Oud 30-06-2002, 23:28
Hippielove
Hippielove is offline
Ik ben biseksueel, eigenlijk mijn hele leven al gevoelt en ben bezig daar voor uit te komen. Een vriend van me zei tegen me dat ik het niet zo moest zeggen omdat dat nergens op slaat en ik er dan mee te koop loop. Is dat zo? Of is het beter mensen wel in te lichten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-06-2002, 23:35
Angeles
Angeles is offline
Je moet gewoon zelf weten aan wie je het wel en niet wil vertellen. De een vertelt het liever alleen aan mensen die heel dicht bij hem of haar staan, de ander is er heel makkelijk mee. Dat is toch heel persoonlijk? Doe gewoon wat jij prettig vindt, je kunt toch nooit iedereen een plezier doen.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 01:50
Verwijderd
Mij lijkt het zo raar staan om te vertellen dat je bi bent. Ik zou het pas vertellen als je een relatie hebt of krijgt met iemand van je eigen geslacht. Dan kan je vertellen aan wie je wil dat je bi bent. Eerder lijkt het me wat overbodig...

Succes
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 09:33
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Je kan het natuurlijk gewoon vertellen aan goede vrienden enzo. Maar op zich, als je bi bent, dan kan je het natuurlijk ook pas vertellen als je een vriend krijgt. Want je kan nu ook 'gewoon meepraten' over de meiden. Het is wel duidelijk uit de reactie van je vriend dat hij je niet begrijpt. Kennelijk zit jij ermee, en heb je de behoefte er over te praten.

Kijk, als je het gewoon belangrijk vindt/jezelf er prettig bij voelt, dan moet je het sowieso doen. Maar écht bijzonder ben je niet, volgens mij is het 'in' om bi te zijn tegenwoordig, je leest het zo vaak. Persoonlijk vind ik het meer een coming-out als je verteld dat je homo bent. Want dat heeft in ieder geval tot gevolg dat je niet constant meer die frustrerende vraag krijgt 'Heb je al een vriendin?' en 'Wat voor meisjes vind jij dan leuk?'.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 10:26
little lady
little lady is offline
Ag me beste vriendin is bi en heel veel vrienden weten dat, en ze maken e rgeen probleem van ofzo..

Als je vrienden niet accepteren dat je bi bent, wat voorn vrienden heb je dan in godsnaam
Oud 01-07-2002, 10:37
Hippielove
Hippielove is offline
Het is ook niet zo dat mijn vrienden het niet accepteren of zo. Ik heb nog geen echt vervelende reacties gehad, maar het is gewoon dat die bepaalde vriend het er liever niet over heeft. De rest van mijn vrienden kan ik het gewoon mee over hebben hoor.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 21:26
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Je moet doen wat goed voor jezelf voelt en als dat is dat je het aan iedereen verteld dan moet je dat doen. Gewoon doen waar jij je het beste bij voelt
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 21:48
never mind
never mind is offline
cool dat je het gaat vertellen, het is echt niet fout ofzo!! Je vertelt je vrienden toch ook dat je een speciaal meisje wel leuk vind (??) waarom dit dan niet, dan krijgen ze ook geen (onaangename?????) verassing als jij iets ens een keer iets krijgt met een jongen.
Oud 01-07-2002, 22:20
Dminor
Dminor is offline
Het is wel logisch dat een vriend/je vrienden zo reageren, want het komt voor hen natuurlijk zomaar uit de lucht vallen. Ze hebben zoiets van 'Eh... Leuk voor je! '
Die reaxi's horen dr gewoon bij.
Maar ze moesten het toch te weten komen en het is beter zo'n reaxi te krijgen dan de reaxi die je zou krijgen als je ineens met een jongen aan kwam zetten.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten