Hmm ik herken dat wel een beetje. Soms zit ik zelf een beetje in een 'droomfase'. Hoe het allemaal zou zijn als ik nu gewoon aan het werk was wat op dit moment mijn bijbaantje is (je kunt zo'n beetje zeggen dat mijn bijbaantje me hobbie is).
Enige wat me tegenhoudt om me bijbaantje als echte baan te gaan, om te stoppen met school, is omdat ik er niet zeker van ben dat ik elke week minstens 30 uur kan werken. En dat is toch wel nodig, wil ik mijn hoofd boven water kunnen houden.
Ik doe nu toevallig ook de PABO. Dit was een logisch vervolg op mijn vorige MBO-opleiding als onderwijsassistent. Tis hard werken, vooral in de stages. Maar eigenlijk gaat het ook wel erg snel allemaal. Ik zit nu al in de 3e! Nog maar +/- anderhalf jaar te gaan dus, als alles goed gaat zoals het zou moeten gaan.
Maar soms denk ik er ook aan hoe mijn leven eruit zou zien als ik nu dus aan het werk was... ne alles wat daarbij komt kijken (samenwonen, kinderen.. dat soort dingen maar daar vind ik mezelf eigenlijk nog te jong voor, ben pas 20).
Pff lastig allemaal! Ik kan je hierin geen raad geven. Doe gewoon wat jou het leukste lijkt of wat je het leukste vindt. Want daar gaat een groot deel van je tijd in zitten. En of dat nou meteen werken is of eerst nog even 4 jaar naar school, dat moet jij weten.
4 Jaar lijkt zo op het eerste gezciht lang, maar de tijd vliegt voorbij als je het leuk hebt