Oud 15-05-2006, 09:42
Kwekky
Kwekky is offline
Zo'n tweetal weken geleden heeft mijn vader een erge hoest gekregen. In het begin in combinatie met koorts en een valling.

Nu, na die twee weken, hoest hij nog altijd als gek, zelfs zo hard dat hij soms echt niet meer kan en helemaal rood is.

Hij verafschuwt dokters en gaat dus ook niet, én op de koop toe is hij kettingroker.

Altijd als hij heeft zitten hoesten moet ie naar de wasbak lopen om even te spugen zodat de slijmen wegkunnen. Vreselijk wansmakelijk.

Maar nu wou ik vragen, is het gewoon een hoest, of kan er echt wat ernstiger aan de hand zijn?

Veel liefs en alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 09:56
Verwijderd
Ik denk niet dat iemand kan zeggen dat het een gewone hoest is, net zo goed als niemand met zekerheid kan zeggen dat het geen gewone hoest is. De tijd of een arts kan dat wél uitwijzen, ik denk dat hij tussen een van die twee moet gaan kiezen.

Je kan eens proberen zelfmedicatie te halen voor gewone/vastzittende hoest, kijken of hem dat helpt. Dan gebeurt er in ieder geval iets. Daarnaast kan je niet veel meer doen dan zeuren dat hij naar een dokter moet.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 10:01
Kwekky
Kwekky is offline
Van zeuren wordt hij immens kwaad. Dus daar zijn we na 2 weken ook mee gestopt.

Hij neemt wel zo'n hoestfles die je gewoon zonder voorschrift bij de apotheek kan halen.

Ik word er zo kwaad van, dat hij maar als gek blijft roken terwijl hij zich nog kapothoest.

+ Hij houdt heel het gezin wakker door zijn hoesten in de nacht.. En dat is heel moeilijk om er begrip voor op te brengen als hij
1) te koppig is en te bang om naar de dokter te gaan
2) een kettingroker is
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 10:36
Lente
Lente is offline
een valling?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 13:47
M@rco
M@rco is offline
Valling = verkoudheid, volgens mij.

Tja, er kan van alles aan de hand zijn, maar ik denk niet dat het aan ons is om dat te beoordelen. Hij kan het beste gewoon naar de dokter gaan, dat is echt het enige verstandige wat hij kan doen.
Oud 18-05-2006, 20:17
Marticek
Marticek is offline
Mijn moeder heeft ook een erge hoest en het gekke is dat zij dit al 10 jaar heeft. Ze hoest altijd als ze begint te eten of als ze in een andere ruimte komt waar andere lucht is. Er zijn al vermoedens wat dit kan zijn, misschien een combinatie van (lichte) astma en iets met het maagzuur. Maar de onderzoeken zijn nog aan de gang. Mijn oma heeft deze hoest ook en haar moeder had ook weer zoiets, heel raar...
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten