Oud 15-06-2002, 23:11
TouchOfDarkness
TouchOfDarkness is offline
wie heeft deze gezien? kheb hem net gezien en moet zeggen dat ik het een geniale film vond. Het kostte die film wel beetje veel tijd verhaal op te bouwen had ik het idee, maar dit bevatte ook voldoende elementen om de spanning er goed in te houden en ook het verhaal langzamerhand wat meer duidelijk te maken. Sja en het einde, totaal niet wat ik er van verwachtte moet ik zeggen, maar verdomd goed gedaan....

en ja het acteerwerk van Kidman, ook zeer goed gedaan!

Laatst gewijzigd op 15-06-2002 om 23:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2002, 06:48
Anonymous John
Anonymous John is offline
Goede film.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 09:45
Uice
Uice is offline
Maar het einde zag je aankomen.
Oud 16-06-2002, 10:43
JoRTh
JoRTh is offline
Citaat:
Juice schreef:
Helaas al na een half uur ja...
Maar goed, wel twee keer helemaal onder me stoel gevlogen van de schrik.
Oud 16-06-2002, 14:35
Verwijderd
heel goede film ja, schitterend acteerwerk ook door Nicole Kidman
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 15:13
Dutchian
Dutchian is offline
Ik vind het een beetje een The Sixth Sense Ripp-off, maar veel mensen zullen het wel niet eens zijn.
Ik schrok me wel 1 keer de pleureus, was volgens mij dat die oude vrouw de kastdeur open trok
Oud 16-06-2002, 15:58
L'Amour
L'Amour is offline
Citaat:
Dutchian schreef:
Ik schrok me wel 1 keer de pleureus, was volgens mij dat die oude vrouw de kastdeur open trok
Dat had ik ook ja. Normaal schrik ik echt nooit bij films, dus dat was echt goed gedaan...
Verder vond ik het echt een fantastische film!!
Oud 16-06-2002, 17:33
TouchOfDarkness
TouchOfDarkness is offline
Citaat:
Dutchian schreef:
Ik vind het een beetje een The Sixth Sense Ripp-off, maar veel mensen zullen het wel niet eens zijn.
nee van die sixth sense rip-off ben ik het zeker niet met je eens....

deze film benaderde dat idee van geesten vanuit een totaal ander perspectief, namelijk vanuit de geesten zelf...

het einde was voor mijn gevoel niet echt voorspelbaar, maar ja dat zal wel aan mij liggen, bedoel d'r waren wel wat subtiele aanwijzingen, maar naar mijn mening nie genoeg om te kunnen zeggen dat het verhaal zich vanuit de geesten afspeelde...

mag je mij uitleggen hoe je dat wist?

Laatst gewijzigd op 16-06-2002 om 17:41.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 19:51
legatus
legatus is offline
THE OTHERS is geschreven toen Amenábar nog niet van het bestaan van THE SIXTH SENSE afwist, volgens mij nog voordat THE SIXTH SENSE werd geschreven.

THE OTHERS is dan ook [losjes] gebasseerd op het klassieke boek THE TURN OF THE SCREW van Henry James.
Oud 17-06-2002, 21:55
Cupcake
Cupcake is offline
Ik vond het voor een groot gedeelte een vage film. Maar op het eind begon het pas leuk te worden, toen ik wist hoe het dus afliep. Wel érg goed bedacht en Nicole Kidman heeft zeker heel goed geacteerd!
Oud 18-06-2002, 03:23
Roxy
Roxy is offline
jah hele gave film, misschieni inderdaad in sixth sense stijl maar daar zijn dr wel meer van maar dat betekent nie dat het minder goed is... ik hou nou eenmaal van die stijl...

verder uhm de regisseur geloof ik, is oowk van de film tesis, deze film zullen wel weinig mensen kennen omdat deze wel gehoeel int spaans is en zonder zoveel hollywood gedoe dr bij... met die film is ie in spanje iig zeer bekend geworden... hij is een keer in nederland op de tv geweest op nl 2 ofzow, als je de kans krijgt moet je deze film echt zien... een van de spannendste films die ik ken, echt geweldig
Oud 18-06-2002, 20:13
Breg
Breg is offline
Citaat:
Juice schreef:
ik niet. ik had het gewoon echt niet verwacht. Ik heb gisteren trouwens de film weer gezien . Er zaten echt momenten in dat ik die film doodeng vond, toen die vrouw die kast opentrok, toen die deur in Grace´s gezicht werd dichtgesmeten en toen die gordijnen ineens werden opengetrokken.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 21:41
Sithan
Sithan is offline
Om eerlijk te zijn vond ik de film niet opperbest...maar dat is mijn mening...
Waar ik echter wel van stond te kijken waren de acteerprestaties van de beide kinderen. Deze vond ik in ieder geval heel erg overtuigend hun rol vervullen...petje af
Oud 18-06-2002, 21:45
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
TouchOfDarkness schreef:

nee van die sixth sense rip-off ben ik het zeker niet met je eens....

deze film benaderde dat idee van geesten vanuit een totaal ander perspectief, namelijk vanuit de geesten zelf...

Was in de 6th sense ook zo...

het einde was voor mijn gevoel niet echt voorspelbaar, maar ja dat zal wel aan mij liggen, bedoel d'r waren wel wat subtiele aanwijzingen, maar naar mijn mening nie genoeg om te kunnen zeggen dat het verhaal zich vanuit de geesten afspeelde...

mag je mij uitleggen hoe je dat wist?

Dat kon je al zien aan de gordijnen die verdwenen een half uur voor het einde wat Kidman niet begreep maar sommige kijkers gelukkig wel en dat alles onder doeken stonden en zo...en de stemmen en het bonken de hele tijd...daardoor was t voor mij in ieder geval wel duidelijk...
Maar jij had tenminste toch nog een verassend einde en sommige nie...dus wees maar blij

Laatst gewijzigd op 18-06-2002 om 21:47.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 17:41
legatus
legatus is offline
Alsof THE OTHERS in zijn geheel draait om het einde.

Dat vond ik het zwakste van de film, ook bij THE SIXTH SENSE. Alleen THE OTHERS leed tenminste niet aan gapende wonden in het script.
Oud 19-06-2002, 21:17
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
legatus schreef:
Alsof THE OTHERS in zijn geheel draait om het einde.
Dat heb ik ook niet gesteld toch? Ik moet echter wel bekennen dat ik een verassend einde asl het niet te ver gezocht is wel kan waarderen...

Laatst gewijzigd op 19-06-2002 om 21:20.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 10:53
Uice
Uice is offline
Het einde was mooi, maar al vaker gebruikt (zelfs R.L. Stine schijnt het in één van zijn crappy Kippenvel boekjes gebruikt te hebben, hoorde ik) en niet heel erg verassend.
Wel een prachtige sfeer en zeer goede acteerprestaties. Waarom iedereen zo schrok van de oude vrouw die de kast opende snap ik niet helemaal, geen bijzonder schrikeffect als je het mij vraagt.
Eén van mijn favoriete scenes was die waarin Anne in haar nieuwe jurk op de grond zat. Brr.
Oud 21-06-2002, 15:27
little lady
little lady is offline
Fantastische film!!!!

Bij the others ben ik me echt een paar keer ONTZETTEND geschrokken..

Alleen jammer dat een vrouw naast mij het nodig vond om mompelgeluidjes te maken..
Oud 21-06-2002, 16:06
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Juice schreef:
zelfs R.L. Stine schijnt het in één van zijn crappy Kippenvel boekjes gebruikt te hebben, hoorde ik
Het spookt bij de buren
Oud 21-06-2002, 17:58
Verwijderd
nou ik vonnet wel lijken op The Sixth Sense.....
Ik bedoel, t idee is toch hetzelfde....
Ook wel een beetje voorspelbaar
En vreemd dat geesten kunnen eten

Jah dat van Anne in die nieuwe jurk daar heb je gelijk in....
Die scene was wel gaaf...
Op zich vonnik 'm ook leuk om naar te kijken en alles hoor, nix mis mee
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 17:59
Verwijderd
Citaat:
Sithan schreef:
Waar ik echter wel van stond te kijken waren de acteerprestaties van de beide kinderen. Deze vond ik in ieder geval heel erg overtuigend hun rol vervullen...petje af
dat ook jah
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 10:24
ForestSpirit
ForestSpirit is offline
Oud 23-06-2002, 13:26
Martijn
Martijn is offline
Citaat:
JoRTh schreef:

Maar goed, wel twee keer helemaal onder me stoel gevlogen van de schrik.
ik ook 2x! da was toen die kastdeur open werd getrokken en toen die deur ineens dichtvloog
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 19:40
Uice
Uice is offline
Citaat:
Big Daddy schreef:

ik ook 2x! da was toen die kastdeur open werd getrokken en toen die deur ineens dichtvloog
Wat daar nou zo schrik aan was heb ik niet helemaal begrepen... ben er absoluut neit van geschrokken.
Oud 24-06-2002, 13:09
Did I Do That?
Did I Do That? is offline
Ik vond wel dat ze heel goed geacteerd hebben en ik ben ook 2 keer geschrokken, maar ik vond 'm niet echt super...
Oud 25-06-2002, 14:23
purplerose
purplerose is offline
Ik vonnet wel een goeie film maar niet dat je zegt de orginaliteit van het jaar..... kijk maar eens naar the six sense.. lijkt et tog wel een beetje op vooral het eind mjaaa.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 17:20
Uice
Uice is offline
Citaat:
purplerose schreef:
Ik vonnet wel een goeie film maar niet dat je zegt de orginaliteit van het jaar..... kijk maar eens naar the six sense.. lijkt et tog wel een beetje op vooral het eind mjaaa.
Het script van The Others werd nog vóór the The Sixth Sense geschreven.
En origineel is de film wel, als je kijkt naar wat er tegenwoordig nog meer in dit genre gemaakt wordt. Net zoals Jeepers Creepers trekt The Others zich niets aan van de moderne hype, en de film is helemaal in de stijl van de 40's en 50's gemaakt.
Oud 25-06-2002, 21:09
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Breg schreef:

ik niet. ik had het gewoon echt niet verwacht. Ik heb gisteren trouwens de film weer gezien . Er zaten echt momenten in dat ik die film doodeng vond, toen die vrouw die kast opentrok, toen die deur in Grace´s gezicht werd dichtgesmeten en toen die gordijnen ineens werden opengetrokken.
Ik ben ook meerdere keren geschrokken maar niet toen de deur werd dichtgesmeten want toen was ik net aant denken dat het grappig zou zijn als ze zou dichtvallen (was voorspelbaar).
Ik vind het echt een PRACHTIGE film. kwas niet helemaal mee in't begin maar het is een heel mooi einde!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten