Ik moet een po maken over de positieve gevolgen van de mcs, en het leek me leuk om daar verschillende standpunten in naar voren te laten komen, en ook hoe het komt dat mensen zo denken.
Dus als je het lijstje eerlijk wil invullen, heeel graag
naam (hoeft niet persee)
leeftijd (hoeft ook niet persee)
Als ik zeg: "allochtoon", waar denk je dan aan?
Hoe komt het denk je dat je die mening hebt gevormd? (media, persoonlijke ervaringen?)
kom je vaak in bijv. een Turkse winkel of een Toko, en waarom ga je dan daarheen en niet gewoon naar de supermarkt?
Heb je allochtonen in je vriendenkring?
Heb je op een gemengde school gezeten/zit je op een gemengde school, en zo niet, had je dat wel/niet gewild, en waarom dan? Zo ja, heb je er zelf voordeel van (gehad) of niet?
Denk je dat je, als je leefde in een samenleving met maar één cultuur, "dezelfde mens" zou zijn? Zo nee, is dat positief of negatief? (hoe zou je er dan bijv. over denken als iemand zich "raar" zou kleden)
Vind je zelf dat er meer voordelen of meer nadelen kleven aan het leven in een mcs (deze vraag echt persoonlijk beantwoorden, niet afgaande op wat je op t.v./radio/krant leest hoort)
Als je meer wil vertellen over je ervaringen in de mcs kan dat natuurlijk altijd, graag zelfs
Alvast heel erg bedankt!
(sorry, als dit hier niet mag/hoort)