Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() en noten/granen ... fruit en groenten zijn meestal bestraald in europa inderdaad. maar ik bedoel ook dingen zoals sauzen en soepen en daar moet helemaal geen vlees inzitten om mooie bacteriën te verzamelen. het is maar om te zeggen dat je niet moet denken daar als vegetariër/veganist geen last van te hebben Citaat:
||
De waarheid is hard, en een confrontatie. Eentje die velen uit de weg gaan, maar waar je niet aan ontkomt bij zo'n studie. Op zich niet verassend. Goed punt, dat veggies/vegans niet onaantastbaar zijn. Het is bijvoorbeeld ook van belang met wie je de keuken (en het huis) deelt, wat voor dieet diegene(n) volgt en hoe jullie met hygiene omgaan.
In ons lichaam bevinden zich ook veel goede bacterien die zichzelf bij een gezonde lichaam en geest reguleren. Een antibioticabehandeling pakt ook deze goede bacterien aan en dat is een zeer nadelig effect van zo'n kuur aangezien je dat probleem dan weer op moet lossen. Wanneer je groente te goed wast of kookt gaan de goede bacterien die er op leven (o.a. B12) ook dood. Dat is met name bij organische groente het geval. Ik was mijn groente in princiepe niet of spoel ze zeer kort om. Zand heb ik alleen bij sla last van maar dat vind ik niet lekker of gezond. De groente van de Turk, hoewel goedkoop, heeft er in Nederland ook nog wel 'ns last van. Ik gebruik plankjes op het aanrecht en was deze naderhand af. Sappen die voortkomen uit groente drink ik naderhand op. Afwassen doe ik met de hand aangezien dat volgens mijn ervaring schoner wordt dan een vaatwasser terwijl het nauwelijks meer tijd kost. Soep hou ik wel van, gaat binnen 6 uur op. Vers brood moet binnen 2 dagen op, anders is het hard geworden. Verder eet ik geen vlees (de kater wel), vrijwel geen dairy (woon wel met een dairy-fan), veel vers voedsel dat zo gauw mogelijk op gaat maar helaas soms ben ik te laat en dan plop, weg. Als vuistregel neem ik 2 dagen, maar soms is dat niet praktisch. Wat betreft noten. Die zijn in Nederland van een gruwelijk slechte kwaliteit. Het is om te huilen. Gebrande noten heersen de markt. Alleen maar om de houdbaarheid te verhogen. Als je ze vervolgens vacuum verpakt heb je van bacterien weinig last, die zijn de pijp uit. Verse noten smaken in Nederland bejaard. Dat iemand daar een label 'vers' op durft te plakken is belachelijk. Zelfs AH, waar je toch een beetje kwaliteit van mag verwachten, verkoopt bagger. Ik heb in de VS noten die in bulk waren ingekocht minstens een jaar oud maar waarschijnlijk nog ouder gegeten en die smaakten verser en beter dan wat ik ooit in Nederland heb geproeft. Dus wat er precies fout gaat in Nederland, ik begrijp het niet. Maar als je nooit anders hebt gehad weet je ook niet wat je mist... Geen voedselvergiftiging in Nederland opgelopen; wel in Oost-Europa en de VS, waarbij vooral die in Oost-Europa heftig was. Een kleine maand van de kaart geweest. Nou moet ik zeggen dat ik muv een restaurant dat een eigen moestuintje daar behoorlijk onhygienisch en ranzig heb gegeten. Maar ik denk dat het voornamelijk "drinkwater", weinig slaap, drugs ons de das om had gedaan. Iemand hier ervaren met India? Ik lees graag je ervaring in India wat dit onderwerp betreft. Citaat:
||
Citaat:
achja, ik heb er nog nooit last van gehad. eet het ook niet zoveel. voor hierboven. over die schimmels. ze zijn inderdaad niet erg slecht voor je behalve dan die die toxines produceren (daarom verwees ik naar noten omdat de schimmel die daarop het meest voorkomt aflatoxines maakt) toxineproductie begint pas wanneer de schimmel zichtbaar/ruikbaar of smaakbaar is. nu begrijp ik waarom mn moeder altijd zei dat slechtsmakende noten zo heel erg slecht voor je zijn. de aflatoxines dus. (voedselvergiftigingsymptomen maar ook heel erg kankerverwekkend)
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() (niet dat ik dat ervoor wel deed hoor maar kom)
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Oh en erg belangrijk: ik pak elke dag een nieuw keukendoekje. Anders kun je alles nog zo netjes doen maar dan heb je gewoon een vieze keuken en schiet je er nog niets mee op. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Een kijk op de westerse wereld Toerkoe | 372 | 25-10-2012 23:51 | |
Games |