Oud 30-06-2002, 11:48
Ben Broens
Ben Broens is offline
Ik ben al Dj sinds '99 en ondertussen heb ik al een set bestaande uit volgende onderdelen:

2 versterkers van elk 2 X 400 WATT (4 Ohm)
of 2 X 300 WATT (8 Ohm)
----
2 X TS 15 (15" woofer + 4 piëzo tweeters) 250 WATT/stuk
2 X DAP subwoofers 300 WATT/stuk
----
CDJ-304 DJ van Stageline
----
En hier komt mijn vraag:
Ik heb daarbij ook als mixer de MPX-2006 van Stageline,
Maar om eerlijk te zijn is dat gewoonweg de dikste buchtmixer die je je kunt voortstellen. Ik bespaar je de details.
Ik ben dus van plan een nieuwe mixer te kopen. En sinds ik veel op feestjes draai, en meet een toch wel zwaar vermogen aan output heb ik degelijk emixer nodig, maar toch niet te duur. heeft Gemini niets van goede kwaliteit op groot vermogen. Ik had al ged8 aan de BPM-1000 maar op een Engelstalige site las ik in een review dat die niet zo'n goede kwaliteit heeft voor mobile dj's. ... Help?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-06-2002, 13:02
MacArt
MacArt is offline
het ligt er aan wat je wil uit geven...
ik weet dat er een mixer is van behringer, die volgens mij wel behoorlijk goed is, voor 225 á 250 euro.
Je kan natuurlijk ook een dateq kopen, dan heb je echt wat... vooor 1500 euro...
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 10:37
Six4Eight
Six4Eight is offline
Citaat:
MacArt schreef:
het ligt er aan wat je wil uit geven...
ik weet dat er een mixer is van behringer, die volgens mij wel behoorlijk goed is, voor 225 á 250 euro.
Je kan natuurlijk ook een dateq kopen, dan heb je echt wat... vooor 1500 euro...
Behringer is leuk voor de beginnende studio-gebruiker, maar verder dan dat zou ik het niet aanraden. Voor DJ gebruik is het ZEKER niet geschikt.

Ik zou trouwens OF goed investeren, OF je bestaande mixer houden. Want zeg nou zelf, van een Stageline naar een Gemini zou ik geen vooruitgang willen noemen, je blijft op hetzelfde kwalitatieve niveau slingeren.

Hoeveel in / outputs heb je nodig? Ik zie in je setje alleen een dubbele CD speler, heb je ook draaitafels of wil je ze aanschaffen?

In denk dat, mocht het bij 2 draaitafels en 2 CD spelers blijven, je aan een Dateq XTC genoeg hebt. Dat is werkelijk een ULTRA stevige mixer, dan ben je voor ca. € 650 klaar. Meer inputs kan je bijv. aan een Apollo denken.

Ook Vestax maakt wat fatsoenlijke mixers (PCV 175 / 275). Die zou ik aanraden wil je bijv. met een externe effect unit gaan werken, de XTC mist namelijk een send / return.

Veel suc6 met kiezen iig, als je nog wat wilt weten moet je maar even replyen / mailen.
Oud 01-07-2002, 17:13
MacArt
MacArt is offline
Ah, dan weet ik dat ook weer (dat behringer niet geschikt is voor DJ)
Hij was er btw wel speciaal voor. Het was niet zo'n studio/toneel/band achtige mixer. mja.. dateq = zeker beter en voor 650 euro lijkt mijd e keuze vrij makkelijk.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 18:39
Six4Eight
Six4Eight is offline
Citaat:
MacArt schreef:
Ah, dan weet ik dat ook weer (dat behringer niet geschikt is voor DJ)
Hij was er btw wel speciaal voor. Het was niet zo'n studio/toneel/band achtige mixer. mja.. dateq = zeker beter en voor 650 euro lijkt mijd e keuze vrij makkelijk.
Nou feitelijk maakt Behringer wel DJ Mixers, maar die vind ik niet van hoogstaande kwaliteit. Dan zou ik idd Dateq nemen Of een ander gerenomeerd merk, Vestax, Rodec, Ecler, etc.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten