Oud 27-09-2005, 21:37
Verwijderd
Omdat de 4 weken na het overlijden van onze kitten Nona nu voorbij zijn, mogen we nu weer op zoek naar een nieuwe. Nou werden de vorige kosten voor medicijnen, spuitjes en casteratie enzo vergoed door het asiel. Misschien dat we nu op een andere manier aan een kitten willen komen. Daarom vroeg ik me af:

Welke kosten hebben jullie voor je kat gemaakt bij de dierenarts en hoeveel was het ongeveer?

Groetjes, mij
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2005, 12:09
AngelLena
AngelLena is offline
Dat ligt er helemaal aan wat je ermee krijgt. Als het blijft bij de inentingen valt het allemaal wel wat mee, wil je nog een castratie/sterilisatie erbij wordt het al wat meer, gaat ie een keer knokken en moet ie aan de antibiotica nog wat meer, etc etc. Daar is geen gemiddelde schatting aan te geven.
Oud 28-09-2005, 12:44
Verwijderd
Dat is nogal verschillend... Wij hebben twee katten, de ene heeft tot nog toe alleen de inentingen gehad, terwijl de ander alleen in haar eerste jaar als tig keer bij de dierenarts geweest is (en de kosten dus vanzelfsprekend ook veel hoger waren (en nog steeds zijn)). En dan bij allebei eenmalige kosten voor bv. sterilisatie. Mijn ouders waren voor hun kat het eerste jaar al iets van 700 euro aan de dierenarts kwijt, omdat hij een ongeluk kreeg en zijn poot geamputeerd moest worden ed.

Kortom: je kunt van te voren nooit weten hoe hoog de dierenartskosten zullen zijn/worden voor een dier.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 16:15
Verwijderd
Okee, ervan uitgaande (hopelijk maar) dat het beestje verder niets overkomt en gezond is... Wat schatten jullie aan inentingen en casteratie/sterrilistatie?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 22:51
Bloem
Bloem is offline
De inentingen van mijn konijn en hond lagen tussen de 20 en 30 euro, de prijzen van een castratie verschillen behoorlijk per dierenarts, en de sterillisatie van een poes is duurder dan de castratie van een kat, maar dat ligt dacht ik ergens tussen de 60 en 150 euro.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 14:36
Stefanie
Stefanie is offline
Het hangt inderdaad af van wat je poes/kater nodig heeft. Voor sommige beestjes hoef je weinig te betalen (in verhouding) en anderen moeten constant naar de dierenarts. Reken er maar op dat het veel kost (dat doet het sowieso al), dan kan het altijd nog meevallen.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 06:33
Verwijderd
Sterilisatie is volgens mij idd duurder dan castratie, maar de prijzen ervan varieren heel erg per dierenarts, zo iets wat Bloem zegt dus.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 13:15
stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
onze poes wordt vandaag gestereliseerd omdat ze een miskraam heeft gehad, dat kost 70 euro
Oud 03-10-2005, 20:16
grandmommy
grandmommy is offline
castratie/sterilisatie is altijd handig,elk jaar een inenting van ongeveer 30 euro ( prikkie en voorrijkosten enzo), en als je kat net zoals de onze een of ander vreemd ongeluk krijgt waardoor heel zijn achterpoot gebroken is en uit de kom ligt kun je daar ook wel 1000 euro voor uittrekken... bereid je nooit voor op het goedkoopste, ze zeggen weleens dat paarden duur zijn, maar ik heb tegelijkertijd thuis een paard gehad en dat was toch wel effe goedkoper.
Oud 03-10-2005, 20:34
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-10-2005 @ 07:33 :
Sterilisatie is volgens mij idd duurder dan castratie, maar de prijzen ervan varieren heel erg per dierenarts, zo iets wat Bloem zegt dus.
Klopt, bij een sterilisatie ondergaat een poes een operatie bij een kater hoeft dat volgens mij niet zo ver te gaan.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 18:51
Cookie
Cookie is offline
Zo'n 35 euro per jaar aan inentingen mn moeder is dierenartsassistente, heb t ff gevraagd.

(als ik t goed onthouden heb)
Oud 07-10-2005, 19:11
Verwijderd
Mooi zo, dank je wel allemaal! Heb het beestje toch bij het asiel gehaald, dus de casteratie wordt vergoed door het asiel, maar de inenting moet wel door ons gedaan worden.

Kan hiermee, en voor de volgende kat, een mooie inschatting maken!
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 19:28
Verwijderd
Zo normaal is dat niet dat het asiel de castratie vergoed, de meeste asiels vergoeden dat niet, hier iig niet. De eerste twee/drie inentingen daarentegen worden hier wel door (de dierenarts van) het asiel gedaan, die hoef je dus ook zelf niet te betalen.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2005, 20:16
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 07-10-2005 @ 20:28 :
Zo normaal is dat niet dat het asiel de castratie vergoed, de meeste asiels vergoeden dat niet, hier iig niet. De eerste twee/drie inentingen daarentegen worden hier wel door (de dierenarts van) het asiel gedaan, die hoef je dus ook zelf niet te betalen.
bij deze is het andersom, dat scheelt wel voor ons!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten