Oud 26-06-2006, 08:14
My Info
My Info is offline
Ik ben afgelopen zaterdag uitgeweest naar een disco in de buurt. Samen met een vriendin en haar vriend (vriend ken ik nog niet zo goed) Hij ging wat drinken voor ons halen, en wij stonden een beetje te kletsen. Ik kreeg m'n biertje van hem en we gingen de danszaal op. Ik had denk ik iets meer als de helft van het biertje op toen ik mij niet lekker begon te voelen en richting de wc liep. Hier begon het, ik kreeg enorme last van misselijkheid, omvallen, duizeligheid, slaap, verwardheid, suffig, trillen en enorm transpiereren. Ik was dus binnen een halfuur niet meer aanspreekbaar. Toen zij me kwamen zoeken werd gelijk de ambulance gebeld waarna ik naar het ziekenhuis werd gebracht. Daar wilde zij min of meer niet geloven dat ik niet veel gedronken had of geen drugs had gebruikt. Nu mijn vraag, wat denken jullie? De sypmtonen zijn deze vergelijkbaar met een flauwte/collaps? Ik weet het namelijk niet, de symptomen waren zo heftig. Maar het rare is dat ik mentaal bij was, ik heb alles gehoord en ik weet precies wat er gezegd is. Ik kon zelf alleen niks meer. Zie het maar als een enorme verdoving die je krijgt toegedient, alleen net niet genoeg om knock-out te gaan.

En aub alleen serieuse reactie, ik meen het echt.
Oud 26-06-2006, 08:15
My Info
My Info is offline
En ik heb echt geen drugs gebruikt!
Oud 26-06-2006, 09:05
Dith
Dith is offline
Is dit mogelijk?
Oud 26-06-2006, 09:16
Balance
Balance is offline
Misschien is er iets in je drankje gestopt?
Oud 26-06-2006, 09:59
Streepjescode
Streepjescode is offline
symptomen lijken nogal op iets in je drankje... zeker omdat je wel alles gehoord en meegemaakt hebt. Is die mogelijkheid niet geoppert in het ziekenhuis?
Oud 26-06-2006, 10:13
Verwijderd
Ik heb dat ook wel eens in een dergelijke omgeving, door bonkende muziek, knipperende lichten en zoveel mensen op elkaar gepropt. Denk dat het gewoon een bijna-flauwvallen is. Hoorde je gewoon scherp of klonk geluid 'onwerkelijk' (hol, echoeend of in de verte)?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 10:21
Verwijderd
Ik denk inderdaad ook dat er iets in je drankje is gestopt. Misschien even in je omgeving vragen of ze wat raars hebben gezien?
Het lijkt mij niet dat als je werkelijk niet veel gedronken hebt, toch zo ziek kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 11:24
Streepjescode
Streepjescode is offline
een flauwte is trouwens per definitie korter, dus dat zou ik het niet willen noemen.

Wat is er in het ziekenhuis allemaal gedaan? Bloed test? Want dat het wel het eea aan kunnen geven.
Oud 26-06-2006, 13:32
coopergirl
coopergirl is offline
Iemand GHB in je bier gestopt?
Oud 26-06-2006, 13:48
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Streepjescode schreef op 26-06-2006 @ 12:24 :
een flauwte is trouwens per definitie korter, dus dat zou ik het niet willen noemen.

Wat is er in het ziekenhuis allemaal gedaan? Bloed test? Want dat het wel het eea aan kunnen geven.
Voor een flauwte duurt het idd te lang en dan zou je je er waarschijnlijk ook nites meer van herinneren. Dan ben je ook wel even echt weg.

GHB is niet meer in je bloed aan te tonen naderhand dus dan moet je wel heel snel zijn.
Oud 26-06-2006, 13:53
Verwijderd
En in het ziekenhuis hebben ze geen bloedonderzoek gedaan? Teveel alcohol en de meeste drugs zijn dan aan te tonen en als ze niets vinden kunnen ze moeilijk volhouden dat het toch zo is...

Ik heb zoiets een aantal jaren geleden btw ook wel eens gehad (niet in een disco, maar tijdens een zwemtraining)...ik weet nog steeds niet wat het precies was.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 14:38
My Info
My Info is offline
Nouja in het ziekenhuis waren zij heel lax. Toen ik bijkwam heb ik gevraagd of er een bloedonderzoek gedaan kon worden en toen werd er dus gezegd dat ze dit niet doen, aangezien ze zoveel van 'dit soort' gevallen krijgen. Ze bestrijden alleen de symptomen en daar houdt het mee op. Ik kreeg ook het gevoel dat zij mij niet serieus namen, toen ik naderhand vertelde dat ik echt niet gebruikt heb.
Oud 26-06-2006, 15:17
Verwijderd
Misschien langs je huisarts gaan om te vragen wat de opties zijn? En eventueel bij het ziekenhuis informeren of dit de normale gang van zaken is, ik vind het iig belachelijk.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 15:44
Nobucta
Nobucta is offline
Klinkt bijna hetzelfde als hetgeen wat ik een paar weken geleden van een vriendin hoorde. Daar bleek ook wat in het drankje van een klasgenoot te zitten.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 16:10
My Info
My Info is offline
Dus ik haal hieruit eigenlijk dat niemand ooit een flauwte/collapes heeft gehad die dezelfde verschijnselen had? Ik heb eerlijk gezegd ook al aan GHB gedacht, maarja je denkt altijd bij jezelf 'zoiets overkomt mij niet'. Dus wel!

@Dith, nouja daar staat inderdaad letterlijk wat ik heb mee gemaakt, en gevoeld.

@Leonoor, ik moet morgen naar de internist (voor een uitslag) dus dan zal ik het zeker naar voren brengen. Want ik denk niet dat dit de normale gang van zaken is. Kijk ik kan me voorstellen dat ze regelmatig dit soort gevallen binnenkrijgen, en dat ze allemaal met het excuus komen 'ik heb niks gebruikt'. Maargoed....

Iig bedankt, ik weet meer als genoeg
Oud 26-06-2006, 17:00
Verwijderd
Citaat:
My Info schreef op 26-06-2006 @ 17:10 :
Dus ik haal hieruit eigenlijk dat niemand ooit een flauwte/collapes heeft gehad die dezelfde verschijnselen had?
Zoals ik al zei: ik weet nog steeds niet wat het bij mij destijds precies was. Wie weet idd wel een flauwte/collaps, maar het kan net zo goed iets heel anders geweest zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 17:22
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
My Info schreef op 26-06-2006 @ 17:10 :
Dus ik haal hieruit eigenlijk dat niemand ooit een flauwte/collapes heeft gehad die dezelfde verschijnselen had? Ik heb eerlijk gezegd ook al aan GHB gedacht, maarja je denkt altijd bij jezelf 'zoiets overkomt mij niet'. Dus wel!
Ik heb altijd geleerd dat een flauwte niet meer dan een paar minuten mag duren. Ook ben je dan echt weg en niet nog vaag aanwezig dus ik vind dit eigenlijk niet klinken als een flauwte.
Oud 26-06-2006, 19:13
My Info
My Info is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 26-06-2006 @ 18:22 :
Ik heb altijd geleerd dat een flauwte niet meer dan een paar minuten mag duren. Ook ben je dan echt weg en niet nog vaag aanwezig dus ik vind dit eigenlijk niet klinken als een flauwte.
Ja daar kwam ik dus vandaag ook achter. Dus met alle informatie die ik nu heb opgezocht over flauwtes, denk ik dat genoeg weet. Ik geloof nu ook niet meer in de optie 'flauwte'. Nouja dan weet ik voor mijzelf genoeg.

Oud 26-06-2006, 20:00
Gothic
Gothic is offline
ik heb dit ook 2x gehad, maar ik ben wel even 5 min buiten westen geweest, de rest is hetzelfde... in het ziekenhuis noemde ze het idd gewoon flauwte/collaps. Daar hebben we toen hart nagekeken, bloeddruk en glucose... maar ze konden niets vinden. Ben nog paar keer teruggeweest naar artsen, maar volgens hen ben ik kerngezond. Bij mij kwam het zonder aanleiding, werd ook opeens heel misselijk...
Oud 26-06-2006, 23:33
Roos
Roos is offline
De symptomen passen eigenlijk prima bij een collaps. Misselijkheid, transpireren, duizeligheid etc. Je kunt ook een flauwte hebben zonder dat je echt 'out' gaat.
Die 'aanloop' van 30 minuten is wel lang. Had je mischien slecht gegeten ofzo?
Oud 27-06-2006, 06:57
My Info
My Info is offline
ik heb gewoon gegeten die dag. En het was indd een aanloop van ongeveer 30 min. tot ik voor mijn gevoel de top bereikte. En dat heeft zo een uur of 2 a 3 aangehouden. Er waren verder geen bijzonderheden zoals een te hoge/lage suiker of iets dergelijks. Had goed geslapen de nacht ervoor. En had eigenlijk totaal geen andere klachten voor het gebeurden.
Oud 27-06-2006, 11:27
esprit-chick
esprit-chick is offline
ikzelf herken t ook wel, ook met wat gothic en katje zeggen

ik heb n paar kee gehad t afgelopen jaar, dat ik n kroeg was (met even harde muziek en even erge drukte als n disco) en heeel plotseling duizelig heel erg misselijk en benauwd werd

gewoon goed gegeten, geslapen voelde me goed voordat ik naar binnen ging.

de eerste keer stond ik ook n bioertje te drinken (had mijn vriend gehaald) de tweede keer dronk ik niets

bij beide was er een gigantisch temeratuurverschil, t was winter en daar binnen was t echt 30 graden ofzo

de drukte de warmte alles vloog me verschrikkelijk aan, ben in beide gevallen naar buiten gerend, de eerste keer moest ik heel erg overgeven (had alleen een half biertje op en mn eten was al uren geleden en een gerecht waar ik nooit last van mn buik van krijg oid)

in beiden gevalen was de (zeer koude) buitenlucht voldoende om me een beetje goed weer tye laten voelen.

wat ik ook merkte is dat er een soortr claustrofobie ontstaat, het is moeilijk om door de menigte naar buiten te komen
ik ga dus nu ook liever niet weer n drukke kroeg binnen (ik hou er tog niet van dus zo erg is t niet)

ik weet niet of t t zelfde is wat jij had, t lijkt er iig wel op succes
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 16:19
lieve
lieve is offline
ik zou inderdaad ook eerder denken dat die vriend van je vriendin iets in je drankje heeft gedaan. Of dat iemand stiekem iets in het drankje gedaan heeft, of die vriend dat nu geweten heeft of niet.

groetjes Lieve, xxx
Oud 21-07-2006, 14:19
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
lieve schreef op 28-06-2006 @ 17:19 :
ik zou inderdaad ook eerder denken dat die vriend van je vriendin iets in je drankje heeft gedaan. Of dat iemand stiekem iets in het drankje gedaan heeft, of die vriend dat nu geweten heeft of niet.

groetjes Lieve, xxx
reden dat zij die vriend nog niet zo goed kent, wil niet meteen zeggen dat die vriend er aan schuldig is. Ze heeft alleen maar gezegd dat zij die vriend (nog) niet zo goed kent.
Verder kent ze de vriendin wel. Ik neem aan dat ze die vriendin dan toch wel vertrouwd? Wat zegt die erover dan?
En zijn die vriendin met haar vriend nog meegeweest naar het ziekenhuis of hadden ze zoiets van "laat maar wapperen, wij gaan naar huis & merken het wel" ?
Oud 21-07-2006, 14:38
Verwijderd
Ik heb dit wel eens een keer gehad, maar dan in een meubelzaak. Trillen, misselijk, duizelig, op een gegeven moment zag ik alles in ruis, geen kleur meer, ik hoorde dingen alsof ze heel ver weg waren, maar hoorde alles wel nog gewoon. Ze hebben me daar op een bank gezet (handig in een meubelzaak), en water gegeven. M'n gezicht nat gemaakt, iets kouds in m'n nek gelegd. En mja, toen ging het langzaam weer weg. De rest van de dag wel nog wazig gezien.

Ik was een paar dagen daarvoor ziek; koorts gehad enzo. Maar die dag zelf had ik voordat het gebeurde nergens last van.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten