Oud 24-08-2008, 19:28
patty88
patty88 is offline
Ik was eerst van plan om op kamers te gaan, dus heb mij opgegeven als 'uitwonend'. Maar dit gaat niet meer door. ib-groep heeft mij nog steeds niet gevraagd wat mijn nieuwe-adres is.. wordt dit dus uberhaupt wel gevraagd of.. ?

En stel als het wel zo is... dan kan ik me toch gewoon opgeven bij bijvoorbeeld mijn tante ?
Advertentie
Oud 24-08-2008, 19:36
JohnnyF.
JohnnyF. is offline
Lijkt me niet verstandig, dan moet je je ook bij de gemeente inschrijven op het adres van je tante. De ib groep controleert elke maand bij de gemeente of je wel ingeschreven staat op het adres dat je aan ze hebt doorgegeven.
Oud 24-08-2008, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Lijkt me niet verstandig, dan moet je je ook bij de gemeente inschrijven op het adres van je tante. De ib groep controleert elke maand bij de gemeente of je wel ingeschreven staat op het adres dat je aan ze hebt doorgegeven.
En de IB groep controleert ook nog steekproefgewijs, dan moet je kunnen bewijzen dat je ook echt daar woont. Wat je dan uiteraard niet kan, dus dan mag je alles terug betalen en krijg je vast ook nog wel een boete.

Heb je een bevestiging van de IB groep gehad dat je recht hebt op uitwonende studiefinanciering?
Oud 24-08-2008, 22:37
T_ID
T_ID is offline
Wat hierboven al staat, er wordt op gecontroleerd. Ik had i.v.m. aanvragen nieuw paspoort mezelf ingeschreven laten staan bij mijn oude gemeente, maar krap twee weken na de adreswijziging lag er al een brief of de mat dat als de gemeentelijke administratie en hun administratie niet binnen vier weken overeen kwamen, ik terug omgezet zou worden naar een thuiswonende beurs, plus terugvordering van de maand die al uitwonend betaald was.

Als jij het adres opgeeft van familie gaan in Groningen natuurlijk de nekharen overeind staan. Dat grapje hebben ze te vaak gezien om er nog in te trappen.
Oud 25-08-2008, 07:42
brands
brands is offline
En als je uitwonend bent moest je dat bij de aanvraag van studiefinanciering toch al aangeven dat je uitwonend bent?
Oud 25-08-2008, 09:59
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
En als je uitwonend bent moest je dat bij de aanvraag van studiefinanciering toch al aangeven dat je uitwonend bent?
lijkt me logisch
uiteraard kun je dit het hele jaar door wijzigen als er iets in je situatie verandert.

@TS: overigens heb je natuurlijk het recht om je bij je tante in te schrijven en daar de logeerkamer in te richten. maar goed, het is natuurlijk een beetje gedoe en echt eerlijk zou ik het ook niet noemen
Oud 25-08-2008, 10:13
Verwijderd
Als ze daar werkelijk gaat wonen en ook huur ed betaalt vind ik het inderdaad een recht, anders niet.

Er is op WG&R trouwens een prachtig topic voor dit soort vragen: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1661655
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten