Citaat:
D@mien schreef op 13-12-2005 @ 02:13 :
Dan vraag ik me af hoe die computer dat kan weten...een clean install van XP (niet van de PB CD) zou toch alles op moeten lossen? Packard Bell mag volges mij écht niet met de hardware zooien...et enige wat ik kan verzinnen is dat et dan in je bios staat...en dat lijkt me 'in een flits' op te lossen..
|
Ze doen het toch echt. Merken als Packard Bell gebruiken gewoon eigen BIOS'en en firmwares voor de onderdelen van hun computers. Als je daaraan gaat kloten werkt het niet meer. Als je het BIOS zou flashen zou de boel waarschijnlijk ook niet meer werken, omdat dat moederbord ook echt fysiek anders is dan een gewoon retailbord. Het is gemodificeerd door PB. Zelfde geldt voor firmwares van harde schijven.
En of ze dat mogen? Wel degelijk. Sterker nog, normaal gesproken is het zo dat bijv. een harde schijf drie jaar garantie heeft. Die krijg je gewoon van de fabriek via een RMA-procedure. Echter wat doet PB, die kopen schijven van een fabrikant en betalen ze om de garantie aan hen over te dragen; ze kopen de garantie letterlijk af. Vervolgens wordt die drie jaar fabrieksgarantie in 'blokjes' van een jaar verkocht aan de eindgebruiker van de PB-pc onder het mom van 'extra garantie', waar je dan meestal een paar tientjes voor betaalt- terwijl dat gewoon gratis zou zijn geweest als je de schijf rechtstreeks bij de fabrikant of retailer kocht.