Ik weet natuurlijk niet hoe hij zich gedraagt, dus daar kan ik niet over oordelen, maar ik weet wel dat het zeker niet alleen van jouw kant moet komen.
Ik heb een jaar lang zo'n relatie gehad, ik heb een aantal problemen (lang leve het verleden, hiep hoi) en ik heb best wel moeite met een aantal zaken. Daar heb ik me nonstop op lopen verbijten, verbeteren en aanpassen, maar nog steeds met gevolg dat ik me elke keer doodongelukkig voelde omdat hij niet kon inzien hoeveel pijn hij me deed.
Uiteindelijk heeft hij het uitgemaakt met als opmerking dat hij het niet meer aankon het gevoel te hebben dat hij op zijn tenen moest lopen om mij niet te kwetsen en dat ik al zoveel moeite deed. Weken later heb ik hem opnieuw uitgehoord en toen kwam er veel meer uit waaronder dat hij problemen had met mijn problemen. Daar had hij meer dan een maand mee rondgelopen, hij had het besproken met zijn beste vriend, maar niet met mij, terwijl hij tegen mij altijd had gezegd dat ik alles moest zeggen wat me dwarszat, omdat hij er anders niets aan kon doen.
Maw, hij heeft mij, door te vragen alles te zeggen, aangezet tot het bespreken van mijn problemen. Dat heeft hem angst aangejaagd, waarop hij maar besloot dat hij in zijn ééntje kon beslissen of míjn problemen opgelost konden worden... Als ie het lef had gehad om er werkelijk iets mee te doen, of erover te praten, dan had ik allang bij die psycholoog gezeten of whatever om te kijken of ik geholpen kon worden.
Maar dat was toen. Intussen kijk ik met wat minder pijn en roze bril terug en bedenk ik mij dat hij eigenlijk echt niet zoveel voor me deed/heeft gedaan. Dat ik op zich best wel recht had om ongerust over te zijn en dat de jongen gewoon totaal geen ruggengraat heeft.
Als hij de moeite waard is en inderdaad alles voor je overheeft, zoek dan hulp met je problemen. Zoniet en kan hij je niet geven wat je van hem verwacht, dan blijft dit een probleem en heb je nu de tijd gekregen om erop voorbereid te zijn dat hij het op een gegeven moment niet meer ziet zitten. Maar als hij jou elke keer doodongelukkig maakt en dat gewoon niet wil zien, dan ben je echt beter af. Seireus meisje, ik ben nu een paar maanden verder en ik hoef me niet meer klote te voelen omdat hij weer eens geen rekening met me houdt of me niet belt of belangrijkere dingen te doen heeft...
Relaties die je vaker pijn doen dan gelukkig maken, zijn de moeite en het verdriet niet waard.
Lang verhaal op een lange vraag

Succes ermee.