Oud 18-09-2005, 21:54
mara18
mara18 is offline
Dag mensen

Ik vroeg me iets af. Het zit zo:

Reeds van toen ik een jaar of vier was kende ik een meisje, Sarah.
Het was eigenlijk het allerenige meisje dat ik vanaf zo'n jonge leeftijd kende. Ze was van toen een soort van beste vriendin voor mij. Je weet wel, een vriendin door de jaren heen. We verhuisden naar dezelfde school dus bleven al die jaren contact houden. Wekelijks gingen we samen sporten, etc.
In het secundair onderwijs gingen we elk een andere richting uit, dus het contact verminderde wel duidelijk.
Tot plots een of andere dag op het eind van het schooljaar...Sarah verongelukte.

Het was een hele schok toen en ik had zelfs niet de moed om naar haar begrafenis te gaan. Ik kOn het niet.

Maar nu, ongeveer vijf jaar later komt ze nog minstens 1 of 2 keer per maand voor in mijn dromen. Dan vindt er in mijn droom een of andere gebeurtenis plaats, en zij is er altijd aanwezig.
Als ik met haar praat in mijn droom voel ik dat er iets niet klopt. Er hangt als het ware een spookachtige spanning rond haar in mijn slaap. En als ik dan wakker word besef ik wat er niet klopte. Sarah is dood.

Ik vind het raar, want uiteindelijk had ik niet echt meer zoveel contact met haar de laatste twee jaren voor haar dood.
Ook is het ondertussen al vijf jaar geleden, dus van verwerking kan toch ook nog moeilijk sprake zijn.

Hebben jullie een idee hoe dit kan komen?

Ik hoop dat ik dit bericht op het juiste subforum heb geplaatst. Nu ik het verhaal zo aan het typen ben, begin ik een beetje te twijfelen maar goed, dan hoor ik het wel

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-09-2005, 22:04
AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Probeer er met iemand over te praten, misschien is het een teken dat je het niet helemaal hebt verwerkt...

Sterkte in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 23:01
Al Murphy
Al Murphy is offline
Misschien heb je nog te veel het gevoel dat je het met haar niet af hebt kunnen maken. Het is ook zo moeilijk om afscheid te nemen van iemand die er van de ene dag op de andere niet meer is. Ook al had je toen niet zoveel contact, ze was er gewoon, en plots was ze er niet meer. Dat is inderdaad een hele schok.

Over iemand dromen, en blijven dromen, is soms een manier van je onderbewustzijn (of zoiets) om die schok die je gehad hebt te verlichten. Sommige mensen noemen dat ook het verwerken maar dat is iets dat zo persoonlijk is, dat je dat niet altijd even gemakkelijk herkent. En dat hoeft ook niet.

Vanuit mijn ervaring kan ik je alleen maar aanraden om haar te laten verderleven in je gedachten, je herinneringen en je dromen. Op die manier kan je nog veel aan die meid hebben, ook al is er niet meer echt.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 23:25
coopergirl
coopergirl is offline
De enige persoon die betekenis aan een droom kan geven ben jij uiteindelijk zelf. Ik geloof bijvoorbeeld dat overleden mensen in dromen contact kunnen zoeken. Zoals ik zei; dat is mijn persoonlijke opvatting Wat zegt je gevoel? Psychiaters zeggen dat droomsymbolenboeken niks zeggend zijn en vragen eveneens naar jouw gevoel/ idee.
Oud 18-09-2005, 23:35
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Ik droom ook nog regelmatig over m'n vader waar ik nooit zo veel (contact) mee had, en die is ook al weer 5 jaar dood.

Ik denk niet dat het iets betekend, alleen herinner je je het misschien beter.
Oud 19-09-2005, 08:28
BleuEyes
BleuEyes is offline
Ik denk dat je hier het beste over kunt gaan praten met iemand die je vertrouwd... Alles opschrijven helpt ook.... Doe ik altijd....

Sterkte meis,
Oud 19-09-2005, 09:33
Fantôme
Fantôme is offline
Wat coopergirl ook al zegt,
er zijn ontzettend veel opvattingen over dit soort dingen.
De één zal je zeggen dat de overleden persoon contact met jou (wilt) maken, de ander zou zeggen dat je het nog niet helemaal verwerkt hebt en weer een volgende zou zeggen dat het allemaal niets te betekenen heeft. En al zijn 2 mensen het eens over wat de oorzaak is van jouw dromen (bijv. niet goed verwerkt, of niet afgemaakt) dan zullen zij het nog niet eens altijd eens zijn over wat je hieraan zou kunnen doen. Moet je er bijv. anders mee leren omgaan, moet je het alsnog verwerken of moet je het wegstoppen? en op welke manier dan?

probeer eens voor jezelf te bepalen wat jij denkt dat er aan de hand is. Daarna kan je, eventueel in overleg met mensen die je vertrouwt, bedenken wat je ermee wilt en hoe je dit mogelijk kan gaan aanpakken.

om een voorbeeld te geven. bij sommige mensen helpt het om een soort ritueel te volgen om het alsnog een plaats te geven. Bijv. kaarsen aansteken bij een foto en dan iets schrijven over de persoon of jullie samen. (dit hoeft niet in jouw geval te zijn he, en misschien vind je dit te ver gaan, er zijn veel mogelijkheden).

In jouw geval vraag ik me bijv. af. als je het over had kunnen doen, zou je dan naar haar begrafenis zijn geweest? zo ja, misschien zou je daar wat mee kunnen doen.

maar ik loop nu alleen te speculeren. ik denk dat je even ope en rijtje moet zetten wat volgens jou de betekenis is van deze dromen.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten