Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Artikel 3 Teneinde de doelstellingen van dit Verdrag beter te verwezenlijken zullen de partijen, ieder voor zich en gezamenlijk, hun individueel en collectief vermogen om een gewapende aanval te weerstaan handhaven en ontwikkelen door voortdurend en op doelmatige wijze zichzelf te versterken en elkander hulp te verlenen. Ik weet niet of je een verkeersvliegtuig als wapen kunt zien, maar ik denk het in gegeven omstandigheden wel. Er word hier niet gezegd dat er perse een land achter moet zitten. Volgens mij moet het verdrag op dat punt aangepast worden omdat de geografische grenzen niet meer relevant zijn (althans minder) als je het hebt over terrorisme. zie ook artikel 4: Artikel 4 De partijen zullen onderling overleg plegen telkens wanneer naar de mening van een van hen de territoriale integriteit, politieke onafhankelijkheid of veiligheid van een der partijen wordt bedreigd. Dit rechtvaardigd misschien NAVO-ingrijpen in Afghanistan. Daar is namelijk de veiligheid van de lidstaten in gevaar. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De bedoeling was/is om een Quick Reaction Force op te zetten, maar als er bij een mogelijke inzet eerst nog ellenlang gedebateerd moet worden over het al dan niet daadwerkelijk inzetten van deze troepenmacht is het hele idee van Quick Reaction al naar de maan. Over de neuzen binnen de EU kan je mijns inziens kort zijn. Verschillende landen dus verschillende belangen. Plus het feit dat er een aantal grote Europese landen zijn die zich (terrecht) drukker maken over hub eigen belang dan dat van bijvoorbeeld Ierland. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
(altijd leuk trouwens,.. die miscommunicaties die hierdoor ontstaan (vanwege verkeerde vertalingen) in het Europees parlement) On-topic: met een Europees leger zijn de Amerikanen niet zo blij, denk ik, maar het lijkt me niet te voorkomen. Tenminste, als Europa nog Europa wilt blijven.
||
Citaat:
(sowieso, ik wou het topic dus eens niet laten gaan over de VS, maar naar Europa, zonder al dat vingergewijs ![]()
||
Citaat:
doe dan eens wat in je sig staat. Knap je van op. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het werkt fantastisch met al die tolken ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar ja, dan liggen de Engelsen en Fransen met elkaar overhoop ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ik vind trouwens niet dat alles in het engels moet ook een simele boeren lul moet in principe kunnen begrijpen wat er gaande is en meot de wertten kunnen lezen zoals het u is moet alleen iederescheet vertaalt worden dat is danw eer iets te :/ |
![]() |
||
Citaat:
Taal problemen binnen de EU berusten mijns inziens op pure luiheid en arrogantie. Ik schaam me dan ook regelmatig voor het dramatische engels van Nederlandse politici. Verder ben ik van mening dat de EU aan eenheid werken. Dit moet gebeuren door: - het financieel steunen (en dan ook in hoedanigheden die effect hebben) van de arme gebieden binnen de EU. Dit geld komt uiteraard en jammer genoeg niet uit de lucht vallen. Naar mijn mening moet dit ten koste gaan van steun aan gebieden buiten de EU. - de uitbreiding van de EU per diect een halt toe te roepen. Het is volkomen belachelijk om er over te denken nieuwe landen toe te laten voordat ALLE huidige lidstaten een hoge welvaart hebben. - te stoppen met het afschaffen van regelingen die zijn de europese economie beschermen. Dit gebeurd steeds vaker onder druk van de VS en de WTO. De EU is hier in mijn ogen nog niet klaar voor. Deze opmerkingen zullen de indruk wekken dat ik alleen naar de belangen van de EU kijk en niet naar die van de rest van de wereld. In de eerste instantie is dit ook zo. De EU moet eerst een machtsblok worden dat als een geheel functioneerd, voordat het utopische zaken als een Quick Reaction Force kan opzetten. Dit kan bereikt worden door de leden van de EU te laten MERKEN dat ze lid zijn. Qua bescherming en in keiharde cash. Pas als de voordelen van eenheid groter zijn dan de nadelen gaat dit werken.
Laatst gewijzigd op 22-01-2006 om 22:00. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Help! Globalisering is een ramp. Saartje. | 7 | 01-11-2009 17:53 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 500 | 02-11-2005 11:40 | |
De echte argumenten tegen de Wereldbank Gatara | 7 | 03-02-2004 12:58 | |
Plannen voor militaire inmenging op het eiland (Ogen VS gericht op Cuba) niceman1984 | 24 | 04-12-2003 00:17 | |
Jong bloed Hydraul!C FunK | 11 | 26-07-2003 12:40 | |
Interview met Saddam Hussein naam onbekend | 55 | 11-02-2003 17:35 |