Oud 06-09-2005, 19:55
Verwijderd
Heey..!

Ik heb weer eens een vraagje..
ik heb dus vanmiddag een nieuwe kast gekocht (chenbro gaming bomb) en ik had al een geluidskaart (SB Live! Value (model: ct4670)).
in mijn kast zit dus aan de voorkant een aansluiting voor koptelefoon.
nou is mijn vraag of ik deze op mijn uitgang kan zetten van mijn geluidskaart (deze heet SPDIF_EXT, dit staat op de kaart)
ik heb mijn boekje al doorgespit, op soundblaster site gekeken, op google.. maar tevergeefs

hier een link van de kast
en hier een link van de geluidskaart
hier een foto van de kaart , de aansluiting "SPDIF_EXT zit op de foto dus helemaal aan de rechterkant.
Ik kom er geen wijs uit.
misschien kan 1 van jullie me helpen?

Grtz.. LuLLoW

Laatst gewijzigd op 06-09-2005 om 19:57.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2005, 20:58
Verwijderd
Dit is een bekend probleem. Er zijn vele kasten die een frontpanel hebben met verschillende aansluiting, veelal USB, microfoon in en hoofdtelefoon uit. De A-Open H600A heeft dat ook en er zijn veel mensen die hun Live! of andere geluidskaart daarop willen aansluiten.

Het antwoord is - helaas - dat dat niet kan. Een Live! heeft geen interne analoge in- en uitgangen; SPDIF staat voor Sony/Philips Digital Interface, een digitale aansluiting dus voor zeer specifieke toepassingen. Die kun je niet gebruiken. Verdere aansluitingen heeft hij niet.

De enige mogelijkheid zou zijn de analoge jackplug die achterop de kaart zit, met eigen knutselwerk door te lussen naar het front, maar dat wordt waarschijnlijk een kabelboeltje. Bovendien zit je dan nog met impedantieproblemen. Ik ben dus bang dat het niet gaat lukken, je bent overigens niet de eerste die hiermee komt, hele volksstammen hebben dit al geprobeerd.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 21:06
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 06-09-2005 @ 21:58 :
Dit is een bekend probleem. Er zijn vele kasten die een frontpanel hebben met verschillende aansluiting, veelal USB, microfoon in en hoofdtelefoon uit. De A-Open H600A heeft dat ook en er zijn veel mensen die hun Live! of andere geluidskaart daarop willen aansluiten.

Het antwoord is - helaas - dat dat niet kan. Een Live! heeft geen interne analoge in- en uitgangen; SPDIF staat voor Sony/Philips Digital Interface, een digitale aansluiting dus voor zeer specifieke toepassingen. Die kun je niet gebruiken. Verdere aansluitingen heeft hij niet.

De enige mogelijkheid zou zijn de analoge jackplug die achterop de kaart zit, met eigen knutselwerk door te lussen naar het front, maar dat wordt waarschijnlijk een kabelboeltje. Bovendien zit je dan nog met impedantieproblemen. Ik ben dus bang dat het niet gaat lukken, je bent overigens niet de eerste die hiermee komt, hele volksstammen hebben dit al geprobeerd.
Jammer.. maar helaas.. toch bedankt voor je reactie, had me er zo op verheugd
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 21:15
Verwijderd
Het is een typisch marketingtrucje van Creative - als je aansluitingen in het front wilt moet je een origineel Creative-frontpaneel kopen, ik geloof dat die dingen bij de duurdere modellen geleverd worden onder de naam LiveDrive of iets in die geest. Bij andere merken, met name bij onboard geluidskaarten, werkt het vrijwel zonder uitzonderingen zonder problemen.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 21:49
M@rco
M@rco is offline
Nou ja, bij andere geluidskaarten kan het volgens mij ook niet

Wel jammer, want mijn onboard geluid is enorm bagger, dus ik moet wel een PCI kaart gebruiken.
Oud 06-09-2005, 23:22
Verwijderd
ik heb dus ook een on-board geluidskaart.
ik heb dus die Live kaart mede voor de geluidskwaliteit, maar ik had dus echt gehoopt da thet kon. want mijn on-board kaart kan ik er ook nie aan koppelen (front Jack's) majah jammer dan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten