Oud 22-07-2006, 20:52
Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Hallo!

Misschien zijn er hier mensen die hetzelfde delen? Ik erger me er mateloos aan dat ik al een week niet kan hardlopen door de hitte. Zelfs 's ochtends om een uurtje of half 9 is het al te warm Ik heb een hele fijne route die ik normaal loop, alleen ligt die zowel 's ochtends als 's avonds in de volle zon. (woon niet bij een bos ofzo). Nu kan ik bijvoorbeeld wel in de sportschool op de loopband gaan, maar dat is 100x minder leuk en fris.
Wat vinden jullie? Toch maar rennen in die hitte of het laten met deze hitte? Ik snak er weer naar, maar is het erg slecht met dit weer?

xx
Met citaat reageren
Oud 22-07-2006, 21:02
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Ik trainde (voordat ik die knieblessure kreeg) ook iedere dag in de hitte, omdat ik echt geen dag zonder trainen kan. (Ik baal er dan ook van dat ik het nu moet laten...)
Ik denk niet dat dat veel kwaad kan, zolang je tijdens het trainen maar genoeg blijft drinken.
Oud 22-07-2006, 21:23
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Popgamer1989 schreef op 22-07-2006 @ 21:52 :
Hallo!

Misschien zijn er hier mensen die hetzelfde delen? Ik erger me er mateloos aan dat ik al een week niet kan hardlopen door de hitte. Zelfs 's ochtends om een uurtje of half 9 is het al te warm Ik heb een hele fijne route die ik normaal loop, alleen ligt die zowel 's ochtends als 's avonds in de volle zon. (woon niet bij een bos ofzo). Nu kan ik bijvoorbeeld wel in de sportschool op de loopband gaan, maar dat is 100x minder leuk en fris.
Wat vinden jullie? Toch maar rennen in die hitte of het laten met deze hitte? Ik snak er weer naar, maar is het erg slecht met dit weer?

xx

wat dacht je van nog vroeger in de ochtend?
Oud 22-07-2006, 21:35
Inga
Inga is offline
Misschien moet je gewoon naar de sportschool , daar hebben ze airco
Oud 22-07-2006, 22:13
Roos
Roos is offline
Zoek anders een andere route, die in de schaduw ligt.
Als je meerdere korte rondjes loopt (vb van een kwartier), en je zet je fiets neer, kan je onder de bagagedrager in een tasje lekker koud water bewaren.
Dan kan je na elk rondje water drinken en wat water over je hoofd gieten.
En als je het dan niet meer volhoudt, ben je zo weer bij je fiets
Oud 22-07-2006, 22:55
AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Citaat:
Popgamer1989 schreef op 22-07-2006 @ 21:52 :
Hallo!

xx
Klopt, is inderdaad vrij vervelend, ik loop sinds een tijdje ook weer elke ochtend, zet de wekker nu om 5 uur en ben dan om half 6 aan het rennen, dan is het meestal heerlijk...
Met citaat reageren
Oud 22-07-2006, 23:56
lisanne_tje
lisanne_tje is offline
ik loop nu ook niet meer hard met dit weer... is niet te doen... dus ik ben nu bezig op de hometrainer... maar ik zal toch wel weer moeten gaan hardlopen, want ik heb 30 juli alweer mn eerste training en daar ga je dus ook gewoon hardlopen.... dan kan ik nu al een beetje wennen aan het weer...
Met citaat reageren
Oud 23-07-2006, 00:44
Confus1oN
Confus1oN is offline
ik train gewoon door met dit weer? water mee, iets lager tempo (ja, toch wel.. ), maar ik loop wel gewoon hoor
Met citaat reageren
Oud 23-07-2006, 02:38
Hulk
Hulk is offline
de kenianen kunnen het ook mietje maar dan met 50 graden en luchtvochtigheid van 90%

doorrennen jij!!
Oud 23-07-2006, 09:39
Spoonie
Spoonie is offline
ik ben overgestapt naar het rennen 15 min, zwemmen 30 min en dan weer 15 min rennen. Koelt heerlijk af
Oud 23-07-2006, 10:04
name.no
name.no is offline
Ik ga toch elke dag effe hardlopen, maar dan wel maar een kwartiertje ofzo en in het bos naast ons huis. Ga gewoon iets minder lang en in een iets lager tempo
Met citaat reageren
Oud 23-07-2006, 10:06
name.no
name.no is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 23-07-2006 @ 10:39 :
ik ben overgestapt naar het rennen 15 min, zwemmen 30 min en dan weer 15 min rennen. Koelt heerlijk af
ja maar dan heb je zeker een fatsoenlijk zwembad thuis of in de buurt: mazzelaar
Met citaat reageren
Oud 23-07-2006, 10:49
BleuEyes
BleuEyes is offline
Ja, daar heb ik ook last van. Ik ga normaal 2x per week hardlopen. 1x 4km en 1x 2 km. Ik doe dit inmiddels al 3 weken niet meer, vanwege het weer en omdat ik op vakantie was.

Wel ga ik nu om de dag naar de sportschool om daar hard te lopen en lekker te sporten.

Misschien is dat wat voor jou?
Oud 23-07-2006, 11:22
Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Ik ben vanochtend gegaan en het was écht heerlijk Werd om half 9 wakker en om 5 voor 9 was ik weg.. met de warmte viel het wel mee, ik heb langer dan een uur gerend uiteindelijk.
Alleen vind ik het moeilijk met mn mineraalhuishouding.. ik neem geen flesje mee (gewoon in mn handen houden , hoewel ik wel m n sleutels in mn handen houdt ). Toen ik thuiskwam, verrekte ik dus van de dorst. (heb me overigens wel zon aquarius gepakt, die je mineralen weer aanvult).

Nog een ander vraagje: ik ren het lekkerste op zondagochtend, meteen als ik uit bed stap en niks heb gegeten. Is dat erg slecht? De reden dat ik dat doe, is omdat ik anders een stop moet maken omdat ik gewoon diarree heb . Erg vervelend dus. Erg slecht om op een lege maag te rennen?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2006, 12:53
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
name.no schreef op 23-07-2006 @ 11:06 :
ja maar dan heb je zeker een fatsoenlijk zwembad thuis of in de buurt: mazzelaar
*insert pieter post melodie*
In het bos, in het bos, ik ga rennen en zwemmen in het bos
Oud 23-07-2006, 13:42
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Popgamer1989 schreef op 23-07-2006 @ 12:22 :
Ik ben vanochtend gegaan en het was écht heerlijk Werd om half 9 wakker en om 5 voor 9 was ik weg.. met de warmte viel het wel mee, ik heb langer dan een uur gerend uiteindelijk.
Alleen vind ik het moeilijk met mn mineraalhuishouding.. ik neem geen flesje mee (gewoon in mn handen houden , hoewel ik wel m n sleutels in mn handen houdt ). Toen ik thuiskwam, verrekte ik dus van de dorst. (heb me overigens wel zon aquarius gepakt, die je mineralen weer aanvult).

Nog een ander vraagje: ik ren het lekkerste op zondagochtend, meteen als ik uit bed stap en niks heb gegeten. Is dat erg slecht? De reden dat ik dat doe, is omdat ik anders een stop moet maken omdat ik gewoon diarree heb . Erg vervelend dus. Erg slecht om op een lege maag te rennen?
nee hoor .. op een nuchtere maag rennen is goed voor vetverbranding
Oud 23-07-2006, 13:56
AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Citaat:
Hulk schreef op 23-07-2006 @ 14:42 :
nee hoor .. op een nuchtere maag rennen is goed voor vetverbranding
True, enige nadeel is dat je je iets slapper voelt dan als je bijv even een liga hebt gegeten, vaak neem ik water mee in zon houder of gewoon in mn hand, en heel af en toe een liga ofz voor extra eten onderweg.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2006, 14:05
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 22-07-2006 @ 22:23 :
wat dacht je van nog vroeger in de ochtend?
Of beter nog...s'nachts.

Door de warmte heb ik mijn wandel, hardloop en joggingschema's een beetje moeten aanpassen, maar ga nu toch rijden op de racefiets.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2006, 14:49
Stevill
Stevill is offline
Wat een fucking aanstellerij, de hitte doet je alleen maar goed als het gaat om training in vorm van andere weerstand, helpt ook nog eens enorm bij de verbranding. Niet klagen blij zijn dat je werkende poten hebt en door stompen.
Oud 23-07-2006, 15:24
Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 23-07-2006 @ 15:49 :
Wat een fucking aanstellerij, de hitte doet je alleen maar goed als het gaat om training in vorm van andere weerstand, helpt ook nog eens enorm bij de verbranding. Niet klagen blij zijn dat je werkende poten hebt en door stompen.
Ja niet aanstellen, ren maar eens een uur lang in tempo in de brandende zon.. (we zitten niet te vergeten nog altijd in een hittegolf!) Ook wel eens gedacht aan uitdroging wat flauwvallen tot gevolg kan hebben en aan een zonnesteek. Ik moet me gewoon de geschikte momenten uitzoeken.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2006, 16:14
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Popgamer1989 schreef op 23-07-2006 @ 16:24 :
Ja niet aanstellen, ren maar eens een uur lang in tempo in de brandende zon.. (we zitten niet te vergeten nog altijd in een hittegolf!) Ook wel eens gedacht aan uitdroging wat flauwvallen tot gevolg kan hebben en aan een zonnesteek. Ik moet me gewoon de geschikte momenten uitzoeken.
Ik zou niets liever doen 't liefste nog een zak vol zand op de rug ook, echter ben ik nog aan het revalideren gezien de vorige keer mijn voet het gewicht niet trok.
Oud 23-07-2006, 16:59
remy476
remy476 is offline
Als je echt zó graag wilt kun je ook heel vroeg gaan. Dan is ook nog eens de hele weg vrij
Oud 23-07-2006, 21:39
Dzjun
Dzjun is offline
Ik vind het ook echt vervelend... Loop normaal altijd 's avonds hard maar dat is nu echt niet meer te doen. Heb twee weken geleden geprobeerd 's ochtens hard te lopen maar dat vind ik dus echt niet fijn. Ik wacht wel weer tot het wat minder heet is, probeer nu vaker te fietsen en te skaten en veel te wandelen...
Oud 23-07-2006, 23:35
Roos
Roos is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 23-07-2006 @ 17:14 :
Ik zou niets liever doen 't liefste nog een zak vol zand op de rug ook, echter ben ik nog aan het revalideren gezien de vorige keer mijn voet het gewicht niet trok.
Je bent jaloers
Oud 24-07-2006, 09:01
fractuur
fractuur is offline
Ik heb hetzelfde probleem. Normaal sport (roeien, skaten of hardlopen) is vier a vijf keer per week, maar dat is drastisch teruggegaan naar twee keer per week. Roeien in de volle zon is niet te doen en 's avonds is het vechten om de skiffjes. Hardlopen heb ik laten zitten, en skaten doe ik 's avonds of 's ochtends twee keer per week. En dan is het eigenlijk al te heet, vooral omdat ik 's ochtends niet goed kan sporten. Vandaag ga ik toch maar fitnessen, hoewel ik er eigenlijk een hekel aan heb.
Oud 24-07-2006, 10:42
Verwijderd
Als remedie wat power songs op je iPod zetten helpt ook (Macho Man, Rocky-thema, Captain Jack, Eye of the Tiger).
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 11:41
Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Citaat:
Snees schreef op 24-07-2006 @ 11:42 :
Als remedie wat power songs op je iPod zetten helpt ook (Macho Man, Rocky-thema, Captain Jack, Eye of the Tiger).
Ik heb sowieso altijd mun mp3 al op lekkere energytracks waar je van vooruit brandt
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 12:10
Orpheus
Orpheus is offline
Ik heb hardlopen nu even ingewisseld voor fietsen.
Oud 24-07-2006, 17:40
Anaïs
Anaïs is offline
Ik ben nog steeds aan het wachten tot het afkoelt, maar het is nog steeds bijna 30°C hier...
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 18:26
MickeyV
MickeyV is offline
Nou, ik heb gisteren gewoon lekker 10 km gerend.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 18:41
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
Anaïs schreef op 24-07-2006 @ 18:40 :
Ik ben nog steeds aan het wachten tot het afkoelt, maar het is nog steeds bijna 30°C hier...
nu toch niet?
Oud 24-07-2006, 21:54
Verwijderd
Ik loop gewoon rond 9 uur 's avonds, heb dan niet zo veel problemen met de temperatuur. Het is gewoon een extra hindernis
Zelf ren ik nog niet zo lang maar als je dat wel doet kun je toch gewoon iets van AA of Aquarius oid meenemen (drink ik dus zodra ik thuis kom) dan zou het geen probleem moeten zijn, eventueel wat zachter of korter lopen als je het niet volhoudt.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 21:48
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Roos schreef op 24-07-2006 @ 00:35 :
Je bent jaloers
Niet meer, ben stiekem alweer aan het lopen ed
Oud 25-07-2006, 22:05
George
George is offline
Citaat:
Popgamer1989 schreef op 23-07-2006 @ 12:22 :

Ik ga meestal rond 10 uur 's avonds met dit weer, dan is het alweer vrij lekker hardloopweer en hoef ik geen hele watertank mee te nemen.

En inderdaad, op die manier verbrand je wel meer vet, maar het is beter om toch vantevoren even iets lichts te eten, een stuk fruit ofzo.
Oud 28-07-2006, 10:11
Inga
Inga is offline
Wat heeft iedereen hier met hardlopen ? Ik heb er echt een hekel aan ! En als je niet uitkijkt gaan je gewrichten er ook nog aan . Ik ga liever naar de sportschool voor een uurtje pilates of bodyjam .. Of desnoods gewoon thuis de pilates-dvd opzetten als het geld op is

En dat kan ook gewoon met dit weer want in de sportschool hebben ze airco en bij ons is het binnen koeler dan buiten
Oud 28-07-2006, 13:14
Verwijderd
Als man wil je niet dood gevonden worden bij een spinning-, pilates- of bodyjamsessie
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 13:44
MickeyV
MickeyV is offline
Zo is dat. En je gewrichten kunnen wel een stootje hebben, Inga.
Oud 28-07-2006, 19:17
Tinkerbellina
Tinkerbellina is offline
die warmte is inderdaad vreselijk tijdens het sporten!
normaal ga ik 3 x per week buiten hardlopen,
maar met dit weer zit t er gewoon niet in.
ik ga wel gewoon naar de fitness,
maar zelfs met de airco aan is het moeilijk om te rennen
Oud 29-07-2006, 13:33
Carn
Carn is offline
mjah, sochtends en savonds vond ik het best te doen hoor. Normaal loop wel eens smiddags als 25 graden is dus ik heb voornamelijk in de ochtend of avond gelopen. Het is wel voornamelijk bos waar ik doorheen loop, het scheelt wel als de zon niet vol op je kop staat dus in jouw geval kan ik het wel begrijpen.
Oud 29-07-2006, 13:34
Carn
Carn is offline
Citaat:
Inga schreef op 28-07-2006 @ 11:11 :
Wat heeft iedereen hier met hardlopen ? Ik heb er echt een hekel aan ! En als je niet uitkijkt gaan je gewrichten er ook nog aan . Ik ga liever naar de sportschool voor een uurtje pilates of bodyjam .. Of desnoods gewoon thuis de pilates-dvd opzetten als het geld op is

En dat kan ook gewoon met dit weer want in de sportschool hebben ze airco en bij ons is het binnen koeler dan buiten
probeer je nu pilates te vergelijken met iets als hardlopen?

En dat verhaal over gewrichten, beetje overdreven. Tenzij je als tientonner meteen te lang gaat lopen, of slecht schoeisel hebt / slecht loopt.
Oud 30-07-2006, 21:23
Anaïs
Anaïs is offline
Citaat:
naam ingebruik schreef op 24-07-2006 @ 19:41 :
nu toch niet?
Jawel toen wel... Nu is het pas de tweede dag hier in België, na twee weken, dat het geen hittegolf (= +30°) meer is.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 22:09
mepsteen
mepsteen is offline
ik zou het niet doen, in deze hitte zweet je al genoeg
Oud 31-07-2006, 10:10
Marlou
Marlou is offline
Ik train altijd.
Hitte of Kou. Daar heb ik geen last van.
Tips =

- Kleed je niet te warm aan.
- Ga vroeg of juist laat
- Probeer is een andere route waar wel wat schaduw ligt.
- Drink als je terug komt veel water
- Hardloop niet te lang

Liefs Marlou
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Marlou schreef op 31-07-2006 @ 11:10 :
- Kleed je niet te warm aan.
- Ga vroeg of juist laat
- Probeer is een andere route waar wel wat schaduw ligt.
- Drink als je terug komt veel water
- Hardloop niet te lang
Ik doe altijd drie truien aan, ga midden op de dag, neem een route die gekenmerkt is door de weinige schaduw, ik drink nooit water, enkel koffie en ik loop mindstens twee uur.

Mensen die harlopen treffen meestal wel je juiste voorbereidingen hoor, Marlou. Tegen deze hitte is eenvoudigweg niks te doen.

Ik heb het laatst een keer geprobeerd en na tien minuten was ik al half dood. Heel vroeg opstaan is voor mij ook geen optie, het komt er op neer dat ik duim voor wat onweer.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 14:51
Verwijderd
Neem maar gewoon een flesje water mee, in je hand, wel een smal flesje dat lekker in de hand ligt dus, in plaats van na afloop te drinken. Als ik met dit weer ga hardlopen heb ik binnen 10 minuten een bonzend hoofd van de warmte in combinatie met het vochttekort, en ik ben vast niet de enige. Zoiets is een signaal van je lichaam dat er even iets gedaan moet worden, en dat moet je dan niet negeren en denken 'ach nee, ik drink over een half uur wel even wat'.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 07:31
lisanne_tje
lisanne_tje is offline
nu kunne we wel weer hardlopen
heb het afgelopen maandag en gisteren weer gedaan... en een spierpijn dat ik me heb
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 16:01
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 23-07-2006 @ 15:49 :
Enorme onzin. Als je bij 35 graden gaat hardlopen is de kans groot dat je lichaam de warmte niet kwijt kan, helemaal als de luchtvochtigheid hoog is. Dan botweg door blijven lopen tot je in coma raakt is niet bijzonder gezond.

Zelf ben ik vroeger gaan lopen, en neem ik een fles koud water (leg ik de avond ervoor in de koelkast) mee. Hockeytraining hebben we ook anders ingedeeld, half uur lang intensief rennen trek je gewoon niet met 30+.

Citaat:
Popgamer1989 schreef op 23-07-2006 @ 16:24 :
Voordat je uitdroogt heb je waarschijnlijk al lang last van oververhitting doordat je lichaam de warmte niet kwijtkan. Zelf twee keer met een hockeywedstrijd (14:00 op een zondag, op een zandveld, 30+ en super vochtig) meegemaakt dat ik koude rillingen kreeg opeens

Laatst gewijzigd op 04-08-2006 om 16:07.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 18:58
Inga
Inga is offline
nou jongens het kan weer .. eat your heart out
Oud 06-08-2006, 20:04
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Chimera schreef op 04-08-2006 @ 17:01 :
Enorme onzin. Als je bij 35 graden gaat hardlopen is de kans groot dat je lichaam de warmte niet kwijt kan, helemaal als de luchtvochtigheid hoog is. Dan botweg door blijven lopen tot je in coma raakt is niet bijzonder gezond.

Zelf ben ik vroeger gaan lopen, en neem ik een fles koud water (leg ik de avond ervoor in de koelkast) mee. Hockeytraining hebben we ook anders ingedeeld, half uur lang intensief rennen trek je gewoon niet met 30+.

Voordat je uitdroogt heb je waarschijnlijk al lang last van oververhitting doordat je lichaam de warmte niet kwijtkan. Zelf twee keer met een hockeywedstrijd (14:00 op een zondag, op een zandveld, 30+ en super vochtig) meegemaakt dat ik koude rillingen kreeg opeens
Kontverhaal, check Marathon des Sables. Das harde shit en daar word ook gewoon doorgelopen tuurlijk is het verbonden aan risico's maar daar ben je zelf bij.
Verder zou ik die koude fles van je niet te koud maken als iets slecht voor je is is het een plots verschil van temperatuur terwijl; je aan het bewegen bent.

en een halfuur + rennen niet trekken met dit weer?
Mijn peleton heeft op 3 man na de eindoefening gehaald, en het toch echt met hetzelfde weer af moeten leggen en geloof dat was wel wat langer dan een halfuur met kwalitatief minder voedsel en niet altijd genoeg water.
Oud 06-08-2006, 20:55
Verwijderd
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 06-08-2006 @ 21:04 :
Kontverhaal, check Marathon des Sables. Das harde shit en daar word ook gewoon doorgelopen tuurlijk is het verbonden aan risico's maar daar ben je zelf bij.
Verder zou ik die koude fles van je niet te koud maken als iets slecht voor je is is het een plots verschil van temperatuur terwijl; je aan het bewegen bent.

en een halfuur + rennen niet trekken met dit weer?
Mijn peleton heeft op 3 man na de eindoefening gehaald, en het toch echt met hetzelfde weer af moeten leggen en geloof dat was wel wat langer dan een halfuur met kwalitatief minder voedsel en niet altijd genoeg water.
Joah, maar wij zijn maar een stelletje amateurtjes (toch?). Zelf ben ik blij met iedere vijf minuten die ik zonder gekkigheid van mn lijf kan rennen.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten