Oud 22-01-2006, 19:07
Hakuna
Hakuna is offline
Dat de NS niet populair is, is inmiddels bekend. Maar dit slaat echt alles! Hoe denken jullie hierover?

Bron: Telegraaf.

zo 22 jan 2006

Zware schade aan treinen en spoor door vandalen
ENKHUIZEN/GELDROP - Vandalen hebben in de nacht van zaterdag op zondag in Enkhuizen en Geldrop zware schade toegebracht aan treinen en het spoor. Op het station van Enkhuizen werd een een treinstel in brand gestoken waardoor dit grotendeels uitbrandde.

Bij het station van Geldrop botste een intercitytrein in volle vaart op een invalidenbrug, waarmee rolstoelgebruikers aan boord van treinen kunnen. Vandalen hadden het gevaarte vanaf het perron op het spoor gegooid. Dat liet spoorbeheerder ProRail zondag weten.

De brand in het rijtuig, een dubbeldekker, in Enkhuizen brak rond 01.30 uur uit. Het ging om een trein die al sinds vrijdagavond op het rangeerterrein bij het station stond. De brand ontstond in een toilet. ProRail vermoedt dat vandalen hebben ingebroken in de trein en daarna brand hebben gesticht.

Naast het rijtuig dat volledig uitbrandde, liepen nog twee andere rijtuigen lichte brand- en rookschade op. Volgens een woordvoerder van de NS bedraagt de schade 650.000 euro.

Bij Geldrop botste de intercity Haarlem/Maastricht om iets over elven in volle vaart op de invalidenbrug. Het gevaarte staat normaal gesproken aan een ketting op het perron. Volgens ProRail is het slot daarvan vermoedelijk geforceerd en hebben onbekenden de brug daarna op het spoor geschoven.

De locomotief van de trein liep volgens de spoorbeheerder voor tienduizenden euro's schade op door de botsing. Niemand raakte gewond. Ook het spoor werd bij de aanrijding beschadigd. Die schade is in de nacht van zaterdag op zondag hersteld.

In beide gevallen waren zondagmiddag volgens de NS nog geen verdachten aangehouden. „Maar we hebben er alle vertrouwen in dat dat de politie gaat lukken”, aldus de woordvoerder. Het spoorbedrijf wil de schade op de daders verhalen. „We voeren wat dat betreft een steeds strikter beleid”, stelt de woordvoerder. „Wie aan onze mensen of materieel komt, krijgt daarvoor de rekening gepresenteerd.”
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2006, 19:09
MTpower
MTpower is offline
Nekschot
Spullen van een ander moet je met je poten van af blijven.
Oud 22-01-2006, 19:10
MTpower
MTpower is offline
En dingen op het spoor gooien is helemaal uit den boze
Nog gevaarlijk ook dat soort stomme acties.
Oud 22-01-2006, 19:18
lawallan
lawallan is offline
valt me nog heel erg mee dat er geen gewonden/ doden zijn gevallen. Toch een goed punt van de NS.

Wat die vandalen betreft vind ik nekschot toch iets te ver gaan, maar een flinke gevangenis straf mag van mij wel. Dan kun je nog beter terroristen hebben, die hebben tenminste nog een reden voor hun acties (hoe slecht die ook mag zijn)
Oud 22-01-2006, 19:31
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Afvoeren en opsluiten. Geen lullig taakstrafje maar een flinke zit mag van mij wel. Dat geeft een signaal af: dit kan niet.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 19:37
Verwijderd
Opsporen en de schade verhalen op het volledige vermogen van jongeren en ouders.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 19:38
Verwijderd
voor de trein gooien die handel

nee geintje, gewoon alles laten dokken en opsluiten, idioten
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 19:43
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Het is wat.
Oud 22-01-2006, 20:01
Wammus
Wammus is offline
Ik dacht dat we na de idioten die een stoeptegel van een brug hadden gegooid wel zo'n beetje alles hadden gehad maar schijnbaar bestaan er nog grote mongolen.
Oud 22-01-2006, 20:08
Verwijderd
triest.

minderwaardig tuig
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 21:48
Maurice
Maurice is offline
ook allemaal naar de kazerne.
Oud 22-01-2006, 21:56
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Goelag.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 23:32
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 22-01-2006 @ 20:37 :
Opsporen en de schade verhalen op het volledige vermogen van jongeren en ouders.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 23:35
Verwijderd
En die schade is niet weinig - ik heb gelezen dat de locomotief die op de invalidenbrug in Geldrop botste voor tienduizenden euro's beschadigd is.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2006, 10:53
Poolsjewist
Poolsjewist is offline
Citaat:
koekjes schreef op 22-01-2006 @ 20:38 :
nee geintje, gewoon alles laten dokken en opsluiten, idioten
Idd, en die lui die spullen op het spoor gooien aanklagen voor poging tot moord.

-Beetje zinloze topic trouwens. Ieder rationeel mens denkt hier wel hetzelfde over.-
Oud 23-01-2006, 11:00
Verwijderd
Citaat:
Poolsjewist schreef op 23-01-2006 @ 11:53 :
Idd, en die lui die spullen op het spoor gooien aanklagen voor poging tot moord.
Maar het is geen poging tot moord.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2006, 11:01
Joostje
Joostje is offline
opsluiten en daarna tegen minimumloon laten werken bij de NStot de schade is terugbetaald
Oud 23-01-2006, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-01-2006 @ 12:00 :
Maar het is geen poging tot moord.
Doodslag dan.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2006, 12:44
Demosthenes
Demosthenes is offline
poging tot doodslag

ontopic: Het is schandalig dat dit gebeurd. Maar met alleen een gevangenis straf voor deze jongens los je dit niet op. Dit pobleem gaat namelijk verder dan een paar vandalen en een trein. Het probleem is dat mensen (en met name dit soort jongeren) zich niet meer onderdeel voelen van de maatschappij. Vraag me niet hoe dat komt maar als ze de spoorwegen als een stukje "ons nederland" zouden zien (zoals ik dat zie) dan was dit niet gebeurd. Dat geldt overigens voor 101 andere problemen zoals zinloos geweld en ander "kattekwaad".
Oud 23-01-2006, 13:43
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Demosthenes schreef op 23-01-2006 @ 13:44 :
Het probleem is dat mensen (en met name dit soort jongeren) zich niet meer onderdeel voelen van de maatschappij.
Ik denk dat het gewoon destructief gedrag is onder invoed van groepsdruk.
Oud 23-01-2006, 13:53
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 23-01-2006 @ 12:01 :
opsluiten en daarna tegen minimumloon laten werken bij de NStot de schade is terugbetaald
Dat wordt een levenlang werken bij de NS. Dat gun ik die jongeren nou ook weer niet.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2006, 14:35
Blood Fire Rage
Citaat:
S. schreef op 23-01-2006 @ 14:53 :
Dat wordt een levenlang werken bij de NS. Dat gun ik die jongeren nou ook weer niet.
Daarom ben ik voor dwangarbeid als straf (en dan heb ik het niet over een of ander lam halt-programma of taakstrafjes).
Oud 23-01-2006, 22:16
Demosthenes
Demosthenes is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 23-01-2006 @ 14:43 :
waarom breken ze dan niet hun eigen huis af?

Tuurlijk staan ze onder druk en uiteraard is het destructief maar het gaat om hun wij-zij perceptie van Nederland.
Oud 23-01-2006, 22:24
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ze voelen zich geen onderdeel van de maatschappij, dus gaan ze treinen vernielen? Want dan gaat de samenleving ze wél liefdevol opnemen?

Net zoiets als auto's in de hens zetten, wijken afbreken en flink lopen rellen en hopen dat er dan iets aan je toestand verbetert.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 11:07
Demosthenes
Demosthenes is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 23-01-2006 @ 23:24 :
Ze voelen zich geen onderdeel van de maatschappij, dus gaan ze treinen vernielen? Want dan gaat de samenleving ze wél liefdevol opnemen?

Net zoiets als auto's in de hens zetten, wijken afbreken en flink lopen rellen en hopen dat er dan iets aan je toestand verbetert.
Ze doen het ook niet om opgenomen te worden in de maatschappij. Ze hebben frustraties of willen stoer doen of wat voor reden ze ook hebben en gaan die dan afreageren op de grote burgelijke maatschappij die alles verkeerd doet! Hoe je het ook wendt of keert, zoiets doe je niet als je je een onderdeel voelt van de nederlandse samenleving.
Oud 24-01-2006, 12:03
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Demosthenes schreef op 24-01-2006 @ 12:07 :
Ze doen het ook niet om opgenomen te worden in de maatschappij. Ze hebben frustraties of willen stoer doen of wat voor reden ze ook hebben en gaan die dan afreageren op de grote burgelijke maatschappij die alles verkeerd doet! Hoe je het ook wendt of keert, zoiets doe je niet als je je een onderdeel voelt van de nederlandse samenleving.
Ik denk dat die jongeren dat doen omdat ze agressief van aard zijn, nooit een fatsoenlijke opvoeding hebben gehad thuis, met de verkeerde vrienden om zijn gegegaan en zich de tyfus liepen te vervelen en toen niks betr konden bedenken, omdatz e nou eenmaal zo a-sociaal zijn als de pest.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 12:23
Verwijderd
100 zweepslagen
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 14:12
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 24-01-2006 @ 13:23 :
100 zweepslagen
Afhakken van de gebruikte hand lijkt me effectiever.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 14:24
Demosthenes
Demosthenes is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 24-01-2006 @ 13:03 :
Ik denk dat die jongeren dat doen omdat ze agressief van aard zijn, nooit een fatsoenlijke opvoeding hebben gehad thuis, met de verkeerde vrienden om zijn gegegaan en zich de tyfus liepen te vervelen en toen niks betr konden bedenken, omdatz e nou eenmaal zo a-sociaal zijn als de pest.
ja, en nu?
Oud 24-01-2006, 19:58
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Demosthenes schreef op 24-01-2006 @ 15:24 :
ja, en nu?
Dat ze dus geen excuses cq verzachtende omstandigheden hoeven te verzinnen zoals 'we zijn geen onderdeel van de samenleving'.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 20:09
Blood Fire Rage
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 23-01-2006 @ 14:43 :
Citaat:
Demosthenes schreef op 23-01-2006 @ 23:16 :
waarom breken ze dan niet hun eigen huis af?
Wat een kulargument! Omdat ze anders nat worden als het regent natuurlijk! Ging jij vroeger belletje trekken bij je eigen huis, guldens vastplakken aan de vloer van de badkamer of rotjes naar je eigen boodschappendoende moeder gooien?

Citaat:
Tuurlijk staan ze onder druk en uiteraard is het destructief maar het gaat om hun wij-zij perceptie van Nederland.
Ook onzin. Plattelandsjeugd van hondert procent Nederlandse afkomst slopen ook bruggetjes, bushokjes, bejaardenbankjes en hun ook hondert procent Nederlandse dorpsgenootjes.

Destructief gedrag verbinden met het 'niet hebben van een plaats in de Nederlandse samenleving' vind ik wel heel vergezocht.
Oud 24-01-2006, 21:35
Poolsjewist
Poolsjewist is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 24-01-2006 @ 21:09 :
Ook onzin. Plattelandsjeugd van hondert procent Nederlandse afkomst slopen ook bruggetjes, bushokjes, bejaardenbankjes en hun ook hondert procent Nederlandse dorpsgenootjes.
Ik denk niet dat hij bedoelde dat allochtonen zich niet als een deel van de blanke samenleving zien, maar dat ze zich niet verantwoordelijk voelen voor de maatschappij.
Oud 24-01-2006, 21:39
Blood Fire Rage
Citaat:
Poolsjewist schreef op 24-01-2006 @ 22:35 :
Ik denk niet dat hij bedoelde dat allochtonen zich niet als een deel van de blanke samenleving zien, maar dat ze zich niet verantwoordelijk voelen voor de maatschappij.
Wil hij dan zeggen dat allochtone jongeren dingen stukmaken met een andere reden dan andere jongeren dit doen?
Oud 24-01-2006, 21:59
Nona
Nona is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-01-2006 @ 20:37 :
Niks geen ouders. Die zaten toen het gebeurde waarschijnlijk braaf aan de thee. Laat de daders maar de rest van hun leven krom liggen om de schulden af te betalen, daar heeft hun familie niets mee te maken.
Oud 24-01-2006, 22:03
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 24-01-2006 @ 22:59 :
Niks geen ouders. Die zaten toen het gebeurde waarschijnlijk braaf aan de thee. Laat de daders maar de rest van hun leven krom liggen om de schulden af te betalen, daar heeft hun familie niets mee te maken.
In principe waar, aangezien je deouders van een moordenaar ook geen celstraf zou geven natuurlijk..

Maar dan krijg je weer gezeur van minderjarig, bla bla ouderlijke verantwoordelijkheid bla di bla, etc..
Oud 24-01-2006, 22:04
Supreme Dutch
Citaat:
Joostje schreef op 23-01-2006 @ 12:01 :
Laat ze maar op risico-trajecten kaartjes gaan knippen
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 22:07
Blood Fire Rage
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 24-01-2006 @ 23:04 :
Laat ze maar op risico-trajecten kaartjes gaan knippen
Oud 24-01-2006, 23:34
Demosthenes
Demosthenes is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 24-01-2006 @ 20:58 :
Dat ze dus geen excuses cq verzachtende omstandigheden hoeven te verzinnen zoals 'we zijn geen onderdeel van de samenleving'.
Het zijn ook absoluut geen verzachtende omstandigheden. Het bewijst alleen maar dat het nog groter tuig is dan dat het op het eerste gezicht lijkt!

Het gaat er om dat alleen mensen straffen die iets verkeerd doen niet genoeg is. Dat lijkt me dwijlen met de kraan open. Ook moet er wat gedaan worden aan de bron van dit soort tuig.

Vandaar dat ik hier over doorga, absoluut niet om het goed te praten.
Oud 24-01-2006, 23:47
Demosthenes
Demosthenes is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 24-01-2006 @ 21:09 :
Wat een kulargument! Omdat ze anders nat worden als het regent natuurlijk! Ging jij vroeger belletje trekken bij je eigen huis, guldens vastplakken aan de vloer van de badkamer of rotjes naar je eigen boodschappendoende moeder gooien?

Destructief gedrag verbinden met het 'niet hebben van een plaats in de Nederlandse samenleving' vind ik wel heel vergezocht.
Ik doel niet specifiek op allochtone jongeren maar op alle jongeren die dit soort dingen doen.

Verder vind ik de vergelijking die je trekt heel aardig. Het jongetje dat een rotje naar zijn moeder gooit zou net zoiets zijn als een stuk tuig dat de banden van een rijdende politie auto probeert lek te steken. De ouder en later de politie wordt als autoriteit gezien, iets waar je niet mee moet fucken.

En of het vergezocht is weet ik niet. Ik weet in ieder geval zeker dat het tuig uit onze samenleving zich absoluut geen onderdeel voelt van de maatschappij en zich er juist van afzet. De burgelijke buurvrouw en mensen die volgens algeme normen en waarden andermans spullen heel laten, zijn hun aartsvijanden.

Ook het feit dat deze lui een heel sterk gevoel voor "eer"(of respect, hoe je het wilt noemen) hebben vind ik opvallend. Als een vriend/familie lid (indien ze er goed mee kunnen opschieten) ruzie/problemen heeft, helpen ze die koste wat kost. De grens tussen mensen die je alles aan mag doen (en wiens spullen kapot mogen) en mensen die je met je leven moet beschermen ligt bij hen aan het eind van hun vriendengroep.
Oud 25-01-2006, 00:02
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 24-01-2006 @ 22:59 :
Die daders bieden onvoldoende verhaal. Ouders zijn trouwens in principe ook aansprakelijk als het gaat om koters onder de zestien, ik heb geen idee hoe oud deze jongens zijn maar als het nog om koters gaat dan zijn ze waarschijnlijk sowieso de lul.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten