Oud 26-07-2006, 09:17
liek88
liek88 is offline
ik heb ong de laatste 2maanden met slapen last dat het pijn gaat doen als ik te lang op mn zij lig, en dan vooral bij mn heupen.
Maar de laatste weken word ik er zelfs wakker van en tintelt het en is het rood (op de plekken waar je heupbotten zitten) en moet ik anders gaan liggen.
Ik vind dit echt vervelend Ik heb al wel iets zachts over mn matras gedaan maar wat kan ik er verder nog aan doen?
ik ben bang dat ik straks op die plekken aan het doorliggen ben ofzo
Oud 26-07-2006, 09:18
Bloem
Bloem is offline
Meer eten, niet verder afvallen.
Oud 26-07-2006, 09:20
liek88
liek88 is offline
hmm ja oke dat snapte ik al wel.. en daar probeer ik ook echt wat aan te doen, maar ik vroeg me af of je daar geen middeltjes voor hebt ofzo, of moet ik dr gewoon een kussentje onderleggen?
Oud 26-07-2006, 11:11
coopergirl
coopergirl is offline
Doorliggen/ zitten (ook wel decubitus genoemd) kan bij mensen met slechte voedingstoestand al binnen 2 uur optreden. In het ziekenhuis komt het vaak voor bij mensen die veel op bed liggen/ algehele verzwakte afweersysteem/ ontoereikende voedingstoestand e.d.

Vroeger werden er wel eens schapendonsendekjes gebruikt, die wordt tegenwoordig niet meer gedaan omdat het extra broeit. Daarbij kan elke ribbel in het matras/ matrashoes bij deze mensen zorgen voor vergrote kans op decubitus.

Als je verder gezond bent lijkt me het sterk dat je decubitus ontwikkelt. Wat het wel is weet ik niet. (Bij decubitus wordt wisselligging toegepast, bv elk half uur op andere zij/ rug. Misschien kun je proberen wat te wisselen tijdens je slaap ) Succes er iig mee. (Btw is er sinds 2 maand wat gebeurd waardoor je daar nu ineens last van krijgt?)
Oud 26-07-2006, 11:18
Bloem
Bloem is offline
Je hebt speciale anti-decubitus matrassen, die zou je bij het groene kruis oid kunnen lenen. Verder kun je er vrij weinig aan doen, het lijkt me 'gewoon' een van de dingen die bij een eetstoornis/slecht voedingspatroon/ondergewicht kunnen komen kijken,
Oud 26-07-2006, 12:58
Roos
Roos is offline
Ik vind dat je wel heel veel topics opent, met klachten die allemaal dezelfde oorzaak hebben (je eetpatroon).

En doorliggen doe je niet zomaar. Je bent bewegelijk dus je kunt je houding veranderen.
Oud 26-07-2006, 13:00
liek88
liek88 is offline
heel veel? alleen deze en die van stabiliseren. Hij mag nu ook wel gesloten worden, ik weet genoeg.
Oud 26-07-2006, 13:33
Bloem
Bloem is offline
Oke, dan gaat hier een slotje op
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten