Oud 13-06-2006, 17:12
Saarah
Saarah is offline
Gisteren was het oogje van één van onze kittens (we hebben er 4) dichgeklit, vandaag was het terug open. Het oogje van één van de andere kittens zag er ook een beetje rood uit, maar voor de rest in orde. Nu is het oogje van dat tweede kitten dicht...
Hier een foto:

(Nu lijkt het een beetje of haar andere oog ook wat dicht is, maar dat komt gewoon door de foto, dat oog is nog "normaal").

Het eerste kitten heeft dit nog eens gehad, toen het een week of 2 weken ofzo oud was. Daarna niet meer, tot nu (het is nu bijna 8 weken, ze gaan vrijdag weg).

Hoe komt dit, en wat kan ik eraan doen? Of moet ik gewoon wachten tot het weer "vanzelf" overgaat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2006, 18:51
wizkid
wizkid is offline
Wij deden eerst altijd wat water koken, dat helemaal laten afkoelen in een schoon flesje van de apotheek, dan met een tissue het voorzichtig schoonmaken.
Als het echt vies is en zit dicht dan moet je bij de dierenarts een zalfje halen.
Oud 13-06-2006, 22:22
Verwijderd
ik weet dat we voor lammetjes een soort ogenzalf hebben. Maar ik weet niet of dat gewoon algemeen voor dieren is, of speciaal voor schapen. Maar het werkt iig wel altijd goed.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 17:18
Fleurop
Fleurop is offline
Onze kittens hebben het ook beiden gehad. Gewoon even zalfje halen bij de dierenarts en binnen een paar dagen is het helemaal over.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 19:28
Poeperd
Poeperd is offline
Gekookt water laten afkoelen en met een watje schoonmaken wil ook wel helpen hoor. En anders inderdaad even naar de dokter.

Wat ongelofelijk schattig trouwens
Oud 14-06-2006, 19:48
Saarah
Saarah is offline
Ik heb de tip van het gekookt water opgevolgd bedankt voor de tips!
En als het niet beter wordt, ga ik idd ff naar de dierenarts ofwel eens horen bij de apotheek naar een zalfje. Maar wrs geeneen van beide want ze gaan vrijdag naar een nieuwe eigenaar die mensen wel ff waarschuwen natuurlijk .
Eentje houden we zelf bij, gelukkig als ik ze allevier zou moeten weggeven
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 11:09
Azaelia
Azaelia is offline
Vreemdgenoeg had mijn woestijnrat dat ook. Het zat dacht en kwam een of ander rood slijm vrij. Het bleek een soort oogontsteking en zelfs daarvoor hadden ze bij de dierenarts een zalfje.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten