Oud 28-02-2006, 18:41
LexCi
LexCi is offline
hey ik heb deze 2 computers met een UTP kabel laten verbinden, ikkan bij mijn Netwerklocaties zien wat en welke bestanden ik wil delen, bij dat andere PC zie ik dat ook. Ik heb ook geprobeert te pingen maar ze vinden elkaar gwn niet, heb ik wat verkeerds gedaan? of ben ik wat vergeten?,

ik wil van deze pc paar bestanden over brengen naar de andere PC, we hebben als Werkgroep naam gwn HUIS gebruikt bij allebij

aan wat kan het liggen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2006, 19:03
Viporizer
Viporizer is offline
Heb je wel een crossed cable tussen de 2 computers gedaan? Of een gewone UTP. Want met het laatste gaat het niet werken mits je er nog een hub/switch/router tussen hebt staan.

ten 2de, moet je beide computers een statisch IP adres geven. Tenzij een van de 2 DHCP server is. Maar als jij dat zo in had gesteld had het je nu al gelukt.
Oud 28-02-2006, 21:30
Droyd
Droyd is offline
Vooral eerst de wizard doorlopen:

Start->Programma's->Accessoires->Communicatie->Netwerkwizard

Normaal gezien hoef je dan zelfs geen statische IP's enzo te gebruiken als je deze wizard volgt.

In de regel moet je inderdaad een crossover kabel gebruiken, maar in sommige gevallen lukt het gewoon met een straight. Op school gebruik ik bv dezelfde (straight) kabel om 2 laptops te verbinden en om met het schoolnetwerk te verbinden via een switch/hub. Waarschijnlijk ligt het aan WinXP zelf die erin slaagt te achterhalen welke kabel gebruikt wordt...of zit het slechts in sommige drivers ingebakken? Al is dit een wilde gok.

Nu, als je een crossover utp hebt gebruik die, dan weet je zeker dat het daar niet aan ligt.
Oud 28-02-2006, 21:36
twain4me
twain4me is offline
ik zou eerst even naar de firewall kijken
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 01:47
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
LexCi schreef op 28-02-2006 @ 19:41 :
hey ik heb deze 2 computers met een UTP kabel laten verbinden, ikkan bij mijn Netwerklocaties zien wat en welke bestanden ik wil delen, bij dat andere PC zie ik dat ook. Ik heb ook geprobeert te pingen maar ze vinden elkaar gwn niet, heb ik wat verkeerds gedaan? of ben ik wat vergeten?,

ik wil van deze pc paar bestanden over brengen naar de andere PC, we hebben als Werkgroep naam gwn HUIS gebruikt bij allebij

aan wat kan het liggen?
heb je wel een crosslink kabel gebruikt?

(als je ze zonder router/switch met elkaar verbonden hebt)

anders:
firewall checken
Oud 02-03-2006, 10:36
LexCi
LexCi is offline
kheb crossed kable idd en heb al de firewall gecheckt en die idd uitschakeld, verder heb ik geen switch/hub of router gebruikt, is het eingelijk ook waar dat als je je 2 PC met elkaar wilt laten verbinden dat je 2 dezelfde netwerkkaarten nodig moet hebben? of is dat tegenwoordig niet nodig
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 11:03
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
LexCi schreef op 02-03-2006 @ 11:36 :
kheb crossed kable idd en heb al de firewall gecheckt en die idd uitschakeld, verder heb ik geen switch/hub of router gebruikt, is het eingelijk ook waar dat als je je 2 PC met elkaar wilt laten verbinden dat je 2 dezelfde netwerkkaarten nodig moet hebben? of is dat tegenwoordig niet nodig

Ik heb dat ook gehad, maar heb de oplossing, tenminste als je draadloos hebt thuis:

Je gaat op beide computers naar 'Deze Computer'. Dan klik je met de rechtermuisknop op een leeg stukje en dan kies je 'eigenschappen'. Dan klik je op tabblad 'computernaam' en voer je dat op de volgnede manier in in je internet Explorer:
Code:
\\TOMS-LAPTOP (als de computernaam TOMS-LAPTOP is)
Dan gaat hij verbinding zoeken en wordt je als je een wachtwoord hebt, in te loggen. Als je dat hebt gedaan, kom je in de gedeelde map terecht. In die map kan je alle dingen zetten die je wilt hebben op je andere computer. Dat werkt natuurlijk ook andersom
Oud 02-03-2006, 22:52
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
LexCi schreef op 02-03-2006 @ 11:36 :
of is dat tegenwoordig niet nodig
Dat is nog nooit nodig geweest
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 22:57
Droyd
Droyd is offline
LexCi, heb je de wizard doorlopen? - zoniet zie mijn vorige post.

Bij netwerklokaties kan je de verbindingen zien. Daar mag alvast geen rood kruisje bijstaan ofzo. Als dat wel zo is ligt het mogelijk aan je kabel (of heb je een driverconflict)

Controleer dit bij elke pc.
Oud 02-03-2006, 23:06
Droyd
Droyd is offline
Citaat:
Kingofthemall schreef op 02-03-2006 @ 12:03 :
Ik heb dat ook gehad, maar heb de oplossing, tenminste als je draadloos hebt thuis:
Hij probeert 2 pc's te verbinden met een crossover. Waarschijnlijk heeft hij dus geen accesspoint, laat staan 2 wireless netwerkkaarten.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten