Oud 28-01-2006, 15:28
C r Y p S
C r Y p S is offline
Hello,
Ik al een paar keer na een periode van vrij intensief blowen (dagelijks, bijna dagelijks) gestopt met blowen, en nu valt me op dat ik daarbij een soort standaard patroon heb:
de eerste paar dagen heb ik erg veel zin in een joint. Dan zakt dat wat af, maar na een week of 2 krijg ik weer zo'n 'piek' in het "Ik wil een joint"-gevoel. Als ik die dan negeer, dan zakt dat gevoel steeds meer weg, tot ik er eigenlijk niet zoveel behoefte meer aan heb. Natuurlijk is er soms nog wel de gedachte: "Goh, een jointje zou wel lekker zijn" maar niet meer dat "Grauw! Ik wil Smoken!! "

Herkenbaar of totaal niet?

Ik kwam hier op omdat ik bij Erowid de ontwenningsverschijnselen van blowen aan het lezen was en er daar nogal wat discussie over is de laatste tijd (er zijn nu wetenschappers die beweren dat stoppen met blowen wel degelijk afkick-verschijnselen veroorzaakt).
Volgens mij hangt dat er vanaf wat je onder afkickverschijnselen verstaat

Citaat:
Erowid.org
WITHDRAWAL SYMPTOMS
  • mild to moderate, non life-threatening withdrawal symptoms occur after daily use in some users. These may last for 1-6 weeks after cessation of use and can include anxiety, anhedonia (reduced experience of pleasure), headaches, general unease/discomfort, difficulty sleeping, and a desire to smoke pot. Severity of symptoms is related to frequency of use and individual sensitivity.
  • slight loss of appetite
  • finding non-stoned life a bit dull, increased boredom

Laatst gewijzigd op 28-01-2006 om 15:30.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-01-2006, 15:38
HTID
HTID is offline
volledig herkenbaar... als het 'lang' geleden is dat ik gesmoked heb krijg ik ook altijd weer een soort piek
Oud 28-01-2006, 15:47
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
C r Y p S schreef op 28-01-2006 @ 16:28 :
er zijn nu wetenschappers die beweren dat stoppen met blowen wel degelijk afkick-verschijnselen veroorzaakt
"people are saying"
Bron?

Ik hoop niet dat je die uitspraak baseert op de krantenartikelen uit het "Steeds meer blowers in de problemen"-topic, want hoewel ik zat zgn. wetenschappers over zgh. hallucinaties van cannabiswithdrawal heb horen blaten, blijft het overal bij blaten en van horen zeggen.
Zoiets.

Mocht het waar zijn zou ik er echter graag het fijne van weten.
Oud 28-01-2006, 16:10
squat
squat is offline
Moet zeggen dat ik weinig merk van afkickverschijnselen. Een paar maanden terug rookte ik nog gemiddeld een grammetje of 2 per dag. Nu ben ik uit geldoverwegingen geminderd naar eens of twee keer per week. Het kost me ook geen moeite. Je moet er gewoon niet zo'n heisa van maken.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 22:42
Verwijderd
hebben we hier net niet in depth topics over gehad?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2006, 22:52
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Ik ben nu alweer een maand gestopt en heb nog geen enkel moment de neiging gehad om weer te beginnen. Ookal vond ik de hasj die me broer zonet aan het roken was wel heel erg lekker ruiken. Maarja, ik was ook gestopt omdat ik gewoon genoeg had van dat altijd maar blowen. Ik blowde vaak ook als ik er geen zin in had omdat iedereen in mijn omgeving blowed, en dan wijs je het toch niet zo snel af als je er niet echt géén zin in hebt.
Oud 29-01-2006, 02:09
Hulk
Hulk is offline
ik had 0,0 last van ontwenningsverschijnselen. maar toen was ik wel heel bewust gestopt en blij dat ik gestopt was.
eerder voelde ik me aardig kut als ik keihard naar de coffeeshop fietste en hij net 5 minuten dicht was (en ik dus een avond niet kon blowen...)
Oud 29-01-2006, 15:15
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ik heb een jaar lang redelijk veel wiet gerookt, maar op een gegeven moment had ik er gewoon geen zin meer in. ik was elke dag stoned en moe, en daar had ik geen behoefte meer aan. dus toen ben ik eigenlijk vanzelf gestopt, had er dus ook totaal geen moeite mee.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 20:59
C r Y p S
C r Y p S is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 28-01-2006 @ 16:47 :
"people are saying"
Bron?
Ik snap dat je een bron wil, maar ik weet niet meer waar ik het gelezen heb (krant ofzo inderdaad). Maar het gaat me er ook niet om om met die uitspraak jullie te overtuigen. Meer of jullie je herkennen in de verschijnselen die genoemd worden.

Citaat:
Deadlock schreef:
hebben we hier net niet in depth topics over gehad?
Sorry, dan heb ik waarschijnlijk even niet goed opgelet...
Oud 29-01-2006, 21:02
C r Y p S
C r Y p S is offline
Citaat:
squat schreef op 28-01-2006 @ 17:10 :
Je moet er gewoon niet zo'n heisa van maken.
Dat geloof ik ook zeker. Als je het wilt, is het echt geen probleem om te stoppen.
Neemt niet weg dat je dan alsnog effecten kan merken zoals slechter slapen ofzo. Of je merkt dat niet, natuurlijk
Oud 29-01-2006, 21:10
Verwijderd
Ik merk er zeker wel wat van. Het (stoppen) gaat me prima af, al meer dan een week nu, maar ik heb duidelijk 'symptomen'. Vooral "anxiety, anhedonia (reduced experience of pleasure), headaches, general unease/discomfort". Slapen doe ik prima, en eetlust is alleen maar toegenomen, helaas
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 15:07
Radium
Radium is offline
Ik denk dat die symptomen vooral psychosomatisch zijn.

Ik moet zeggen dat ik non-stoned life ook behoorlijk dull vind, en ik minder honger heb als ik niet blow. Onrust voel ik ook als ik een paar dagen niet blow..
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 15:09
Verwijderd
Zou ik ook denken, maar het was niet zo dat ik eerst de symptomen las, en daarna dacht: hee dat heb ik ook.

Ik voelde me al een paar dagen dubieus, en toen werd toevallig net deze topic geopend, en toen viel er een kwartje, vandaar
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 16:00
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
C r Y p S schreef op 29-01-2006 @ 22:02 :
Dat geloof ik ook zeker. Als je het wilt, is het echt geen probleem om te stoppen.
Neemt niet weg dat je dan alsnog effecten kan merken zoals slechter slapen ofzo. Of je merkt dat niet, natuurlijk
Ik slaap juist beter, ben over het algemeen vrolijker en heb veeeeel meer energie en lust om dingen te ondernemen. Kortom, ik heb echt geen behoefte meer om weer stoner te worden.
Oud 31-01-2006, 18:17
lodemai
lodemai is offline
ik heb vooral last van slapeloosheid als ik een periode niet blow, dan ben ik makkelijk hele nachten klaarwakker.
verder heb ik het idee dat mijn humeur op een soort gelijke lijn zit, terwijl ik normaal gezien best intensief van de ene 'mood' naar de andere kan slingeren.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten