Oud 07-03-2006, 19:40
Zafon
Zafon is offline
Vandaag, de 7de maart kwam ik nog eens op het “Scholierenforum” en zag tot mijn grote ontsteltenis dat ik de grote verhalenwedstrijd had gemist en dus geen kans zou maken op de onmetelijke roem die hier was voorbehouden voor de winnaar. Na een tijdje in verdachten gezonken te zijn, was ik er helemaal ondersteboven van. Wie had dat gedacht! Iemand die de naam Zafon draagt en een dergelijke literaire hoogdag (voordat de Nederlanders onder ons me berispen: een hoogdag wordt frequent gebruikt in België en men bedoelt daarmee een dag zoals Pasen of Kerstmis.) mist. Ik dacht spontaan aan een naamsverandering omdat de Heer Zafon (ik veronderstel dat jullie de auteur van ‘De schaduw van de wind’ kennen en zijn fantastisch boek reeds gelezen hebben) die blaam op zijn naam niet waardig is. Een schrijver van zijn kaliber verdient de onmetelijke roem die hier op een schotelblaadje werd aangeboden.

Daarom begon ik maar gewoon voor mezelf een verhaaltje over een abstract onderwerp te schrijven zoals er reeds zovele geschreven zijn. Namelijk over hoe ondersteboven ik wel was na het missen van zoiets belangrijks. Ik wil wel nog even vlug iets zeggen aan de criticasters die hier zeker zitten en zitten te popelen om hierop hun ongezouten mening te kunnen geven. Voor je deze tekst begint af te breken tot op het bot of beter gezegd tot op de letter. In België woont er een wijze man te Gent die nog maar onlangs een zeer wijze uitspraak gedaan heeft die het merendeel onder jullie vast en zeker niet appreciëren. Ze zullen er namelijk ondersteboven van zijn. De genaamde Herman Brusselmans zei namelijk dat meer dan de helft van wat wordt geschreven complete larie is en dus gewoon slecht is. Dus voor jullie kritiek uiten. Deze tekst is complete nonsens die gewoon slecht is en die uit mijn vingers is ontsproten op een half uurtje tijd. Voordat ik word aangevallen dat ik een stroever eerste klasse ben, wil ik nog vlug even zeggen dat ik niets en dus ook niets anders dan de waarheid heb verteld en dat dit volgens mij een al even onbetekende bijdrage levert tot deze tekst als de larie die ik net aan het schrijven ben.

Maar ja; bestaat er iets dat meer soelaas brengt als je ondersteboven bent dan een tekst te schrijven die gaat over larie en apekool. Ik denk het niet. Terwijl ik hier toch maar zit te zeveren wil ik de volhouders bedanken die er in geslaagd zijn om deze complete nonsens te blijven lezen zonder daarbij in slaap te vallen. Maar zeg nu zelf wat moet een mens al niet doen om zijn ‘verdriet’ te verwerken bij het missen van een wedstrijd van een dergelijk kaliber. Wie zou er niet ondersteboven van zijn.

p.s: Ik sta altijd open voor kritiek ook al kunnen sommige stukken uit dit tekstje het tegendeel doen vermoeden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2006, 21:37
Millroy
Millroy is offline
Wat Brusselmans schrijft is larie.
Citaat:
een tekst [...] die gaat over larie en apekool
En trouwens, deze tekst gaat niet over larie en apekool. Deze tekst is larie en apekool.
Oud 07-03-2006, 21:55
Verwijderd
ik had verwacht bij het tijdstip waarop dit topic geopend werd iets te zien staan in de aard van 04:34

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten