Citaat:
remy476 schreef op 01-10-2005 @ 14:07 :
Dat bedoel ik nou.. ik heb in mijn 3e jaar moeten kiezen wat ik wilde doen. Ik heb toen gekozen voor Natuur en Gezondheid omdat ik goed was in biologie. Maar na 3 jaar weet ik nog altijd niet wat ik zal doen.
Misschien een HBO omdat het meer praktisch is. Maar universiteit heeft daarintegen weer het voordeel dat ik later meer verdien.
|
Ja ik ga nu naar alle waarschijnlijkheid nog vwo doen omdat ik dan nog 2 jaar heb om erover na te denken, maar die mogelijkheid heb jij niet. Zoals Loontjuh zegt: naar de open dagen gaan en aan de meeloop dagen meedoen. Je moet gewoon kijken wat je echt heel leuk vind om te doen (eventueel een hobby), niet waar je het beste in bent (want dat hoeft nog niet leuk te zijn) of waar je het meeste mee verdient. Eerst dacht ik aan informatica of communication & multimediadesign, maar na een tijdje vond ik het niets. Toen begon ik te twijfelen aan Life Science (BioChemie, als je biologie en scheikunde leuk vindt moet je daar maar eens wat over opzoeken), wat ik dus daarna had gekozen. Maar ik zag me later niet echt in een laboratorium staan, nu ben ik meer aan dieren aan het denken, maar dat zijn dus opleidingen in België en daar kan ik niet zomaar naartoe met de Havo. En nu twijfel ik dus weer of ik het vwo nu echt wel moet gaan doen.
Misschien is de onderwijs beurs in Utrecht iets voor jou? Zoek eerst eens op in welke sector je iets wilt doen (als bijv. economie niets voor jou is hoef je daar al niet naar te kijken). En als je naar die beurs gaat weet je ongeveer waar je moet zoeken en dan laat je je goed informeren. Daarna natuurlijk nog naar open dagen en meeloopdagen.

in ieder geval veel succes