Heusden (HUMAN)

De beide afleveringen van de jeugdserie Docklands zijn te zien op:

zondag 18 september, 19.00 uur, Ned. 3: Docklands 1: Lubna en Nadine (VPRO)

zondag 25 september, 19.00 uur, Ned. 3: Docklands 2: Nina en Jelle (VPRO)
Oud 21-09-2005, 15:44
lovetear
lovetear is offline
Godver, dan stelde ik mijn vraag dus precies 2 dagen nadat hij was uitgezonden? Balen, kan ik hem nog op een andere manier dan in de bios zien? Uitzendinggemist ofzo?
Oud 22-09-2005, 07:50
lovetear
lovetear is offline
Uitzendinggemist.nl dus, net gezien.

Sober, maar best intrigerend eigenlijk.
Oud 27-09-2005, 12:45
Verwijderd
Willem van De Sande Bakhuyzen is overleden, lees ik net.
Morgen ging dus zijn film 'Leef' in première.
Triest.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 15:26
legatus
legatus is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 27-09-2005 @ 13:45 :
Willem van De Sande Bakhuyzen is overleden, lees ik net.
Ik las het ook zojuist. Een groot verlies voor de Nederlandse film.
Oud 27-09-2005, 15:48
Verwijderd
Citaat:
legatus schreef op 27-09-2005 @ 16:26 :
Absoluut.

edit: ook voor het theater trouwens.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 18:30
Verwijderd
Las vanmiddag nog in de Metro dat ie net herstellende was van een operatie vanwege zijn kanker...Wel ironisch, een dag voor de premiere (die titel nu helemaal)...En natuurlijk erg jammer.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 11:08
legatus
legatus is offline
Gouden ui voor slechtste Nederlandse film

De Gouden Kalveren krijgen dit jaar voor het eerst een tegenhanger: de Gouden Ui, de prijs voor de slechtste Nederlandse filmproducties van het jaar. Dat heeft initiator Joris van den Berg maandag bekendgemaakt. Een groep vierdejaarsstudenten van de Nederlands Film en Televisie Academie organiseert het initiatief, geïnspireerd door de Amerikaanse Golden Raspberries. De Razzies voor slechtste film, regie, acteur en actrice worden elk jaar in Hollywood uitgereikt op de avond voor de Oscar-ceremonie. De Nederlandse Gouden Uien worden de avond voor de Gouden Kalveren-ceremonie uitgereikt. (Bron: ANP)

Moet zeggen dat 'Gouden' insinueert dat het iets is om trots op te zijn. Een 'Stinkende Ui met een goedkoop laagje bladgoud' is weer veel te lang. Ik ben benieuwd of "Joyride" de Gouden Ui krijgt. Die kans acht ik groot.
Oud 28-09-2005, 13:16
Verwijderd
Citaat:
legatus schreef op 28-09-2005 @ 12:08 :
Gouden ui voor slechtste Nederlandse film

De Gouden Kalveren krijgen dit jaar voor het eerst een tegenhanger: de Gouden Ui, de prijs voor de slechtste Nederlandse filmproducties van het jaar. Dat heeft initiator Joris van den Berg maandag bekendgemaakt. Een groep vierdejaarsstudenten van de Nederlands Film en Televisie Academie organiseert het initiatief, geïnspireerd door de Amerikaanse Golden Raspberries. De Razzies voor slechtste film, regie, acteur en actrice worden elk jaar in Hollywood uitgereikt op de avond voor de Oscar-ceremonie. De Nederlandse Gouden Uien worden de avond voor de Gouden Kalveren-ceremonie uitgereikt. (Bron: ANP)

Moet zeggen dat 'Gouden' insinueert dat het iets is om trots op te zijn. Een 'Stinkende Ui met een goedkoop laagje bladgoud' is weer veel te lang. Ik ben benieuwd of "Joyride" de Gouden Ui krijgt. Die kans acht ik groot.
Ja, of Johan Nijenhuis een Lifetime Achievement Ui.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 21:54
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik moet voor m'n studie verplicht Een dagje naar het strand van Theo van Gogh en Voorland. Daarnaast moet ik één film zelf uitkiezen. Alle films die ik in gedachten had, draaien echter tegelijkertijd met de twee genoemde films of tijdens werkcollege. Nu ga ik naar De illusie aan de macht- 1412 dagen kabinet Den Uyl. Dat lijkt me echt razend interessant. Ik had anders wel De geheime dienst of Celebration willen zien.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 22:00
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
legatus schreef op 27-09-2005 @ 16:26 :
Meh. Alleen Cloaca is een goede film.
Oud 29-09-2005, 22:12
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-09-2005 @ 22:54 :
Ik moet voor m'n studie verplicht Een dagje naar het strand van Theo van Gogh en Voorland. Daarnaast moet ik één film zelf uitkiezen. Alle films die ik in gedachten had, draaien echter tegelijkertijd met de twee genoemde films of tijdens werkcollege. Nu ga ik naar De illusie aan de macht- 1412 dagen kabinet Den Uyl. Dat lijkt me echt razend interessant. Ik had anders wel De geheime dienst of Celebration willen zien.
Gefeliciteerd
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 22:13
Verwijderd
Ik ga niet meer naar het Filmfestival (ik kan weer eens niet ) maar ik ga wel maandag naar 'Leef!', gewoon hier in Tilburg.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 22:17
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 29-09-2005 @ 23:12 :
Gefeliciteerd
Dank je.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 09:07
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 29-09-2005 @ 23:00 :
Meh. Alleen Cloaca is een goede film.
Hmhm, maar er zijn al zo weinig goeie nederlandse films.

Ik ga ook nog naar offers zondag trouwens.
Oud 30-09-2005, 10:22
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
lovetear schreef op 30-09-2005 @ 10:07 :
Hmhm, maar er zijn al zo weinig goeie nederlandse films.

Ik ga ook nog naar offers zondag trouwens.
Dat hoor ik wel meer mensen zeggen, maar ik vind het wel meevallen

Met name onder de Vlaams-Nederlandse co-producties zitten een paar hele goede.
Oud 30-09-2005, 11:43
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 30-09-2005 @ 11:22 :
Dat hoor ik wel meer mensen zeggen, maar ik vind het wel meevallen

Met name onder de Vlaams-Nederlandse co-producties zitten een paar hele goede.
Heb je een paar voorbeelden?

(je hebt een pm trouwens )
Oud 30-09-2005, 16:14
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
lovetear schreef op 30-09-2005 @ 12:43 :
Heb je een paar voorbeelden?

(je hebt een pm trouwens )
Eerlijk gezegd niet Stom he?

Althans, ik weet geen namen. Maar Nederland 1 of 2 heeft er in de periode 1996-200? nogal wat uitgezonden. Het betreft vaak van die arty plattelandsdrama's die zich afspelen in de negentiende eeuw ofzo Zitten soms echt goede films tussen.

Oh en ik zal eens even goed nadenken over je pm'etje.

Laatst gewijzigd op 30-09-2005 om 17:05.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 22:21
Verwijderd
Voorbeelden van goede Nederlandse/Vlaamse films vind ik o.a.
Simon, De Poolse bruid, Daens uhh.. uh... en nog wel meer maar ik kom er zo even niet op
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 22:48
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik had Simon wel gekeken, als ik Cees Geel niet zo irritant had gevonden.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-09-2005 @ 23:48 :
Ik had Simon wel gekeken, als ik Cees Geel niet zo irritant had gevonden.
Ik vind hem een beetje een engerd, maar hij is wel grandioos goed in Simon. Speelt ontzettend mooi.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 12:02
legatus
legatus is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 30-09-2005 @ 23:21 :
Voorbeelden van goede Nederlandse/Vlaamse films vind ik o.a.
Simon, De Poolse bruid, Daens uhh.. uh... en nog wel meer maar ik kom er zo even niet op
Heb jij het ook over co-producties tussen Nederland en België? "Simon" en "De Poolse Bruid" zijn echter geen co-producties. "Daens" is er wel één. En "Meisje" vond ik ook best aardig.
Oud 01-10-2005, 13:47
Verwijderd
Citaat:
legatus schreef op 01-10-2005 @ 13:02 :
Heb jij het ook over co-producties tussen Nederland en België? "Simon" en "De Poolse Bruid" zijn echter geen co-producties. "Daens" is er wel één. En "Meisje" vond ik ook best aardig.
Over beiden. Dat Simon en De Poolse Bruid geen co-producties waren, wist ik ja. Meisje heb ik overigens niet gezien, die was laatst op tv, kan dat?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 23:16
Daangerous
Daangerous is offline
heb Leef! gezien... maar ben er eerlijk gezegd niet zo kapot van. heb me niet verveeld of geergerd, maar vooral het verhaal/tekst spraken me tot mijn verbazing gewoon niet aan. 't leek wel of de schrijver een imitatie van maria goos was; rare observaties, die op vreemde momenten worden uitgesproken, te goed formulerende acteurs in een film die volgens mij realistisch moet lijken, maar dat, zeker in de tweede helft van de film niet wordt.
acteurs waren zeer goed, monic hendrickx en sophie van winden voorop. monic gaat gewoon braaf haar 4e gouden kalf winnen, dat staat vast.
mooi gefilmd (willem!), en wederom prachtige muziek van Fons Merkies... jammer dus van dat verhaal en die tekst, is toch wel redelijk essentieel
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 00:33
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Daangerous schreef op 04-10-2005 @ 00:16 :
't leek wel of de schrijver een imitatie van maria goos was; rare observaties, die op vreemde momenten worden
Het script van Leef werd geschreven door Maria.
Oud 04-10-2005, 00:35
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 04-10-2005 @ 01:33 :
Het script van Leef werd geschreven door Maria.
Ik denk dat hij bedoelt: het leek wel een imitatie ipv maria zelf.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 00:40
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
N00dles schreef op 04-10-2005 @ 01:35 :
Ik denk dat hij bedoelt: het leek wel een imitatie ipv maria zelf.
Nou, als dat zo is......dan ben ik het helemaal met hem eens.
Oud 04-10-2005, 15:53
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Kan het zijn dat Jan Doense z'n haar heeft laten blonderen?
Oud 04-10-2005, 17:04
Verwijderd
Heb ook Leef! gezien.
En dit vond ik ervan (even quoten):

Leef!

Ik vond hem erg mooi, goed gespeeld (vooral door Monic Hendrickx, ik vind haar echt geweldig) en superdialogen (duidelijk van Maria Goos). Ik was het niet met de Volkskrant-recensent eens dat de film wat luchtiger mocht. Inderdaad, het is veel ellende, maar ik heb behoorlijk vaak wel moeten lachen, er zitten erg subtiele (en minder subtiele) grappen in.
Over het einde:
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 17:13
lovetear
lovetear is offline
Ik ben naar leef!, paradise now en offers geweest, waarvan leef! me verbazingwekkend het minst heeft geboeid. Offers was zelfs een beetje spannend . Paradise now was goed, mooi verhaal, maar voor mij net iets te sober in beeld gebracht, en israel had ook wel iets genuanceerder in beeld gemogen, verder niet veel op aan te merken.
Oud 04-10-2005, 21:11
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Naar De illusie aan de macht- 1412 dagen kabinet-Den Uyl, Voorland en Een dagje naat het strand geweest. Bij die eerste film zaten we met maar 6 mensen in de zaal. Beetje sneu voor de aanwezige regisseur.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 18:26
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 04-10-2005 @ 01:40 :
Nou, als dat zo is......dan ben ik het helemaal met hem eens.
dat bedoelde ik inderdaad, tuurlijk weet ik dat maria goos dat verhaal heeft geschreven

nominaties voor de gouden kalveren zijn bekend:
www.filmfestival.nl

geen zin om het over te pennen

Sophie, gefeliciteerd!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 19:26
Sithan
Sithan is offline
Ik ben naar "doe t in de bios" geweest in 't Hoogt en het was werkelijk waar fantastisch...
De mengeling van dans, theater, zang en film en het door elkaar lopen van de verschillende vormen was gewoonweg briljant.
Meer kan ik er niet van zeggen
Oud 05-10-2005, 19:46
Verwijderd
Monic Hendrickx niet genomineerd?
Ja, daar sta ik serieus van te kijken.
Maargoed, ik heb de andere films dan ook niet gezien. (Amazones, Guernsey en Zwarte zwanen).
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 19:57
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 05-10-2005 @ 20:46 :
Monic Hendrickx niet genomineerd?
Ja, daar sta ik serieus van te kijken.
Maargoed, ik heb de andere films dan ook niet gezien. (Amazones, Guernsey en Zwarte zwanen).
ben het met je eens dat hendrickx goed was in leef, maar leef was gewoon niet zo goed...
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Daangerous schreef op 05-10-2005 @ 20:57 :
ben het met je eens dat hendrickx goed was in leef, maar leef was gewoon niet zo goed...
Ik vond Leef wel best mooi Behalve het einde dan (zie hierboven).
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 20:44
TommytheCat
TommytheCat is offline
Iemand die Off Screen gezien heeft?
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 21:33
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Zwarte zwanen... was dat niet die film waarin Carice van Houten halfnaakt te zien is?
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 21:40
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-10-2005 @ 22:33 :
Zwarte zwanen... was dat niet die film waarin Carice van Houten halfnaakt te zien is?
Of ze halfnaakt te zien is, weet ik niet.. Heb de film niet gezien. Maar Carice van Houten is er in te zien ja En dat halfnaakt zou me niet verbazen..
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 22:01
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 05-10-2005 @ 22:40 :
Of ze halfnaakt te zien is, weet ik niet.. Heb de film niet gezien. Maar Carice van Houten is er in te zien ja En dat halfnaakt zou me niet verbazen..
*schrijft op*
'Downloaden/huren... Zwarte... zwanen'.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten