Oud 29-04-2006, 20:00
Verwijderd
Goedenavond..!!!

Ik ben op zoek naar een nieuwe monitor maar ik weet niet echt wat nou een goeie monitor is. waar ik me op richt is dat ik hem gebruik om spellen mee te spelen dus de reactie tijd moet onder de 20 ms zitten maar verder weet ik niet echt welk merk de kwaliteit/prijs verhouding heeft.
ik zelf heb een budget ongeveer tussen de 200 en 300 euro.
ik heb al een beetje met een schuin oog gekeken naar een XXODD Monitor.
Dus hierbij de vraag: Wat vinden jullie hiervan, de moeite waar en wat vinden jullie een goede monitor voor mijn doel.
ik weet dat je beter een CRT'tje ken nemen.. maar daar heb ik helaas geen ruimte voor. het liefst wil ik een 17"

Greet*z Marc
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-04-2006, 12:27
Mestkever
Mestkever is offline
http://www.kieskeurig.nl/product/D28...30002EC695.htm

Ik heb zelf deze maar dan de 930BF 4ms. Die valt helaas buiten jouw udget. Ik ben zeer tevreden over mijn Samsung monitor. Echt een aanrader.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 13:35
Verwijderd
De Samsung Syncmasters 730BF, 930BF en 940BF zijn erg populair. Het zijn natuurlijk geen geweldige schermen maar voor gamen voldoen ze redelijk.

Houd er wel rekening mee dat de goedkopere (<350 euro) 17- en 19-inch schermen vaak panelen van mindere kwaliteit hebben, dwz. 6 bits per pixel en dus (met dithering) maximaal maar 16,2 miljoen kleuren, iets dat voor een serieuze hobbyist natuurlijk niet aanvaardbaar is.

Bedenk verder dat die rise time van 4 of 8 ms de zgn. g2g tijd is, oftewel grijs-naar-grijs. Dat wil zeggen dat in de meerderheid van de real-life situaties de responstijd veel hoger zal liggen. Fabrikanten spiegelen het natuurlijk zo gunstig mogelijk voor.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 19:07
Verwijderd
Ik zit ook wel te kijken naar een philips monitor, maar ik heb niet echt veel vertrouwen in het merk van wege de andere ervaringen met andere producten.
en anders wordt het een IIyama, ik heb al 6 jaar een 15" van iiyama, werkt nog steeds uitermate perfect, maar als ik dus een spel speel zie je dus dat de monitor het niet bij kan houden.
nu dus ook een aanvullende vraag, zit er veel verschil in DVI en VGA ik heb nooit de tijd genomen om er goed naar te kijken op mijn pa's pc. maar is het aan te raden?

Greet*z LuLLoW
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 19:31
]{ing
]{ing is offline
dvi is zeker aan te raden, scheelt behoorlijk wat scherpte en kleurechtheid, zelfs al heb je de beste analoge output. heb zelf deze als tweede scherm gekocht voor 315 euro;

Citaat:
With the FlexScan M1700, EIZO brings together the essential qualities required of a 17-inch monitor for back offices and government facilities: user-friendly features, sharp color and text display, long-term reliability, and an industry-leading warranty for a low total cost of ownership.

• 1280 x 1024 native resolution
• 700:1 contrast ratio
• 300 cd/m2 brightness
• 8 ms response time
• Digital/analog inputs

NB:

Warranty Five Years
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 19:34
Jolt
Jolt is offline
Eizo <3
Oud 09-05-2006, 16:15
Verwijderd
Ik weet niet of een breedbeeldscherm je iets lijkt, maar voor rond de 300 euro (of misschien zelfs iets minder) heb je een 19" breedbeeld.

http://www.nl-mirai.com/ProductDetai...d=30&cat_id=39

Dit merk is pas sinds kort in europa, maar is in Azië wel overal al bekend.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten