Oud 31-07-2006, 14:34
Lyne
Lyne is offline
Ik werk nu bij de V&D, het is mijn eerste baantje (tenzij folders lopen ook een baan is). Maar nu had ik een vraagje over mijn cv. Ik werk nu 13 maanden bij de V&D, maar wil eigenlijk weg (zie alle V&D-topics/la Place topics voor de redenen). Is het handig om nu weg te gaan, of om toch dit tweede jaar af te maken? Het staat misschien op je cv mooier als je gewoon 2 hele jaren afmaakt ipv midden in een contractjaar te stoppen.

Beetje onhandig geformuleerd, maar vinden werkgevers het beter als iemand langer bij een werkgever heeft gewerkt. Is 2 jaar V&D bv beter dan een jaar V&D en een jaar AH?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-07-2006, 14:41
Verwijderd
Volgens mij maakt het niet enorm veel uit, omdat het echt "bijbaantjes" zijn. Alhoewel het natuurlijk altijd beter staat als je ergens langer hebt gewerkt. Ik heb tot nu toe een half jaar, drie maanden en 2 weken ergens gewerkt (folders, kassawerk, vakantiewerk) En met solliciteren nog nooit ergens problemen gehad omdat ik nergens heel lang heb gewerkt.

Je moet voor jezelf bedenken of je door wil werken bij de V&D. Als je het er niet naar je zin hebt, je het niet leuk vind en het ook nog eens kut betaalt dan kan je beter stoppen en iets anders zoeken. Het moet wel leuk blijven
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 14:42
Kapoen
Kapoen is offline
Hmmm Dat ligt er natuurlijk aan, Wil je weer een soortgelijke baan???
of wil je iets totaal anders.

Als je iets totaal anders wil dan lijkt het me zinloos om voor de mooiig heid op ej cv 2 jaar vol te maken.
Oud 31-07-2006, 14:52
Lyne
Lyne is offline
Ik weet het nog niet. Ik ga volgend jaar naar 6vwo en heb 1 jaar een bijbaantje gehad, dus veel anders zal 't wel niet worden. Het liefst zou ik nu iets anders gaan doen, misschien thuiszorg ofzo, maar daar is zo moeilijk aan te komen. Waarschijnlijk wordt het dus weer een bijbaantje ergens.

Werkgevers kijken dus niet echt naar hoelang je ergens gewerkt hebt, of waarom je daar weg bent gegaan? Dan ga ik er even vanuit dat je niet ontslagen wordt maar zelf weggaat.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 15:48
zoemzoem
zoemzoem is offline
Aangezien je zegt dat je volgend jaar naar 6vwo gaat, zul je daarna wel een redelijk goede opleiding gaan doen. Met een goede opleiding op je CV bereik je een hoop meer dan met een bijbaantje van 1 of 2 jaar.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 16:32
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Wat een onzin. Zoveel stelt zo'n bijbaantje niet voor. Ik heb niet langer dan 8 maanden bij een werkgever gewerkt en tot nu toe word ik altijd op gesprek gevraagd naar aanleiding van mijn brief + CV (ik heb zelfs altijd de baan gekregen waar ik op solliciteerde).
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 16:44
Verwijderd
voor een bijbaantje bij de V&D maakt dat echt niets uit. Ze vragen heel misschien ooit bij een sollicitatiegesprek waarom je bent opgehouden met daar werken, dan antwoord je een beetje mooi verpakt waarom dat was ('het werk bood me niet genoeg uitdaging', 'de sfeer op de afdeling was slecht', 'ik had uitzicht op een bijbaantje dat ik meer bij mij vond passen', whatever) en je hoort ze er verder niet meer over.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 17:59
Lyne
Lyne is offline
Oke, dan weet ik genoeg.

Het was meer omdat iemand ooit tegen me heeft gezegd dat bedrijven niet houden van mensen die elk jaar ergens anders werken (garantie dat ze na een jaar ook weer bij dat bedrijf weggaan ofzo). Maar dat is dus niet zo.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Lyne schreef op 31-07-2006 @ 18:59 :
Oke, dan weet ik genoeg.

Het was meer omdat iemand ooit tegen me heeft gezegd dat bedrijven niet houden van mensen die elk jaar ergens anders werken (garantie dat ze na een jaar ook weer bij dat bedrijf weggaan ofzo). Maar dat is dus niet zo.
wel als het gaat om een echte vaste baan waar je voor opgeleid bent enzo
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 18:13
Lyne
Lyne is offline
Ja, logisch eigenlijk als ik erover nadenk. Maar goed, dan hoef ik daarvoor iig niet meer bij de V&D te blijven, want de mensen die er werken hebben af en toe zo'n rotmentaliteit. Eigenlijk vaker dan af en toe. Gewoon komen om vrienden te maken en werken, ho maar.

Maar da's weer een heel ander topic.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2006, 20:23
thegoodlife
thegoodlife is offline
Ik denk niet dat je je veel aan moet trekken van hoe iets wel of niet staat op je CV. Ik ben 21 en heb inmiddels al 9 bazen versleten sinds mn 17e, ook niet echt iets om gigantisch trots op te zijn, maar als het me niet bevalt of mensen hun afspraken niet nakomen of ik iets beters/leukers kan vinden ben ik gewoon weg.

Heb daar wel eens negatieve reacties op gehad maar dat zul je altijd hebben; mensen moeten nu eenmaal iets te klagen hebben over je. Het gaat bij jou om een bijbaan dus ik zou gewoon doen wat ik leuk vind als ik jou was, je kan altijd nog langer blijven bij een baas als je wilt uit pure noodzaak..
Oud 01-08-2006, 07:36
gurl19
gurl19 is offline
Ik werk al sinds mijn 15e bij de Hema. Mijn cv is dus juist erg kort. Aan de ene kant vind ik wel jammer dat ik niet kan laten zien dat ik afwisselend en veelzijdig ben, maar aan de andere kant laat ik daarmee wel zien dat ik 'trouw' etc ben.

Als ik jou was zou ik wel weggaan als je het niet leuk vind. Mits je een ander baantje kunt vinden of al hebt, want dat is tegenwoordig ook niet zo makkelijk. Helemaal niet als je wat ouder bent.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten