Bedankt voor jullie reacties!
Keuzes maken is niet mijn sterkste kant. Mijn schoolperiode was daardoor ook een beetje incoherent.
In mijn derde jaar bijvoorbeeld moesten we een richting kiezen, ik ging voor talen-economie omdat ik toen niet echt gemotiveerd was op school (en daardoor minder goede punten had). Maar de economie lag me niet en heb besloten om in het vijfde jaar ofwel talen–wiskunde of talen–wetenschappen te proberen ...
Via een soort ‘toelatingsexamen’ heb ik toch wiskunde kunnen studeren. Ik had toen niet voor wetenschappen gekozen omdat architectuur me wel aantrok. Maar later veranderde mijn keuze weer; kreeg meer interesse in kunst, archeologie, verpleegkunde, mode, apotheker enz …
Vorig schooljaar heb ik eenvoudigweg besloten om ‘iets met mensen te doen’, en psychologie leek me het meest interessant. Ik heb besloten om het bij toeg psychologie te houden en niet meer te veel over andere studies na te denken (anders verander ik wéér van gedachte).
Hierdoor werden m'n punten ook wat zwakker, had bv minder belangstelling voor wiskunde

...
Over een maand zal ik moeten beginnen met mijn studie; het komt nogal hard aan omdat het begint door te dringen dat als ik weer een verkeerde beslissing neem, ik niet meer van keuze kan veranderen zonder extra jaren te verliezen in tegenstelling tot voordien …
Het probleem nu is dat ik niet weet waar ik echt goed in ben en waar niet, mijn grootste struikelblok is blijkbaar ook gemotiveerd blijven … Je capaciteiten kennen en motivatie zijn toch de belangerijkste vereisten om een studie tot een goed einde te brengen denk ik zo ...
Nu blijkt dat er in de maand september toch inhaalcursussen wetenschappen zijn zodat je de basiskennis meekrijgt voor je begint, da's al een zorg minder. Verder maak ik een afspraak met een studieadviseur en ga ik nog rondsnuffelen in de cursussen.
Haha, mijn horoscoop is weegschaal, dus blijkbaar is wegen en wikken toch onvermijdelijk.
Hmm 't is precies een precies een lange tekst nu, m'n excuses hiervoor.
Slaapwel