|
|
Citaat:
Doavid schreef op 26-05-2006 @ 17:23 :
Ik kan me niet voorstellen dat een band die zo in de belangstelling staat zo dom zou zijn om zoiets te doen, maar in het geval dat het wel zo is, achterlijk maar lekker belangrijk. http://www.jared-morris.com/blog/petty.mp3 |
||||
|
|
|
||||
|
|
De coupletten klinken inderdaad redelijk hetzelfde, maar zoals Iemow al zegt, de refreinen lijken niet op elkaar.
Ik heb zelf ook wel eens een nummer geschreven waarvan ik er later achterkwam dat het wel verdomd veel weg had van een al bestaand nummer. Ik vermoed eerder dat het toeval is. |
||||
|
|
|
Citaat:
miGAnt schreef op 26-05-2006 @ 18:13 :
SONG IS GAJAT ..PRUTTELHOOFD en voor de rest van jullie, ga nou niet verschuilen achter de kleinste details...de twee nummers lijken zo goed als twee druppels water op elkaar. |
||||
|
|
|
||||
|
Verwijderd
|
Citaat:
miGAnt schreef op 26-05-2006 @ 18:19 :
Als dit geen nieuws is... dan vraag ik mij af wat dan wel het nieuws van de dag is.. De bondscoach van het Nederlands elftal, Marco van Basten, heeft een opmerkelijke sanctie gezet op een overtreding van de door de bondscoach opgestelde regels. Mocht één van de internationals in de fout gaan, dan moeten ze geen boete betalen, maar ten overstaan van de gehele selectie een mop vertellen. "Het heeft geen zin om jongens met die salarissen een geldboete te geven. Ze vinden het erger om voor de groep een mop te vertellen. Niemand is nog in de fout gegaan" , aldus de bondscoach. |
||||
|
|
|||||
|
|
Citaat:
Ufke schreef op 26-05-2006 @ 18:28 :
Van Basten laat spelers als straf mop vertellen De bondscoach van het Nederlands elftal, Marco van Basten, heeft een opmerkelijke sanctie gezet op een overtreding van de door de bondscoach opgestelde regels. Mocht één van de internationals in de fout gaan, dan moeten ze geen boete betalen, maar ten overstaan van de gehele selectie een mop vertellen. "Het heeft geen zin om jongens met die salarissen een geldboete te geven. Ze vinden het erger om voor de groep een mop te vertellen. Niemand is nog in de fout gegaan" , aldus de bondscoach.
|
||||
|
|
|
||||
|
|
Citaat:
Ufke schreef op 26-05-2006 @ 18:28 :
Van Basten laat spelers als straf mop vertellen De bondscoach van het Nederlands elftal, Marco van Basten, heeft een opmerkelijke sanctie gezet op een overtreding van de door de bondscoach opgestelde regels. Mocht één van de internationals in de fout gaan, dan moeten ze geen boete betalen, maar ten overstaan van de gehele selectie een mop vertellen. "Het heeft geen zin om jongens met die salarissen een geldboete te geven. Ze vinden het erger om voor de groep een mop te vertellen. Niemand is nog in de fout gegaan" , aldus de bondscoach. |
||||
|
|
|
Het lijkt me zoals gezegd onwaarschijnlijk dat een band als RHCP dit doet, zeker bij een toch niet onbekende muzikant als Tom Petty. Dat zou betekenen dat ze A. denken dat ze zelf geen catchy hitje kunnen schrijven en B. denken dat het niet ontdekt wordt als wereldberoemde artiesten muziek jatten van een andere beroemde artiest.
|
||||
|
|
Verwijderd
|
90% van de Avril Lavigne-rock bestaat uit exact hetzelfde akkoordenschema, dat komt gewoon voor. Die akkoorden lenen zich gewoon om op een bepaalde manier gespeeld te worden, zo'n zanglijntje en opvatting vloeien daar dan vanzelf uit voort.
Ik geloof niet dat het zomaar gejat is. |
||||
|
|
|||||
|
Verwijderd
|
Citaat:
MetalliCat schreef op 26-05-2006 @ 23:01 :
90% van de Avril Lavigne-rock bestaat uit exact hetzelfde akkoordenschema, dat komt gewoon voor. Die akkoorden lenen zich gewoon om op een bepaalde manier gespeeld te worden, zo'n zanglijntje en opvatting vloeien daar dan vanzelf uit voort. Ik geloof niet dat het zomaar gejat is. |
||||
|
|
|||||
|
Verwijderd
|
Citaat:
Snees schreef op 26-05-2006 @ 23:28 :
Heb je dat fragment uit de radioshow wel geluisterd? Elke drumbeat is hetzelfde, waar Tom Petty het over Alabama heeft hebben de Peppers het over Mississippi, het gaat maar door. Binnen het rockidioom zijn er bepaalde clichés (3-3-2 en bepaalde akkoordenschema's), maar op een gegeven moment heet het geen toeval meer. Misschien is het niet bewust gejat, maar de band moet in ieder geval (onbewust) geïnspireerd zijn door die track van Tom Petty. |
||||
|
|
|||||
|
|
Citaat:
MetalliCat schreef op 27-05-2006 @ 00:25 :
Dat kan dus ook nog, dat ze die track wel kennen, met die 'vibe' in hun hoofd zitten en dan onbedoeld met zoiets uitkomen. Dat Mississippi verhaal suggereert dan wel weer opzet, maar ja, dat lijkt me idd zo raar voor een band op dit niveau zeg maar. |
||||
|
|
|
Citaat:
grandmommy schreef op 27-05-2006 @ 11:25 :
ik begon ooit eens aan een boek waarin een moord werd gepleegd en na twee weken kwam er een nieuwe harry potter uit en die had dezelfde moord, echt helemaal hetzelfde. fucking twintig pagina's voor niks geschreven man. pffffft. |
||||
|
|
|
Citaat:
dext0r schreef op 29-05-2006 @ 11:22 :
en wie zegt dat er geen credits gegaan zijn naar tom petty? Schaf het album aan en zoek het op in de inlay, zou ik zeggen. |
||||
|
|
|
Citaat:
grandmommy schreef op 27-05-2006 @ 11:25 :
ik begon ooit eens aan een boek waarin een moord werd gepleegd en na twee weken kwam er een nieuwe harry potter uit en die had dezelfde moord, echt helemaal hetzelfde. fucking twintig pagina's voor niks geschreven man. pffffft. Tom Petty - supercool. RHCP - nee. |
||||
|
|
|
Een gesprek in amerika over dit onderwerp:
http://www.flabber.nl/archief/016440.php |
||||
|
|
| Topictools | Zoek in deze topic |
|
|