Oud 18-05-2006, 13:53
Verwijderd
Omdat ik van twee moedervlekken nog wel eens last heb (jeuk etc) wil ik die laten weghalen. Nu heb ik niet veel behoefte aan verhalen over hoe pijnlijk dat wel of niet is, maar ik wil weten op wat voor termijn dat gebeurt. Er zit er namelijk een vrij hoog in mn lies, dus ik verwacht dat fietsen daarna vrij pijnlijk is. Dus het zou goed uitkomen om dat snel te doen omdat ik toevallig straks twee weken met de bus naar een andere stage moet.
Wat ik dus wil weten:
als de huisarts je doorverwijst naar de dermatoloog, op wat voor termijn kan ik dan een afspraak en 'operatie' verwachten?
(en nee, ik kan mijn huisarts niet bellen want ze is op vakantie)
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 14:03
Gothic
Gothic is offline
je kunt natuurlijk een andere (vervangende) huisarts bellen...

Het is per ziekenhuis verschillend hoe lang de wachttijden zijn.
Oud 18-05-2006, 15:32
Verwijderd
Ik heb ook twee keer een moedervlek laten weg halen (in totaal drie). Dit heeft de huisarts gewoon zelf gedaan.
Twee heeft ze 'weggebrand' en eentje echt weggesneden en gehecht. Daarna worden ze meestal opgestuurd en onderzocht om er zeker van te zijn dat ze niet kwaadaardig zijn.
Ik heb de eerste keer een afspraak gemaakt om haar erna te laten kijken en daarna eentje om ze weg te laten halen.
De tweede keer heb ik meteen een afspraak gemaakt om m weg te laten halen, kon binnen een week terecht ofzo. Maar dit ligt er natuurlijk ook aan hoe druk je huisarts het heeft enz.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 17:29
AlopiA
AlopiA is offline
Ik heb er ook één weg laten halen. Ik kon toen ook binnen een week terecht. De napijn heb je bijna geen last van hoor, ik denk niet dat fietsen een enorm probleem is
Oud 18-05-2006, 20:50
roosjemarijn
roosjemarijn is offline
Als de huisarts het niet zelf doet stuurt hij je meestal door naar de dermatoloog. Ik heb zelf ook twee moedervlekken weg laten halen. Toen ik voor de eerste keer bij de dermatoloog kwam heeft hij ze meteen allebei weggehaald (1 gesneden en 1 gebrand) voor 1 moest ik nog een keer extra terug komen omdat die nog niet helemaal mooi weg was.

De wondjes waren bij mij ontzettend snel genezen. 1 moedervlek zat in mijn gezicht en na 2 weken zag je er al niks meer van..
Ik denk dat als je er gewoon een pleister opdoet dat je er niet zoveel last van hebt.

't valt reuze mee. alleen het wegbranden stinkt een beetje..

Het ligt er natuurlijk wel helemaal aan wat voor moedervlekken het zijn.. grootte, vorm. etc.

succes ermee
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 22:46
phink
phink is offline
Ikzelf heb 1 moedervlek op mijn rug weg laten halen, dit is gedaan door een plastisch chirurg. Ik moest alleen goed opletten met bukken (dit kon eigenlijk nog niet echt in de 1e week) En daarna gewoon goed opletten; heb je het gevoel dat je je huid te ver strekt dan moet je die beweging niet maken. Bij mij was het na 6 weken klaar en mochten de hechtingen eruit, waar je overigens helemaal niks van voelde
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 11:18
Verwijderd
Ik heb er een in mijn nek laten weghalen, weggebrand. Ik had er niet zoveel last van, hoewel het soms met mijn haar wel schuurde. Hangt ook af van de behandelingswijze van jouw arts of dat je misschien doorgestuurd wordt. Bij mij was na een paar dagen het korstje er al weer af en ik heb er verder geen last van gehad. Dusja.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 12:35
Stevill
Stevill is offline
Gister laten doen aan de zijkant van mijn hoofd kreeg verdoving en werd er uit gesneden, weinig last van trekt wel een beetje door de hechtingen maar verder alles in orde.
Oud 20-05-2006, 15:37
Rachel
Rachel is offline
Hmm, ik heb er 2 op mijn linkerborst zitten. Ik heb er voor de rest geen last van en ik ben een beetje laks om naar de dokter te gaan. Mijn vraag is echter; hoe zouden ze die weghalen? Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken dat ze daar in gaan snijden
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 16:51
Roos
Roos is offline
Snijden doen ze alleen bij grote moedervlekken.

Een kleine moedervlek (ter grote van een erwt) kunnen ze nog gewoon branden, en dat kan de huisarts doen.
Oud 20-05-2006, 18:24
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Roos schreef op 20-05-2006 @ 17:51 :
Snijden doen ze alleen bij grote moedervlekken.

Een kleine moedervlek (ter grote van een erwt) kunnen ze nog gewoon branden, en dat kan de huisarts doen.
Oh oke, ja dat zijn ze wel. Hmm... dat scheelt weer
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten