Oud 16-02-2006, 17:26
Rodion
Rodion is offline
N.a.v. een discussie met een vriend van mij. Hij beweert dat een verkeersbord 4.000 euro kost. En hij blijft het bij hoog en laag volhouden. Ik geloof daar echt niet in, maar ik weet ook niet wat zoiets dan wél kost. Wie weet de gem. prijs van een verkeersbord? En wat kost de duurste ongeveer?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2006, 17:33
Verwijderd
Ik leefde altijd in de veronderstelling dat je die niet kon kopen, anders zou iedere idioot overal random verkeersborden kunnen gaan neerzetten Maar dat blowverbodbord is (blijkbaar) te koop voor 90,- dus ik gok dat dat met die 4000 wel meevalt?

Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 17:34
Verwijderd
Hehe, ik googelde op 'hoe duur verkeersbord' en de tweede hit is een post op s.com
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 17:56
Quantes
Quantes is offline
4000 zeker niet, maar normale verkeersborden zijn niet te koop.
Oud 16-02-2006, 18:11
Bell
Bell is offline
toen ik mijn fietsexamen in groep 7 moest doen, is mij verteld dat de gemeente 1000 gulden moest betalen voor een verkeersbord...
dat maakte toen echt indruk

maar zal nu dus wel 1000 euro zijn...
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 18:17
Snukkie
Snukkie is offline
Ik denk dat het wel ongeveer 100 euros koste, of iig dat moet je betalen als je em wilt kopen. Dat had ik ten minste gehoord toen k een keer betrapt was op het erafschroeven van 1tje.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 19:41
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
de gemeente betaald echt geen 1000 euro voor een bordje. die dingen liggen nota bene op voorraad hoor. 50 tot 100 euro per stuk, meer niet.
Oud 16-02-2006, 20:17
phoxetis
phoxetis is offline
hum, vergeet niet dat je niet wilt wéten wat gemeentes aan idiote bedragen uitgeven, en behalve dat moet het ook een officieel bordje zijn he, de layout is 100% formeel vastgelegd en mag in niets afwijken... en daar betaal je dan ook weer voor natuurijk .......
Oud 16-02-2006, 20:30
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
Quantes schreef op 16-02-2006 @ 18:56 :
4000 zeker niet, maar normale verkeersborden zijn niet te koop.
Elke gemeente maakt ze zelf?

En ik had ook al gegoogled en gezocht, maar ik heb nog geen concrete bedragen kunnen vinden.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 08:03
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 16-02-2006 @ 21:17 :
hum, vergeet niet dat je niet wilt wéten wat gemeentes aan idiote bedragen uitgeven, en behalve dat moet het ook een officieel bordje zijn he, de layout is 100% formeel vastgelegd en mag in niets afwijken... en daar betaal je dan ook weer voor natuurijk .......
nou, zo'n bordje kost echt niet veel. ze liggen immers gewoon op voorraad. 100 euro is nog tamelijk veel voor een metalen plaatje met een afbeelding dr op geschilderd...
Oud 17-02-2006, 08:46
Verwijderd
In het programma 'Over de balk' is een keer een stukje geweest over een plaats hier in Nederland waarvan de naam zo grappig is dat de naamplaatsborden vaak werden gestolen.

Deze borden hadden een waarde van (zo uit mijn hoofd) 600 euro.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 10:25
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Dukko schreef op 17-02-2006 @ 09:46 :
In het programma 'Over de balk' is een keer een stukje geweest over een plaats hier in Nederland waarvan de naam zo grappig is dat de naamplaatsborden vaak werden gestolen.

Deze borden hadden een waarde van (zo uit mijn hoofd) 600 euro.
ghehe klopt. (maar ik kan ook niet meer op de naam van die plaats komen...).

nou is een plaatsnaambordje denk ik duurder dan een verkeersbord, aangezien je minder plaatsnaamborden (met dezelfde naam) nodig hebt.
Oud 17-02-2006, 10:30
Ivo
Ivo is offline
Maar een plaatsnaambord is ook wel een stuk groter als een normaal verkeersbord. Bovendien is de oplage van een plaatsnaambord van een klein dorp veel lager als bijvoorbeeld een bord wat de maximumsnelheid aangeeft. Daarnaast: is die 600 euro alleen de prijs van dat plaatsnaambord, of zijn daarbij ook de manuren meegerekent voor het plaatsen van het bord. Er moet namelijk toch iedere keer weer 2 of 3 man op pad met een bestelbusje om het nieuwe bord weer vast te zetten. Zeg dat dat 1 uurtje werk is (incl. reistijd vanaf de werf) en dan zit je dus al aan 100-150 euro aan personeelskosten, alleen maar om het te bevestigen.

Een normaal verkeersbord zal in ieder geval niet meer kosten in productie als het blowverbodsbord. Ze gaan die dingen namelijk echt niet met verlies verkopen.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 11:24
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Hier kun je wel een aardige indicatie vinden van de kosten van een verkeersbord. De personeelskosten liggen echter vele malen hoger dan de prijs van het bordje zelf. De omgerekende totaalkosten van het plaatsen van een bord kunnen dus oplopen tot wel 400 euro.

Personeelskosten zijn echter natuurlijk wél in een ander budget meegenomen, hoewel je het niet mag vergeten mee te rekenen.
Oud 17-02-2006, 14:57
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Een 'normaal' verkeersbord kost rond de 150 euro.
Oud 17-02-2006, 20:33
Verwijderd
Wat een bord precies kost weet ik niet (10 minuutjes werk? ), maar het weghalen van een verkeersbord door de gemeente was een paar jaar geleden volgens een documentaire duurder dan het plaatsen van een bord.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 20:39
Quantes
Quantes is offline
Citaat:
kwibus schreef op 16-02-2006 @ 21:30 :
Elke gemeente maakt ze zelf?

En ik had ook al gegoogled en gezocht, maar ik heb nog geen concrete bedragen kunnen vinden.
Ja, en wat boeit dat, dst ze ze zelf maken? Ze zijn nog steeds niet te koop.
Oud 17-02-2006, 22:28
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
Quantes schreef op 17-02-2006 @ 21:39 :
Ja, en wat boeit dat, dst ze ze zelf maken? Ze zijn nog steeds niet te koop.
Sommige wel. En in gem. Zwartewaterland maken ze de borden niet zelf.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 08:44
Quantes
Quantes is offline
Citaat:
kwibus schreef op 17-02-2006 @ 23:28 :
Sommige wel. En in gem. Zwartewaterland maken ze de borden niet zelf.
Je wijkt wel erg af van waar ik ht over had he.
Oud 18-02-2006, 17:36
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Borden worden helemaal niet door de gemeentes zelf gemaakt, wel in opdracht van. Aangezien de gemeente de beheerder van wegen (in de bebouwde kom) is.
Oud 19-02-2006, 20:49
LB06
LB06 is offline
Mij is vroeger verteld fl. 1000 per stuk, maar het kan zijn dat dat over die grote blauwe wegbewijzeringsborden ging. Ik kan me voorstellen dat die wel een stuk duurder zijn dan €100 ofzo.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 08:30
mvh
mvh is offline
Off topic
Oud 26-02-2006, 11:32
Verwijderd
In Egypte kon je ze zo meenemen. Uiteraard met Egyptische tekst erop. Maar uit het land zelf meenemen mag dan weer net niet.

En zou dat ook wel eens willen weten ja.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten