![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mocht het hoofdje er nog zitten, even de huisarts of de HAP bellen (Huisartsenpost, in het weekend) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
, @ ts goed in de gaten houden hoe het plekje er uit ziet en als het gaat veranderen dan zsm naar de huisarts, je hebt hem er wel op tijd uitgehaald binnen 24 uur. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
voor de rest is alles al gezegd denk ik ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik zei na ontsmetten met alcohol. Blijkbaar lezen jullie erg selectief ofzo. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
http://www.lymenet.nl/symptomen/symptomen.htm
"Verder kan men enige tijd na de tekenbeet griepachtige klachten krijgen, zoals hoofdpijn, stijve nek, koorts, spierpijnen en vermoeidheid. Deze klachten kunnen weer verdwijnen. Als de Lyme-bacterie zich door het lichaam verspreid (dissemineert), kunnen diverse symptomen ontstaan. De ziekte van Lyme is een multi-systeem ziekte. Het kan leiden tot o.a. neurologische (zenuwstelsel/hersenen), dermatologische (huid), reumatologische (spieren en gewrichten), cardiologische (hart), opthalmologische (ogen) en psychiatrische klachten." (En nu niet meteen bang worden als je spierpijn of hoofdpijn krijgt, dat kan natuurlijk ook door 100 andere dingen komen ![]() Die link is wel interessant trouwens. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
klinkt eerder als een brakke zondagochtend... ![]() ![]() overigens vind ik dat er behoorlijk angstig wordt gereageert op teken. ik zit al jarenlang op scouting en daar kom je per jaar wel een aantal teken tegen. natuurlijk zorgen wij ervoor dat de plek goed in de gaten wordt gehouden, maar in al die jaren dat ik teken heb meegemaakt, heb ik nog nooit gehoord dat het mis is gegaan. natuurlijk, je moet de kans niet uitsluiten, maar direct naar de medicijnen grijpen vind ik een beetje overdreven
Laatst gewijzigd op 02-07-2006 om 15:17. |
![]() |
||
Citaat:
En die Lyme-bacterie wordt steeds moeilijker om te bestrijden, het is een heel aparte bacterie. De meeste bacterien delen zich snel, maar deze doet er 24 tot 48 uur over om zich te delen. Er is een korte tijd waarop de bacterie niet resistent is en die moet je zien te grijpen door lange kuur, korte kuur werkt daarom niet. En huisartsen weten hier ook niet veel van hoor, het is vooral een doe-het-zelfpakket. |
![]() |
||
Citaat:
Als je nu iedereen gaat behandelen die een tekenbeet gehad heeft kweek je alleen maar meer resistentie. Van zowel de Borrelia (de bacterie die de ziekte veroorzaakt) als van andere bacterieen die je bij je hebt. Een beetje kennis over resistentie maakt dat wel duidelijk. Dus als je iedereen gaat behandelen met een tekenbeet ben je echt veel verder van huis. De reden dat een lyme die langer bestaat moeilijker te behandelen is als hij langer in je lichaam zit ligt aan de manier hoe hij zich verbergt. Hij verstopt zich in cellen en dus onbereikbaar voor AB. Daarom moet je dan langer AB slikken. Alsjeblieft, weet er eerst eens wat meer van voordat je vanalles gaat roepen om paniek te zaaien. Jou ervaring is niet persee representatief voor de hele groep. Integendeel, zo vaak komt dat niet voor en zelfs als je het heel laat ontdekt is het nog wel te behandelen. De complicatie's ervan die heel naar zijn en ook niet meer over gaan zijn erg zeldzaam. Huisartsen weten er meer van dan jij lijkt me zo.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
En waarom ik die 24 uur noemde is omdat de teek dan vol zit en gaat spugen, als hij besmet is is de kans dus aanwezig dat jij ook besmet raakt. Ik heb ook Lyme gehad en ga ook niet zomaar vanalles roepen, huisartsen weten er veel en veel meer van dan dat ik kan lezen.
||
Citaat:
Ikzelf heb een keer of 8 een teek gehad, altijd zelf eruit kunnen halen en altijd heb je eventjes een rond kringetje wat na verloop van een dag wel wegtrekt. Word de kring na 1 a 2 dagen groter dan wel even naar de huisarts. Maak je iig niet te snel te druk.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ook als je geen rode kring krijgt, kun je Lyme krijgen.
Als je wel een rode kring krijgt, heb je er een heel grote kans op. Het beste is een foto te maken van de cirkel, als je die hebt, en goed noteren waar de tekenbeet zat en op welke datum je het hebt opgelopen. Als je een rode kring hebt moet je naar de huisarts. Heb je geen rode kring, moet je op de langere termijn opletten of je onbegrepen ("vage") klachten krijgt, en als dat zo is, moet je aan je arts vermelden dat je dan en dan een tekenbeet hebt gehad. http://www.saag.nl is de beste website over tekenbeten. er is ook een patiëntenvereniging voor mensen met Lyme. Maar daar ga je pas naar toe als je Lyme hebt.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Teken / ziekte van lyme? MaartenNL18 | 30 | 14-08-2016 12:56 | |
Lifestyle |
teken met de hand op rockfestivals leentje_d_s | 80 | 15-09-2003 19:30 | |
Seksualiteit |
Is zelfbevrediging een teken van tekortkoming? MissKiss1985 | 33 | 10-09-2003 12:45 | |
Muziek |
Teken ANTIWAR | 8 | 29-04-2003 20:49 | |
Software & Hardware |
[Windows] €-teken doet het niet Maradinus | 16 | 25-10-2002 18:05 | |
Psychologie |
Is bewust nadenken over of je ‘gek bent’, al een teken van geestelijke gezondheid? Juliah | 6 | 25-08-2002 07:56 |