Oud 13-02-2006, 22:40
Rata
Rata is offline
Ik overweeg om een opleiding te gaan volgen bij HBO Nederland. Ik heb al 16 maanden studiefinanciering verpest. Dus nog 32 maanden studiefinanciering over. Volgens mijn berekening is een 3 jarige opleiding bij HBO Nederland goedkoper dan een 4 jarige opleiding bij het normale hbo.

Maar geld mag niet de hoofdrol spelen. Wat zijn nou de grote verschillen en overeenkomsten? Is de kwaliteit bij HBO Nederland echt veel beter? Of is dat alleen voor rijke lui kindjes?

rat
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-02-2006, 00:28
Verwijderd
De kwaliteit is op zijn best gemiddeld, met het nadeel dat een werkgever straks ziet dat jij tussen allerlei ander lui volk je HBO-diploma hebt gehaald door maar genoeg geld neer te tellen. Ik zou gewoon naar het reguliere HBO gaan als je daar ook kunt doen wat je wilt (en met regulier HBO bedoel ik dus in elk geval GEEN Inholland).
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 22:38
Rata
Rata is offline
Zo duur is HBO Nederland niet.. Voor mij is het zelfs goedkoper voor mij. Volgens mijn berekeningen bespaar ik €5600,- aan 'leengeld', wanneer ik naar HBO Nedl ga.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 11:27
Houseparty21
Houseparty21 is offline
Hey Rita,

Zelf studeer ik ook via HBO Nederland financieel management.Ik doe dan wel een thuisstudie.Echter als je de opleiding in 3 jaar wilt halen dan zul je toch echt flink moeten aanpoten.Ik zelf heb gymnasium gedaan en volgens beroepskeuzetesten zou HEAO makkelijk haalbaar moeten zijn voor mij.Maar om het in 3 jaar te halen zal ik toch echt heel erg veel moeten studeren.

In feite is de opleiding gewoon van 4 jaar in 3 jaar gepropt dus je moet eigenlijk elk jaar 1/3 jaar extra leren.In feite studeer je dus 3 jaar lang ipv van 40 uur per week 1 1/3 x 40 uur = ongeveer 53 uur per week.

Veel succes in elk geval.

voor vragen mail maar: iloverodajc@hotmail.com

Groeten
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 15:51
zeep007
zeep007 is offline
Mijn vriend heeft een Hbo opleiding gevolgd aan het Hbo Nederland.
Ik hoor alleen maar voordelen als ik die opleiding moet vergelijken met mijn Hbo opleiding. Veel minder groepswerk, meer theorie en het zogenaamde "aanpoten" omdat het in 3 jaar is stelde ook niks voor.
Maar die mening deel ik bijna over het gehele Hbo.

Mijn vriend is alles behalve een rijkeluiskindje, en zijn opleiding was niet zo duur, het enige wat extra geld kost is als je aan bepaalde cursussen/excursies meedeed, en dat is een keuze.

Wat ik niet weet is of er veel verschillen zijn tussen de opleidingen die het Hbo Nederland aanbied.

Laatst gewijzigd op 19-02-2006 om 15:55.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 16:46
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-02-2006 @ 01:28 :
De kwaliteit is op zijn best gemiddeld, met het nadeel dat een werkgever straks ziet dat jij tussen allerlei ander lui volk je HBO-diploma hebt gehaald door maar genoeg geld neer te tellen. Ik zou gewoon naar het reguliere HBO gaan als je daar ook kunt doen wat je wilt (en met regulier HBO bedoel ik dus in elk geval GEEN Inholland).
bron ?

sowieso, hoezo is Inholland geen regulier HBO ? voor zover er wat de kwaliteit uberhaupt iets geregeld is, is Inholland toch gewoon een hbo onderwijsinstelling ?

overigens, op alle studies loopt lui volk rond.
Oud 19-02-2006, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Rata schreef op 14-02-2006 @ 23:38 :
Zo duur is HBO Nederland niet.. Voor mij is het zelfs goedkoper voor mij. Volgens mijn berekeningen bespaar ik €5600,- aan 'leengeld', wanneer ik naar HBO Nedl ga.
Je gaat toch nu niet bekijken wat een opleiding kost. Gewoon voor de beste optie gaan. Schuld terug betalen aan de IB groep kan de rest van je leven ook nog wel.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 08:02
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
overigens ben ik toch wel nieuwsgierig op welke manier dit goedkoper zou zijn.

een jaar volledige stufi + volledige lening kost je immers 8907.24.
dan komt daar nog een beetje rente bij, maar meer dan 10.000 euro zal t niet worden.

dan kost die opleiding op HBO NL je dus hooguit 10.000-5600 (het bedrag dat jij zegt te besparen) = 4400 euro, en dat op 3 jaar. en een opleiding die 1466 euro per jaar kost kan best, maar dan vergeet je de bijkomende kosten, die je normaal met je stufi kan betalen.
Oud 20-02-2006, 08:33
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 14-02-2006 @ 01:28 :
(en met regulier HBO bedoel ik dus in elk geval GEEN Inholland).
HBO Nederland is niet hetzelfde als INHolland.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 15:27
Rata
Rata is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 20-02-2006 @ 09:02 :
overigens ben ik toch wel nieuwsgierig op welke manier dit goedkoper zou zijn.

een jaar volledige stufi + volledige lening kost je immers 8907.24.
dan komt daar nog een beetje rente bij, maar meer dan 10.000 euro zal t niet worden.

dan kost die opleiding op HBO NL je dus hooguit 10.000-5600 (het bedrag dat jij zegt te besparen) = 4400 euro, en dat op 3 jaar. en een opleiding die 1466 euro per jaar kost kan best, maar dan vergeet je de bijkomende kosten, die je normaal met je stufi kan betalen.
mmm, mijn bekekening gaat als volgt.
- Ik heb berekend hoeveel euro ik elke maand nodig heb wanneer ik een 4 jarige reguliere opleiding volg.
- Ik heb berekend hoeveel euro ik elke maand nodig heb wanneer naar HBO Nederland ga. (dat maandelijkse bedrag is uiteraad hoger0

Ik heb 16 van de 48 maanden studiefinanciering op gemaakt. Ik heb nog 32 maanden over. Van mijn ouders ontvang ik een vast bedrag. De rest leen ik, in de maanden waarin ik geen recht meer heb op studiefinanciering moet ik extra lenen.

Uiteindelijk bespaar ik dus veel leengeld.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten