Oud 10-08-2005, 15:09
meisje833
meisje833 is offline
ik ga vanavond voor de eertse keer vliegen, ik ga naar turkije
Ik ben echt heel zenuwachtig, ik ben bang dat het supereng is.
Heeft iemand tips?

kus
Advertentie
Oud 10-08-2005, 17:21
Verwijderd
het is niet eng
je hoeft niet bang te zijn
een bus is nog enger dan een vliegtuig
Oud 10-08-2005, 19:29
Verwijderd
Citaat:
per piacere schreef op 10-08-2005 @ 18:21 :
het is niet eng
je hoeft niet bang te zijn
een bus is nog enger dan een vliegtuig
wat is er eng aan een bus
Oud 10-08-2005, 19:50
Maharani
Maharani is offline
Het landen en stijgen is leuk, net een achtbaan.
Oud 10-08-2005, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Anneka schreef op 10-08-2005 @ 20:29 :
wat is er eng aan een bus
dat bedoel ik
Oud 10-08-2005, 21:05
Verwijderd
Citaat:
per piacere schreef op 10-08-2005 @ 21:00 :
dat bedoel ik
ik heb dan nog nooit gevlogen, maar als je een bus eng vindt, vindt je een auto ook eng aangezien dat voor mijn gevoel praktisch hetzelfde is. Nja vliegen valt dan ook wel mee.
Oud 11-08-2005, 08:57
Verwijderd
Citaat:
Anneka schreef op 10-08-2005 @ 22:05 :
ik heb dan nog nooit gevlogen, maar als je een bus eng vindt, vindt je een auto ook eng aangezien dat voor mijn gevoel praktisch hetzelfde is. Nja vliegen valt dan ook wel mee.
ik bedoel dus, bussen zijn niet eng, een vliegtuig is nog minder eng
dus gewoon, niet eng

al had ik laatst wel zoveel turbulentie dat ik me moest vastklemmen in mijn stoel
Oud 11-08-2005, 12:02
Balance
Balance is offline
alleen het opstijgen en landen is wel leuk; dan gebeurt er nog wat. de rest is idd nog saaier dan in een bus zitten.
Oud 11-08-2005, 21:24
devilcat
devilcat is offline
hoe bedoelen jullie, vliegen is als een achtbaan???
Oud 11-08-2005, 22:02
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik was de eerste keer dat ik ging vliegen (en dat was een end, naar Florida) ook zenuwachtig. Was nog geen jaar na de aanslagen van 11-9, vandaar...
Maar het valt allemaal wel reuze mee. Alleen als je lang moet zitten in zo'n ding zoals naar Amerika wordt het echt irritant (weinig ruimte)...
Oud 11-08-2005, 22:07
Talon
Talon is offline
vliegen is saai
volgende maand gaan we waarschijnlijk terug naar NL, en ik zie nu al op tegen het uren in het vliegtuig zitten.
Eerst een paar uur inchecken, dan landen ergens, zal wel newark zijn, daarna weer al die zooi, en dan tig uur in het vliegtuig naar amsterdam
En daarna in de auto 1.5 uur..
zucht...

ja turkije is ver

het enige waar je bang voor meot zijn is als je daar aankomt;
1. dat ze je niet oppakken voor "drugsbezit"
2. je verkopen omdat je een meisje bent
3. je opeten.

Oud 11-08-2005, 22:51
devilcat
devilcat is offline
het gaat me om het vliegtuig, Hoezo wordt het beschreven als een achtbaan, Ik heb namelijk een grote hekel aan achtbanen.

Maar wil wel vliegen omdat ik van die KLOTE ANGST afwil..
Oud 12-08-2005, 10:28
Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
devilcat schreef op 11-08-2005 @ 23:51 :
het gaat me om het vliegtuig, Hoezo wordt het beschreven als een achtbaan, Ik heb namelijk een grote hekel aan achtbanen.

Maar wil wel vliegen omdat ik van die KLOTE ANGST afwil..
ach nee, dat is onzin.
Bij het opstijgen gaat het vliegtuig eerst met volle kracht vooruit. Het voelt dan een beetje of je tegen je stoel aan wordt gedrukt. Het opstijgen gaat ook snel, je bent zo bij de hoogte die het vliegtuig wil bereiken. Je kunt wat aan je oren voelen.
Als je eenmaal op de hoogte bent zal het vliegtuig vrij recht in de lucht 'liggen'. Als het goed is voel je dan niks bijzonders meer. Af en toe (als je in een wolk vliegt bijvoorbeeld) kan het vliegtuig iets zakken of bewegen. Dat zakken voelt een beetje als in een achtbaan inderdaad. Als je zeg maar stijl naar beneden gaat. Duurt maar een paar seconden. Maar met een beetje geluk merk je daar niet veel van en blijft het vliegtuig rustig en voel je niks meer of minder dan in een auto. Ligt ook aan het weer.
Bij het dalen voelen sommige mensen hun oren wat meer (ik niet). Een soort druk.
En voor je het weet voel je een 'bonk' en zit je al aan de grond.
Oud 19-08-2005, 13:43
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 11-08-2005 @ 23:02 :
Ik was de eerste keer dat ik ging vliegen (en dat was een end, naar Florida) ook zenuwachtig. Was nog geen jaar na de aanslagen van 11-9, vandaar...
Maar het valt allemaal wel reuze mee. Alleen als je lang moet zitten in zo'n ding zoals naar Amerika wordt het echt irritant (weinig ruimte)...
hmm, ik vloog 3 maanden na de aanslagen naar Florida idd. Dat was de enige reden dat ik het eng vond. maar het vliegen op zichzelf is niet eng hoor ts .

[edit] ja, dat het niet eng is zal ze intussen zelf hebben ervaren, lekker handig dit van mij [/edit]
Oud 19-08-2005, 13:55
Verwijderd
Ik vind het best eng

Een reis tot een uur of 2 of 3 gaat nog, maar ik moet er niet aan denken langer in een vliegtuig te moeten zitten.. opstijgen en landen vind ik het ergste.. eenmaal hoog in de lucht gaat het wel, en is het ook niet meer zo eng om uit het raampje te kijken, maar helemaal ontspannen zitten doe ik nooit.. en uit het raampje kijken tijdens stijgen of landen als je op een hoogte bent waarop alles nog duidelijk te zien is, vind ik helemaal niks
Oud 19-08-2005, 14:15
Karma is offline
Vliegen is op zich niet erg, maar slapen op die stoelen is wel onmogelijk.
En het is zeker niet eng. Vliegen is een van de veiligste manieren van reizen, en dat maken ze (bij ons in ieder geval) in het vliegtuig ook nog wel duidelijk.
Oud 19-08-2005, 15:08
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Karma schreef op 19-08-2005 @ 15:15 :
Zeg dat wel, één keer geprobeerd, hell.
Oud 19-08-2005, 18:33
Lilium
Lilium is offline
Neem iets mee om op te kauwen; bij het opstijgen en landen kun je druk op je oren voelen. Verder is het vliegen zelf helemaal niet eng. Het is zelfs veel veiliger dan autorijden!
Oud 19-08-2005, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Karma schreef op 19-08-2005 @ 15:15 :
En het is zeker niet eng. Vliegen is een van de veiligste manieren van reizen, en dat maken ze (bij ons in ieder geval) in het vliegtuig ook nog wel duidelijk.
is inderdaad de veiligste manier
maar ik heb altijd het idee dat als ik een auto/trein/bus-ongeluk krijg, er nog wel een redelijke kans is dat ik het overleef, terwijl dat bij een vliegtuig ongeluk helemaal niet zo is.
Oud 19-08-2005, 23:18
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 19-08-2005 @ 21:06 :
maar ik heb altijd het idee dat als ik een auto/trein/bus-ongeluk krijg, er nog wel een redelijke kans is dat ik het overleef, terwijl dat bij een vliegtuig ongeluk helemaal niet zo is.
ja als een vliegtuig uit de lucht valt.. ben je DOOD !

terwijl je in een auto... zware ongelukken nog kunt overleven

( nu kan dat in een vliegtuig ook wel maar die kans is aanzielijk kleiner )
Oud 19-08-2005, 23:26
Faerie
Faerie is offline
Vliegen is op zich niet erg nee en ook veilig. Ik vind altijd dat je het eigenlijk nieteens merkt dat je zo hoog in de lucht zit en aan het vliegen bent.
Maar ik heb wel altijd oorpijn enne je hebt niet eens plaats om je benen fatsoenlijk te bewegen..
Oud 21-08-2005, 17:38
11568
11568 is offline
Bah, ik vind vliegen echt saai. De eerste keer is het opstijgen/landen wel leuk maar verder snap ik niet wat mensen er zo leuk aan kunnen vinden.
Oud 26-08-2005, 18:00
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 19-08-2005 @ 21:06 :
DAt had ik nou ook.

Heb vorige week voor het eerst gevlogen, het opstijgen was echt zo leuk naja en daar maar zitten en afwachten tot je neerstort doe je niet en op een gegeven momen sta je weer op de grond .

Vliegen is best heel leuk, maarja..precies wat hierboven staat.
Oud 26-08-2005, 18:03
Cookie
Cookie is offline
Voor de ruimte voor je benen gaan ze uit van de standaardmaten van een liliputter.
Oud 26-08-2005, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Cookie schreef op 26-08-2005 @ 19:03 :
Voor de ruimte voor je benen gaan ze uit van de standaardmaten van een liliputter.

Vooral bij de goedkopere vliegmaatschappijen, de horror.
Advertentie
Oud 28-08-2005, 23:06
amor
amor is offline
Ik vind de bus serieus enger dan het vliegtuig omdat er meer ongelukken mee gebeuren. Afgelopen jaar een reis gemaakt van meer dan 20uur vliegen en 2keer overstappen dan raak je er zo aan gewend.Het laatste stuk sliep ik al voordat het vliegtuig was opgestegen en werd ik pas tijdens het landen wakker.
Oud 29-08-2005, 00:06
Verwijderd
Citaat:
amor schreef op 29-08-2005 @ 00:06 :
Ik vind de bus serieus enger dan het vliegtuig omdat er meer ongelukken mee gebeuren. Afgelopen jaar een reis gemaakt van meer dan 20uur vliegen en 2keer overstappen dan raak je er zo aan gewend.Het laatste stuk sliep ik al voordat het vliegtuig was opgestegen en werd ik pas tijdens het landen wakker.
Dat er zoveel ongelukken gebeuren met de bus is niet waar, hoe vaak hoor je nou dat er een bus verongelukt? 1 of 2 keer per jaar. Hoeveel doden vallen daarbij 1/2/3 oid.
Vliegtuigen die neerstorten, zeker 1/2 keerper jaar ook, dan gelijk ook 100-200 doden.
Oud 29-08-2005, 07:56
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
Cookie schreef op 26-08-2005 @ 19:03 :
soms is 1.58 zijn toch nog een goed iets, ik kan prima slapen in vliegtuigen en zelfs van lowcost dingen
Oud 29-08-2005, 19:41
amor
amor is offline
In Nederland gebeuren er bijna geen ongelukken met bussen idd, in het buitenland wel redelijk veel hoor.
Er verongelukken wereldwijd echt veel meer bussen dan vliegtuigen.Toen ik 5 weken in chili zat heb ik op tv 4keer een groot busongeluk zien en dat alles alleen in chili. Niet alle ongelukken komen in Nederland op tv hoor
Volgens mij is het ook bewezen dat vliegen het (een van de )veiligste manier van vervoer is
Oud 07-09-2005, 22:34
Verwijderd
Afgelopen week vrijdag voor het eerst gevlogen met de KLM. We hadden een cityhopper naar Sandefjord, ongeveer 1.5 uur vliegen. Het vliegen viel me ontzettend mee! Opstijgen vond ik in het begin wel eng, zeker met het loskomen van de grond. Maar als je eenmaal hoog in de lucht zit is het zooo mooi! Landen vond ik niet erg prettig door de druk op mn oren. We vlogen toen ook alleen maar door de bewolking.
Op de terugweg vond ik het alleen nog maar leuk om te vliegen. Vooral landen was toen gaaf omdat we Texel, de afsluitdijk en Amsterdam ontzettend goed zagen liggen.
Advertentie

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten