Oud 28-05-2006, 17:56
lily001
lily001 is offline
Ik wil graag een nieuwe kunsstof hockeystick aanschaffen, maar nu vertelde ze mij bij de sportzaak dat een junior kunsstofstick amper verschilt van een houtenstick, omdat er bij de juniorensticks ook hout in verwerkt zit, terwijl een andere sportzaak dit bestrijdt.

Wat is jullie mening hierover?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2006, 18:37
Mitros
Mitros is offline
Topictitel aangepast zodat het de lading beter dekt.

Moet eerlijk gezegd het antwoord schuldig blijven, ik heb me nooit met hockey ingelaten
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 16:21
Boef
Boef is offline
Ik vind dat er wel degelijk verschil te voelen is tussen een houten en een kunsstof stick. Het speelt echt heel anders! Volgens mij heb je ook sticks die bestaan uit hout en kunsstof.. Misschien dat ze dat bedoelen? Zelf heb ik ook een paar jaar met een houten stick met kunsstof haak gehockeyd: is toch heel anders dan kunsstof en niet te vergelijken!

Als je een stick gaat kopen, laat je dan in ieder geval goed voorlichten. Ga naar een speciaalzaak, niet naar een grote/ algemene sportzaak. Zoek een mederwerker die zelf ook hockeyt, die kan je beter adviseren.

Verder belangrijk:
- het materiaal van je vorige stick
- het merk van je vorige stick
- hoe je stick beviel
- hoelang je hockeyt
- positie in het veld

Misschien dat je sticks van spelers uit je team tijdens training even kan lenen en uitproberen. Zo weet je wat je wel en niet lekker vindt spelen. Ook hebben sommige winkels een strook kunstgras liggen en kan je je (test)stick even uitproberen.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 01-06-2006, 12:28
DJ Inpossible
DJ Inpossible is offline
Je moet gewoon zelf even aankijken wat je het prettigste vind spelen. Zelf vind ik hout met een kunstof laagje erover wel prettig. Verder moet je er ook rekening mee houden (wat *booh* al zei) op welke positie je staat. Sta je achter, moet je een zware stick nemen voor de lange slagen, sta je voor/midden, moet je een iets lichtere nemen omdat je dan veel moet rennen/sprinten. Ik zal gewoon even een aantal sticks uitproberen van teamgenoten en dan je conclusie trekken.

Let wel: Het is onzin dat je met kunstof harder kan slaan. Het gaat om de kracht die je in je handen hebt.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 09:11
Tim Robbenga
Tim Robbenga is offline
Citaat:
DJ Inpossible schreef op 01-06-2006 @ 13:28 :
Je moet gewoon zelf even aankijken wat je het prettigste vind spelen. Zelf vind ik hout met een kunstof laagje erover wel prettig. Verder moet je er ook rekening mee houden (wat *booh* al zei) op welke positie je staat. Sta je achter, moet je een zware stick nemen voor de lange slagen, sta je voor/midden, moet je een iets lichtere nemen omdat je dan veel moet rennen/sprinten. Ik zal gewoon even een aantal sticks uitproberen van teamgenoten en dan je conclusie trekken.

Let wel: Het is onzin dat je met kunstof harder kan slaan. Het gaat om de kracht die je in je handen hebt.
Daar klopt helemaal niets van. Het maakt voor een groot deel uit hoe sterk je bent, maar hout is een beetje veerkrachtig, waardoor een klein deel van de kracht verloren gaat. Dat is dus een nadeel van hout. Maar een voordeel van hout is dat je door die veerkrachtingheid beter kan drijven enzo. Maar als je de C jeugd gepasseerd bent, kan je het ook net zo goed met een kunststof stick.
Kunststofsticks zien er ook mooier uit
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 12:45
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
DJ Inpossible schreef op 01-06-2006 @ 13:28 :

Slaan heeft teneerste niks met kracht te maken, maar met snelheid en techniek. Daarnaast zijn de eigenschappen van de stick weldegelijk van belang bij het slaan. Mijn huidige stick (Stag 2500, volledig kunststof) is een stuk stijver dan m'n vorige, en ik kan er dan ook harder mee slaan.

Zelf vind ik volledig kunststof stick fijner (dus niet die dingen met een laag kunststof over hout heen) omdat ze dus stugger zijn. Je moet even wennen met 't stoppen van harde ballen omdat ze wat de neiging hebben van je stick te stuiteren, maar slaan, flatsen en balcontrole vind ik beter.

Citaat:
Tim Robbenga schreef op 04-06-2006 @ 10:11 :
Kunststofsticks zien er ook mooier uit
Na 3 wedstrijden zie je weinig verschil meer Ze slijten trouwens minder snel dan houten stick, die hebben meer te lijden van zandingestrooide velden

Het is denk ik gewoon 't beste om een keer tijdens een training van een paar teamgenoten sticks uit te proberen. Zo ben ik ook op m'n huidige stick gekomen.

Laatst gewijzigd op 06-06-2006 om 16:26.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 14:45
Strever
Strever is offline
Neem er 1 van kunststof, die slaan veeeeel lekkerder
Oud 06-06-2006, 16:15
MC Bobie
MC Bobie is offline
Bestaan er eigenlijk ook sticks van staal?
Oud 06-06-2006, 16:25
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
MC Bobie schreef op 06-06-2006 @ 17:15 :
Bestaan er eigenlijk ook sticks van staal?
Vroeger had je aluminium sticks, maar die zijn verboden, te gevaarlijk. Je mepte er te hard mee, en als ze kapot gaan versplinteren ze. Staal is er dus niet, en gaat er ook niet komen. Met de huidige sticks kan een bal aan je hoofd al dodelijk zijn en het moet wel leuk blijven
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 09:48
Verwijderd
Het klopt niet wat die man zegt. De huidige kunststofsticks zijn van carbon gemaakt. Je hebt ze ook met een stukje kunststof over het hout, maar dat is niet echt nuttig.

Overigens gaat je kunsstokstick langer mee als je een matje polyesther om de kop heen legt.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 10:36
fractuur
fractuur is offline
Kunststof slaat vele malen beter. Maar als je slag al niet daverend is weet ik niet of het slim is om zo'n ding aan te schaffen. Ach, eigenlijk maakt het ook niet zoveel uit. Ik vind kunststof sneller spelen, en het is maar net wat je lekker vindt spelen. Ruil eens een training van stick met een teamgenoot zou ik zeggen.
Oud 13-06-2006, 19:07
mumumumumugen
mumumumumugen is offline
puuure onzin met kunststof kun je harder slaan en die sarpong schotjes maken
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 16:48
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
mumumumumugen schreef op 13-06-2006 @ 20:07 :
puuure onzin met kunststof kun je harder slaan en die sarpong schotjes maken
Afhankelijk van je stick ook, er zijn kunstof sticks die net zo goed veel energie absorberen. Ben erg happy met m'n Stag 2500, goed stuk slaghout
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 15:27
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Chimera schreef op 15-06-2006 @ 17:48 :
Afhankelijk van je stick ook, er zijn kunstof sticks die net zo goed veel energie absorberen. Ben erg happy met m'n Stag 2500, goed stuk slaghout
En wat je techniek is. Als je met hout al niet kan slaan gaat het echt niet beter met kunststof.
Oud 18-06-2006, 20:22
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
fractuur schreef op 18-06-2006 @ 16:27 :
En wat je techniek is. Als je met hout al niet kan slaan gaat het echt niet beter met kunststof.
Klopt, maar ik kan met m'n huidige stick (kunststof) beter slaan dan met m'n vorige twee (kunstof en hout) En m'n techniek is niet erg daverend
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten