![]() |
Frans2 en Duits2 dus =).
|
![]() |
nietzijweer schreef op 08-09-2005 @ 18:43 :
Voor frans: een mondeling dat ik eind 5vwo heb gedaan. Voor Duits:Een mondeling dat ik eind 5vwo heb gedaan. |
![]() |
Verwijderd
rubenrtv schreef op 08-09-2005 @ 22:31 :
Ik vind het best lullig dat er scholen zijn waar woordjes leren bij het se-cijfer hoort. Dat vind ik (en waarschijnlijk bijna iedereen) veel makkelijker. ![]() Heb gelukkig alleen maar hoeven lezen voor frans1 en duits1. 4x een pta toets gemaakt. |
![]() |
Ik vind het best lullig dat er scholen zijn waar woordjes leren bij het se-cijfer hoort. Dat vind ik (en waarschijnlijk bijna iedereen) veel makkelijker.
Verwijderd
Ik vind het best lullig dat er scholen zijn waar woordjes leren bij het se-cijfer hoort. Dat vind ik (en waarschijnlijk bijna iedereen) veel makkelijker. |
![]() |
Verwijderd
Balance schreef op 08-09-2005 @ 22:38 :
nou ja, ik heb ook wel eens toetsen gehad, waarbij ik ruim 500 onbekende woorden moest leren. Dan maak ik toch liever een lees- of luistertoets. En ja, 500 woorden zijn best te leren, maar het vergt gewoon ontzettend veel leerwerk en tijd. Uiteindelijk kan de gemiddelde scholier zich daar toch niet toe zetten en behaalden in onze klas slechts 3 mensen een voldoende. |
![]() |
Verwijderd
Ik vind het best lullig dat er scholen zijn waar woordjes leren bij het se-cijfer hoort. Dat vind ik (en waarschijnlijk bijna iedereen) veel makkelijker. |
![]() |
![]() |
Sarah schreef op 09-09-2005 @ 10:37 :
vind ik niet. Lezen en luisteren leer je vanzelf als je gewoon meedoet aan de lessen; spreken en schrijven leer je vanzelf als je maar gewoon je huiswerk maakt. Maar woordjes moet je er keihard instampen en als het er veel tegelijk zijn en ze staan in een líjst in plaats van in een tekst, haal ik alles door elkaar. Lezen of luisteren vind ik veel meer een onderdeel om te toetsen voor je eindexamen.
Delama schreef op 09-09-2005 @ 15:15 :
En als je heel eerlijk bent moet je toegeven dat woordjes niets met een denkniveau te maken heeft, iedereen kan het. Zelfs als je frans voor geen ene reet begrijpt (zoals ik) kan je makkelijk een tien halen door een zooi woordjes te leren. Ik herinder me nog dat ik in de derde 10 uur bezig was met het leren van een so engels. Ik begon dan ook 10 dagen van te voren. Ik haalde dan wel een 8 of een 9. Maar de onderwijsinspectie heeft wel gelijk , die dingen mogen niet op een SE getest worden. Maar ik weet niet hoe je dat nu kan oplossen. Bij ons op school worden zulke vaardigheden getest op overgangstoetsen. Tis balen voor je jah ![]()
Nyawa schreef op 09-09-2005 @ 15:20 :
Dan hoop ik maar dat de inspectie niet bij ons langskomt... Niet dat wij echt SE-cijfers krijgen voor voca-toetsen, maar als je drie keer een voca-toets voldoende maakt kun je een half punt bij je cijfer op krijgen.
wij hadden voor fa1 en du1
30% grammatica + woorden 15% luisteren 15% spreken 40% lezen ![]()
polichinelle schreef op 10-09-2005 @ 11:19 :
wij hadden voor fa1 en du1 30% grammatica + woorden 15% luisteren 15% spreken 40% lezen ![]() du 1 en fa1 is toch enkel lezen ![]()
Verwijderd
|
![]() |
du1 = lezen en luisteren (iig, dat was bij ons zo), en ik dacht dat dat altijd zo was ? wat moet du2 anders zijn ?
MightyMarcel schreef op 10-09-2005 @ 12:31 :
du1 = lezen en luisteren (iig, dat was bij ons zo), en ik dacht dat dat altijd zo was ? wat moet du2 anders zijn ? ![]() |
![]() |
Ik zit in Havo 4 met Frans 1&2 en heb nog geen SE's, die krijg ik allemaal pas in de 5de.
Verwijderd
![]() |