Ik zit met exact hetzelfde vraagstuk momenteel. En ik moet het aanstaande dindsdag besloten hebben, er een lullig verslag over geschreven hebben en een flinke stapel schetsen over gemaakt hebben. Ik heb daar dus nog precies... 1 dag voor.
Ik zit al een tijdje te twijfelen, of ik het over vrede, liefde geluk blablabla etc. in hippie-stijl zal doen (dan blijf ik lekker vrij en stel ik de hele keus nog een tijd uit. Er is een hoop dat bij hippies ingepast kan worden...). Ik heb echter ook een idee over de uitvoering, een heel cool idee. Dat past alleen op geen mogelijkheid in te passen in de thema's die ik heb. Dus besloot ik: puberteit is misschien een goed onderwerp. En nu denk ik: onzekerheid. Dat is het ! er blijven zoveel wegen over. Ik raad je aan: heb je een je een broer of zus? ga naar zijn/haar kamer, doe je ogen dicht, draai een paar keer rond, doe je ogen niet meer open, eh, ik bedoel: doe je ogen weer open en neem het object dat voor je staat eens goed in je op. ga er voor zitten, schets het eens na, kleur het met verschillende kleuren in, probeer het in verband te brengen met je eigen liefdesleven of de meest heftige ruzie die je kort geleden gehad hebt of iets dergelijks, en schets nog eens een keer...
Op een gegeven moment komt je leraar met een datum, waarop hij wil dat je een besluit inlevert, en dan lever je in wat je als laatste erover dacht.
Succes ermee.
La Zorque