Ik zit al heel lang met een probleem. X is een jaar lang mijn harstvriendin geweest, maar door dingen die zijn gebeurd hoeft het voor mij eigenlijk niet meer. Ik zie haar dan ook al een tijdje niet meer als hartsvriendin. Ik heb een aantal problemen gehad waarin ik haar zou hebben meegesleepd. Hierdoor is zij depressief geworden en zit het leven niet meer zitten. Dit heeft zij tegen mij gezegt een aantal weken geleden. Nu had ik er echt geen benul van dat ik haar meesleepte. Maar wat nu? Ik kan niet verder met onze vriendschap nu ze dit heeft gezegd. het is nogal wat als iemand tegen je zegt dat jij de oorzaak bent dat ze het leven niet meer ziet zitten! Ik wil dat ik ga veranderen, dat ik spontaner wordt, maar ik wil helemaal voor niemand mijzelf gaan veranderen. Ik wou dit nou al een hele tijd tegen haar zeggen, maar ik durf/kan het niet! Zij is veel dominanter dan mij en ik weet dat zij er zeker tegenin gaat. maar toch moet ik het zeggen want anders loopt het uit de hand voor mij. Ik ben namelijk iemand die heel moeilijk nee kan zeggen en ik heb nu het gevoel dat zij daar nu van profiteert, als doet ze dat denk ik heus niet bewust. Hoe kan ik tegen haar zeggen wat er in mij opgaat en dat de vriendschap die we hadden voor mij is verdwenen? Ik durf dit niet face to face tegen haar te zeggen, dat kan ik echt niet! Maar hoe wel? Zou het echt raar zijn om dit via brief/mail te doen?
geef a.j.b serieuse tips want ik weet het echt even niet meer!
M.