Oud 19-12-2005, 10:19
Ruby Blue
Ruby Blue is offline
Toen ik net stond te roken, buiten in de regen, vluchtte ik naar het houthok. De regen viel met bakken ups en downs in het slootje achter mijn huis. Ik stond daar maar, te roken en kou te vatten, hopend wat van je te horen. Je zei; 'Ik bel je wel als ik op school ben, okay?Want ik versta je heel slecht.' Dat is goed, ik stuurde je een raar smsje vannacht, die je niet echt plaatsen kon.

Het enige wat ik ermee zeggen wilde, was dat ik me stom voelde over zaterdag. Je stuurde me een brief vrijdag, en ik denk dat na de drank ik er een beetje emotioneel van werd. Ik had de zenuwen ervan, en nadat ik drie keer overgaf ben ik even alleen gaan zitten. Het werd me teveel, en mijn hoofd nam me in de maling. Wat was dat voor een glimlach naar Roos?

Miranda kwam bij me zitten en kwam me troosten, ik huil nooit. Ik ween. Maar dit keer huilde ik, ik kon het gewoon even niet meer, dat groothouden. Toen ging de deur open, ik hoorde je skibroek, herinnerde dat die je goed stond. Hij paste ook mooi bij het thema van vanavond. Je belde iemand, en nadat ik mijn telefoon 5 keer over voelde gaan, wist ik dat je mij belde.

'Wil je dat ik Marnix haal?' Nee, dacht ik. Je stond druk te DJ-en en ik wilde er geen heisa om maken. Dit keer zou ik het anders aanpakken, maar hoe kon ik dat doen terwijl ik me zo voelde?
En toen je kwam, kwam je heel dichtbij me zitten en pakte me vast zoals je dat nog nooit hebt gedaan. Het voelde zo veilig, en de woorden die ik sprak leken zo hard. Ik haat je en ik hou van je, dat is wat ik je zei. Koel. We hadden het al zo koud.

Ik zei dingen die ik meende en die ik niet meende maar die zei ik omdat mijn hart bloedde. Ik haat je is namelijk helemaal niet het geval, en al helemaal niet op de manier zoals je me lief troostte.
Waarschijnlijk liet ik je schuldig voelen, Marga zag je nog nooit zo overstuur. Dat half uur dat je naar me zocht, heb je me gevonden, en ik jou terug. Je voelde je rot, ik weet het zeker, maar een traan liet je niet.

Niet dat die regen over je wang perse moest, hoor. Ik voelde wel je gevoelens toen we daar samen zaten. Die avond wilde ik je vragen of het ja of nee was. Dat deed ik niet, ik wilde je niet verwarren en het allemaal erger maken. Ik weet niet of ik een antwoord op die vraag wil. Maar toen wij over het strand liepen, en jij nepstruikelde over die lekkere paal op het strand, mijn hand vast hield en kuste bij de uitkijkpost, wist ik dat het goed zat. Dat je me waarschijnlijk, misschien, gemist had. Vergeten was hoe ik was en hoe jij je voelt als je bij me bent.

Ooit zei je zelf 'Als het met jou niet lukt, lukt het met niemand.' Ben ik dan zo speciaal? Vul ik je soms zo vol met liefde? Liefde komt met ups en downs, en altijd als ik je zie ben je geweldig, ontzettend mooi en speciaal. Dat wilde ik je eventjes zeggen, dat liefde niet altijd up kan zijn, maar soms ook down.

Maar ik laat me niet kisten, ik zie je zo graag. Maar toen ik gister thuiskwam, en Marga vertrok. Toen ik ging slapen, je smste en weer wakker werd. Wilde ik je naast me, gezellig knuffelen.
Eerst was ik wanhopig naar je, toen smste ik. Je hebt me waarschijnlijk, -misschien- verkeerd begrepen. Er stond in dat ik je niet nog een keer kwijtwilde. Zoals afgelopen twee keer. Is het een ja of nee? Is het misschien of zeker weten? Is het met de hakken over de sloot of een GVR stap de goede richting in?

Elke keer als ik bij je ben, spreken je ogen. Op het strand spraken ze, ze werden groot. Eerst dacht ik 'Zie ik er wel okay uit?' Maar toen zag ik het, door die twee keer onzekerheid heen.
Ben je van mij blijven houden, ben je niet weggegaan, heb je geen stomme dingen gezegd. Lieverd? Wat ik je zeggen wil, is dat ik een derde keer niet trekken ga. Het is of ja óf nee. Niet om jou voor de keuze te stellen, maar om zekerheid te krijgen. En om een ding de wereld uit te helpen, ik zei nare dingen. Maar een ding moet je weten. Ik haat je niet, ik hou van je.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2005, 14:10
Verwijderd
Geweldig, hoe jij een ( wat is het? het lijkt me een soort monoloog iets ) nouja- geweldig, hoe jij een soort monoloog neer kunt zetten in woorden en de lezer nog geïnteresseerd laat blijven ook. Een stukje dat verhalend is maar toch ook gedachten erdoorheen laat gaan ( en terugkomt op die dingen )

Nouja, weer graag gelezen

Liefs, Fri..
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 14:26
shibby almighty
shibby almighty is offline
de combinatie van het strand en de ski broek vind ik een beetje raar
Oud 19-12-2005, 15:35
Ruby Blue
Ruby Blue is offline
Citaat:
shibby almighty schreef op 19-12-2005 @ 15:26 :
de combinatie van het strand en de ski broek vind ik een beetje raar
Rockanje ligt aan zee
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 16:27
I C U
I C U is offline
Citaat:
Ruby Blue schreef op 19-12-2005 @ 16:35 :
Rockanje ligt aan zee
Toch verklaart dat de skibroek niet Trouwens, Rockanje heeft best een leuk strand, heb er afgelopen zomer regelmatig gezeten

Het verhaal! Fijn, heel fijn. Het boeit, het loopt fijn en het is duidelijk nogal... echt, wat het een extra dimensie geeft. Gooi maar op papier, die emoties
Oud 19-12-2005, 19:16
Ruby Blue
Ruby Blue is offline
Citaat:
I C U schreef op 19-12-2005 @ 17:27 :
Toch verklaart dat de skibroek niet Trouwens, Rockanje heeft best een leuk strand, heb er afgelopen zomer regelmatig gezeten

Het verhaal! Fijn, heel fijn. Het boeit, het loopt fijn en het is duidelijk nogal... echt, wat het een extra dimensie geeft. Gooi maar op papier, die emoties
Aprés Ski feest in Rockanje, wat aan zee ligt.
Joehoe, jongens waar zijn jullie met jullie gedachtes?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2005, 19:32
I C U
I C U is offline
Citaat:
Ruby Blue schreef op 19-12-2005 @ 20:16 :
Aprés Ski feest in Rockanje, wat aan zee ligt.
Joehoe, jongens waar zijn jullie met jullie gedachtes?
Jaha, dat Rockanje aan zee snappen we wel, maar er staat nergens iets over après ski hoor! En anders moet je de dingen maar duidelijker neerzetten, puh!
Oud 19-12-2005, 20:25
Ruby Blue
Ruby Blue is offline
Citaat:
I C U schreef op 19-12-2005 @ 20:32 :
Jaha, dat Rockanje aan zee snappen we wel, maar er staat nergens iets over après ski hoor! En anders moet je de dingen maar duidelijker neerzetten, puh!
Hahaha, ja maar ja, GEDAAAACHTE SPINSELS

Je had er bij moeten wezen I C U! Die hete broer was er ook
En gefeliciteerd! achttien! Wat heb je gekregen?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2005, 16:20
I C U
I C U is offline
Citaat:
Ruby Blue schreef op 19-12-2005 @ 21:25 :
Hahaha, ja maar ja, GEDAAAACHTE SPINSELS

Je had er bij moeten wezen I C U! Die hete broer was er ook
En gefeliciteerd! achttien! Wat heb je gekregen?
Het belangrijkste der belangrijkste: mijn rijbewijs Of iig, het geld daarvoor, de rest moet ik zelf doen En nog wat andere leuke dingetjes. Je hebt pm, btw.
Oud 21-02-2006, 11:53
Ruby Blue
Ruby Blue is offline
Citaat:
I C U schreef op 20-12-2005 @ 17:20 :
Het belangrijkste der belangrijkste: mijn rijbewijs Of iig, het geld daarvoor, de rest moet ik zelf doen En nog wat andere leuke dingetjes. Je hebt pm, btw.
Offtopic; LEUK!!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 13:02
Roosje
Roosje is offline
Wat een up.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten