Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daantje_0705 van het forum heeft in België gestudeerd, zij weet er meer over. Mijn zusje studeert ook in België, als je meer wilt weten over kamers ed, dan kan ik haar eventueel wel vragen hoe zij het precies geregeld heeft? (Volgens mij dus gewoon ingeschreven en gereageerd en vervolgens gaan kijken ed.) Om zich in te schrijven bij de universiteit moest ze naar België, naar de universiteit, ze moest zich nl persoonlijk in schrijven (iedere student daar). |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
je bent idd niet te laat met een kamer zoeken in belgië.
Vorig jaar heb ik pas eind juli een kamer in gent gezocht (en gevonden) maar ik hoor van anderen dat ze later waren (tot zelfs in september!!!) Voor gent is www.kotatgent.be een handige site, maar zoals daantje_0705 al zei, is het misschien handig als je zegt waar je heen wilt ![]() Ga er iig vanuit dat België een stuk theoretischer is, en ook harder werken (over het algemeen). Veel succes!!
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() dat klinkt heel lang, maar het vliegt om hoor! (kom zelf ook van zwolle ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dat laten staan, maar er zelf niet in mogen had m'n zusje geloof ik ook in de kerstvakantie, maar dat weet ik niet zeker. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een kotbaas die een standaardcontract van de universiteit gebruikt (is zo te downloaden) is er wel toe verbonden om gedurende de tweede zittijd een 'gelijke kamer' gratis ter beschikking te stellen aan de student. Dit is niet noodzakelijk dezelfde kamer als die die de student gedurende tien maanden gehuurd heeft. Veel kotbazen kiezen ervoor om alleen twaalfmaandencontracten te gebruiken, omdat tweede-zitters anders speciale overeenkomsten willen aangaan om toch op "hun eigen" kamer te kunnen en dat volgens hen "een boel problemen geeft". Ik denk dat het zo ongeveer zit... |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maanden: 10-11-12 maanden contracten worden gebruikt, hangt wat van je kotbaas af. Jaren: Als je een kot huurt dan huur je dat per 10-11-12 maanden. Als deze om zijn krijg je de kans om je contract te verlengen voor nog eens diezelfde periode! Een je een kot hebt, kan je het in principe zo lang huren als je wil! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Bedankt! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Geschiedenis bevalt me enorm, maar je moet er wel vrij hard voor werken (zie herexamens). De studiedruk is eigenlijk ook wel vrij hoog vind ik...als je door het jaar niets doet kom je er simpelweg niet. Het is ook zo dat er bij veel lessen niet echt een cursus is, meer een powerpointpresentatie, waardoor je dus grotendeels alles zelf moet schrijven. (sommige capita selecta van vakken hebben zelfs helemaal niets). In het eerste jaar zitten er gemiddeld een 220 tal studenten, maar na het eerste jaar valt daar ongeveer de helft vanaf... Je kan ieder jaar je programma zelf samenstellen zolang je maar ongeveer 60 studiepunten hebt. (natuurlijk kan je niet alles kiezen) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Over Antwerpen, daar zou ik er wel rekening mee houden dat studentenclubs over het algemeen minder, en eigenlijk vrij weinig organiseren, in vergelijking met Leuven bijvoorbeeld. Dat heeft er mee te maken dat vrij weinig mensen in Antwerpen op kot zitten, en bijna iedereen nog thuis woont, dan heb je daar minder behoefte aan. geneeskunde en bmw zijn dan ook nog eens niet in het centrum, dus als je wel in het centrum op kot gaat zit je niet meteen direct vlakbij natuurlijk. Al heeft het centrum zeker veel meer voordelen en wegen die daar zeker tegenop ![]() ![]() ![]() |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Studeren in Nederland als half-Nederlander lis.a99 | 1 | 21-09-2014 20:37 | |
Studeren |
HBO Civiele techniek in Belgie studeren. HELPPPP!!! Peertje_de_Brij | 2 | 23-03-2012 16:43 | |
Studeren |
Studeren in Belgie jenna90 | 13 | 01-08-2008 09:42 | |
Studeren |
Dé gang van zaken m.b.t. geneeskunde studeren in Antwerpen sjtuijp | 1 | 18-04-2007 19:51 | |
Algemene schoolzaken |
Als Nederlander studeren in Belgie ? Str0nk | 12 | 30-12-2004 01:11 | |
Algemene schoolzaken |
verschil tussen studeren in Nederland en Belgie Daantje_0705 | 18 | 26-02-2003 17:15 |