-Je kunt best vakken volgen aan twee universiteiten. Het minste handige is misschien overlap in rooster, en de tijd dat je kwijt ben aan op-en neer reizen. De afstand Utrecht-Amerstam is niet groot maar er zijn wel vaak vertragingen. Het voordeel is, dat het rooster van letteren-vakken al maanden van te voren bekend is, en je zo je studie kunt plannen aan de hand van de 'cursuskrant' op de site van de faculteit.
Maar ik denk niet dat je in je master vakken elders kan volgen want alle vakken in het masterprogramma zijn verplicht, en je hebt in je programma niet zo veel extra ruimte.
-Het probleem met punten is niet zo erg, dan heb je misschien 4 puntjes teveel. Teveel punten mag je altijd halen. Je mag in Utrecht btw ook naast je Master nog steeds Bachelorvakken volgen als je dat leuk vindt.
- Als je overweegt een Master in Utrecht te gaan doen, kun je ingeschreven blijven staan op de UvA, want dan kun je nog steeds van faciliteiten in Amsterdam gebruik maken (bijvoorbeeld de bibliotheek). Ik weet iig zeker dat het andersom wel kan (in Utrecht dus). Omdat je al een bachelor hebt kun je zonder problemen toelaten worden, en maakt het verschil in dus puntensystemen ook niet meer uit. Ik neem aan dat jouw huidige bachelor ook bestaat uit 180 punten?
Ik volg een minor geschiedenis en ze zijn erg flexibel. Behalve dan het feit dat studenten van andere opleidingen geen eerstejaars vakken meer mogen volgen door de enorme toestroom studenten. Oja, en sommige cursussen hebben een plaatsingscommissie, maar dat gaat voor jou niet op.
Laatst gewijzigd op 06-04-2006 om 15:15.
|